Toon posts:

MSN via proxy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier op het werk met een probleem. Als ik op internet wil surfen moet ik een username, een pass en een domein ingeven. Nu zou ik graag ook op msn kunnen maar als ik die proxy invul bij msn dan kan ik niet connecten. Zonder proxy lukt ook niet. Mijn vermoeden is dat die poort geblokkeerd is. Ik heb al e-messenger gebruikt maar vind deze oplossing niet ideaal. Zijn er geen manieren om de proxy te doen geloven dat ik op het internet surf ipv op msn te gaan ? Zoja, graag een beejte uitleg graag.

Grtz,

DaMad

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:46
Als je op je werk niet mag msnen dan zul je lijkt me toch met een van je systeembeheerders of chefs moeten gaan praten? :) Lijkt me niet dat wij je moeten helpen om erdoor te komen.

Verwijderd

Topicstarter
:) Ik denk wel dat als e-messenger gaat dat het op één of andere manier ook met de gewone msn moet lukken. Kwestie van de juiste tools te gebruiken die ik niet ken.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

MADG0BLIN schreef op 30 juli 2004 @ 09:57:
Als je op je werk niet mag msnen dan zul je lijkt me toch met een van je systeembeheerders of chefs moeten gaan praten? :) Lijkt me niet dat wij je moeten helpen om erdoor te komen.
Ik ben het met die Goblin eens. ;) Als het niet mag, dan zal daar vast een reden aan vast zitten, en deze kunnen wij niet geven, daarvoor moet je bij je chef/sysadmin zijn. :P
edit:
[ot]Hee, een DB member hieronder :w. Hier ook eentje :P[/]

[ Voor 7% gewijzigd door pasta op 30-07-2004 10:11 ]

Signature

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:31
ik denk dat e-messenger en dergelijke over poort 80 gaan, terwijl MSN zelf dat niet doet :)
Als je sysadmin de MSN poort blockt lijkt het me duidelijk waarom. ik zou je als ik je betrapte in ieder geval gewoon van mijn netwerk gooien :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 16:41
Ik zit hier eigenlijk met het zelfde probleem op m'n werk.

Sinds 2 dagen een nieuwe systeembeheerder :r en niks werkt meer :(

MSN niet,
mailwasher niet (geeft foutmelding op Socket Error 10054)

Eerst konden we de proxy server uitschakelen in de regedit maar als je dit nu doet werkt internet ook niet meer, dus op 1 of andere manier is dat ook niet meer toe te passen.

Heeft iemand een oplossing

Teteringen

Verwijderd

Topicstarter
Is er geen mogelijkheid om mijn msn verkeer door poort 80 te laten passeren en dan terug omzetten door bvb een externe proxy in de echte bedoelde poorten ?

• ThaWurm
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05-2023
Kijk is naar www.e-messenger.net
Quote van de site:
<quote>
What is eMessenger?
eMessenger is a web application that enables you to access MSN without having to install any program or Java applet. All you need is a JavaScript enabled browser and you're set to go and use eMessenger.
</quote>

Mikrozagt
Linux is Luke. FreeBSD is Yoda

• Sietse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-05 17:54
Zoals op de FP van Tweakers.net te lezen was(klik) komt Microsoft binnenkort zelf met een webbased variant van de Messenger service, misschien zal dit alternatief uitkomst bieden als je E-Messenger niet goed genoeg vind.

Het enige minpuntje is dat deze service nog niet beschikbaar is.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Arie26 schreef op 30 juli 2004 @ 10:11:
Ik zit hier eigenlijk met het zelfde probleem op m'n werk.

Sinds 2 dagen een nieuwe systeembeheerder :r en niks werkt meer :(

MSN niet,
mailwasher niet (geeft foutmelding op Socket Error 10054)

Eerst konden we de proxy server uitschakelen in de regedit maar als je dit nu doet werkt internet ook niet meer, dus op 1 of andere manier is dat ook niet meer toe te passen.

Heeft iemand een oplossing
Tja, hier geldt ook weer dat je eerst bij de systeembeheerder moet gaan klagen voordat je
- of andere dingen gaat doen om het te omzeilen
- of het er gewoon bij laat en niet meer msn't op je werk :)

Signature

• Mazzie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 14:11

Mazzie

sja ..ach ...hmm...

Een soortgelijk probleem heb ik hier ook. Hier moet ik via een https proxy naar buiten en daar moet ik ook mijn username en wachtwoord in opgeven. Msn heeft niet de mogelijkheid om via https proxy naar buiten te gaan.

Als dit bij jou ook het probleem is dan kan je het proberen door lokaal een proxy te gaan draaien. Bijvoorbeeld CCProxy. Deze is niet gratis, maar je kan het wel proberen met de demo versie. Wellicht is er ook een andere proxy die het ook kan en gratis.

De lokale proxy moet dan wel cascading proxy ondersteunen. Dit houdt in dat de proxy via een andere proxy naar buiten gaat. CCproxy kan dit en hier kan ik bij cascading proxy een https proxy invoeren. CCproxy kan ik nu benaderen op http en op poort 80 MSN kan ik dus op die lokale proxy instellen en dat werkt bij mij.

Jeppes de peppes !

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:16
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 10:15:
Is er geen mogelijkheid om mijn msn verkeer door poort 80 te laten passeren en dan terug omzetten door bvb een externe proxy in de echte bedoelde poorten ?
Joor jouw helaas, maar voor het bedrijf zal er idd wel een goede redenen zijn om dit niet toe te laten. Helaas kan je tegenwoordig ook het http verkeer filteren hoe en wat er werkelijke door mag.
Hoe dit precies werkt kan je zien op www.isaserver.org.
Eindelijk is dit goed mogelijk, wat het netwerk een stuk veiliger maakt.

(ben zo'n systeem beheerder }) }) )
Pagina: 1