Ik heb hier een kleurgescheiden pdf, weet iemand een manier om hier een kleur pdf van te maken? Dus eigenlijk, moeten alle pagina's gewoon over elkaar heen worden gezet.
Exporteren naar EPS, highres tif oid en dan klussen in Photoshop?
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Dit is niet echt een optie, we hebben hier een rip staan, die zet ze wel over elkaar, maar kan ze dan alleen maar als tiff exporteren. Maar dat vind ik allemaal te omslachtig, want dan zou ik die tiffjes weer moeten importeren in xpress, en die weer moeten printen naar pdf. Ik wil dus eigenlijk een soort van virtuele printer die kleurgescheiden omzet naar composit postscript of pdf.
Bedoel je nou dat de je 4 (deel)pagina's hebt met elk een deelkleur (CMYK)? of heb je een re-composite PDF?
Pitstop Professional heeft wel tools om e.e.a. te converteren... www.enfocus.com
Pitstop Professional heeft wel tools om e.e.a. te converteren... www.enfocus.com
Look at it this way... in a million years, who's gonna care?
Ik heb 4 pagina's, met elk een kleur, deze zijn grijs en wil ik over elkaar heen hebben. Ik heb pitstop er hier op staan, dus als je iets duidelijker zou willen zijn, want ik kan het er niet in vinden.
Ah, men heeft dus de vier platen naar elk een pagina 'geprint'... Hmm, nee, dat gaat niet lukken. Op de manier waarop PDF in elkaar zit krijg je die platen nooit meer over elkaar heen... PDF is namelijk NIET RE-composite van structuur.
In het andere geval, stel dat je problemen hebt met een PDF (qua kleur) dan kun je een script van Pitstop gebruiken wat alles naar process haalt, maar daar heb je nu niks aan.
Het enige wat je 'makkelijk' kan doen is inderdaad het naar bitmap rippen en die in de CMYK kanalen van Photoshop plakken en zo een bitmapped CMYK-file maken... Niet erg handig... Het beste is denk ik de PDF opnieuw aan te laten maken. Normaliter hoort niemand het zo aan te leveren.
Helaas, voor dit probleem is geen makkelijke oplossing...
In het andere geval, stel dat je problemen hebt met een PDF (qua kleur) dan kun je een script van Pitstop gebruiken wat alles naar process haalt, maar daar heb je nu niks aan.
Het enige wat je 'makkelijk' kan doen is inderdaad het naar bitmap rippen en die in de CMYK kanalen van Photoshop plakken en zo een bitmapped CMYK-file maken... Niet erg handig... Het beste is denk ik de PDF opnieuw aan te laten maken. Normaliter hoort niemand het zo aan te leveren.
Helaas, voor dit probleem is geen makkelijke oplossing...
Er is wel degelijk software die dit goed kan!
seps2comp, van Creo. Dit is een plugin in Acrobat. Dit is een erg krachtige plugin waarmee je elke kleur, ook spot-kleuren opnieuw kan toewijzen en als output een composite PDF krijgt. Bevat een ook een Autocompose functie, die direct vanuit de meeste kleurgeschijden PDF's een fatsoenlijke composite maakt.
Dit pluginnetje kost ca. 400 dollar, maar een 30 dagen trial kan je hier vinden
seps2comp, van Creo. Dit is een plugin in Acrobat. Dit is een erg krachtige plugin waarmee je elke kleur, ook spot-kleuren opnieuw kan toewijzen en als output een composite PDF krijgt. Bevat een ook een Autocompose functie, die direct vanuit de meeste kleurgeschijden PDF's een fatsoenlijke composite maakt.
Dit pluginnetje kost ca. 400 dollar, maar een 30 dagen trial kan je hier vinden
Houdoe
Witte> Klinkt interesting...
weet jij welke Acrobat versie je daarvoor nodig hebt? Ik zit 'vast' aan OS-X en dus versie 6. De laatste Creo tools die ik heb gebruikt waren nog voor de oude versie...
Persoonlijk vindt ik 400 dollar wel duur voor een toepassing die heel makkelijk te vermijden is... maarja... als je geen keus hebt...
Persoonlijk vindt ik 400 dollar wel duur voor een toepassing die heel makkelijk te vermijden is... maarja... als je geen keus hebt...
Ik heb hier de demo gedownload (voor de PC) ,er staat inderdaad bij dat je versie 4 of 5 moet hebben. Maar de meeste plugins voor 'oude' Acrobat versies werken ook in v6, net zoals deze.
Ik zou zeggen: probeer de trial.
Ik zou zeggen: probeer de trial.
Houdoe
Witte> Dat gaat denk ik niet lukken... Zoals je wellicht weet is Acrobat 6 OS-X Only... de plugins zouden dan ook voor OS-X gecoded moeten zijn, en dat zijn ze helaas niet.
Tenzij je in Classic mode zou willen werken (gebruik ik niet)... Naja, misschien komt er eens een update uit. Toch een leuke tip, bedankt!
Tenzij je in Classic mode zou willen werken (gebruik ik niet)... Naja, misschien komt er eens een update uit. Toch een leuke tip, bedankt!
Pagina: 1