Toon posts:

Overklokken op bp6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Kan van iemand een bp6 kopen met daarop 2x celeron 600. Nou zag ik op internet dat je deze celerons kan overklokken naar 828 MHz of 900 MHz :) Nou is mijn vraag is hier iemand die dit ook zo heeft lopen???. En zo ja is het een beetje stabiel

Alvast bedankt,

Greetz Frank

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:29

s3n

Ik denk dat het niet werkt

De celeron 600 is een celeron2 en deze zijn niet geschikt voor SMP.

Wat heeft ie eraan gesoldeerd >:) ??

Ik heb het toch goed??? :?

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
celeron 600 ondersteund geen smp en past niet zonder dure converter op een bp6

damn te laat

Verwijderd

De celerons die zijn over te klokken tot 900MHz, zijn celeron-2's (de opolgers van de normale celeron). De normale celeron gaat niet verder dan 600 (overgeklokt, hij is uitgekomen in snelheden tot 533MHz).
En op een bp6 kunnen alleen de normale celerons...:( (een celeron-2 kan toch al niet smp, dus met 2 cpu's op 1 bord, draaien).

De 600's die je over kan nemen, zijn die al over geklokt?
Zo ja, dan zijn het de oudere celerons en kunnen ze samen op de bp6 (maar dan kom je ook gelijk niet hoger dan de 600MHz).
Zo nee, dan niet doen! Dan zijn het namelijk celeron-2's, en daar heb je niets aan met een bp6 (dit laatste: in het algemeen voor iemand die niet zo handig is met de soldeerbout :+, en dan nog maar 1 tegelijk. Is wel zonde voor een dual-bord).

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, die knakker maar us ff mailen. Denk dat die knakker dan ff lekker een potje heeft lopen lieggen. Okee maar dan die celeron is toch wel redelijk voor smp of niet?? Alleen moet je dan een celeron nemen en niet een celeron II.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:59
die 600's kunnen natuurlijk gewoon celeron 1's zijn die zijn overgeklokt (bijvoorbeeld 366's of 400's..)

een celeron2 werkt niet eens op een standaard BP6 bord (jaja.. het is wel te doen, maar dan moet je een aardig stukkie solderen hoor)

en 2 celeron2's gaat zoiezo niet werken omdat de poot voor SMP in de celeron2 gewoon niet aangesloten is :)

dusse.. em.. enige optie is dat die 600Mhz al overgeklokt is.. of dat ie gewoon dom lult :)

Have a wheelie good weekend!

Pagina: 1