Toon posts:

Conflict tussen Mobo en Firewire?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een USB/Firewire kaart (met een ALi chipset, met 2 USB en 2 Firewire poorten) en deze heb ik in een vrije PCI poort gedaan. Daarna heb ik de originele software geinstallleerd. en dan begint het probleem: Hij herkent de kaart wel maar hij dan de drivers niet installeren.
Ik heb alle usb devices eruit gedaan en opnieuw alles geinstalleerd maar dit helpt ook niet. Ook heb ik het de kaart in andere PCI slots geprobeerd maar dit heeft ook geen nut. Waarschijnlijk zit er ergens een conflict maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik heb XP pro met alle updates (SP1) en het zou gewoon moeten werken. Ik heb een LAN kaart, TV tuner kaart in mijn PCI sloten en ik heb een simpele videokaart. Daarnaast gebruik ik nog een Externe USB hub voor mijn tekentablet en printer en webcam ed. Ik heb 4 usb poorten op mijn mobo (ECS VTA3 (oid?)) naarnaast heb ik nog een lading software om mijn comp schoon te houden (Adaware, zonealarm, window washer, norton antivirus 2004)
Wie kan mij helpen??

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Werkt de kaart wel in een andere PC?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
AtleX schreef op 30 juli 2004 @ 09:44:
Werkt de kaart wel in een andere PC?
Nog niet geprobeerd...en heb ik komende tijd geen mogelijkheid toe...

Verwijderd

Je hebt het over de originele drivers. Bedoel je daarmee de drivers die je bij de kaart hebt gekregen.

Probeer de (nieuwste) drivers van Internet eens.

Misschien zit de verkeerde CD er wel bij. Heb ik namelijk wel eens meegemaakt met een geluidskaart.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel een ander firewire kaartje (zonder USB poorten en met een Lucent chipset) gebruikt (met de nieuwste drivers van internet) en deze had exact hetzelfde probleem. en ik heb idd de drivers van de CD gebruikt. Maar theoretisch zou je deze drivers niet eens hoeven te installeren met XP!
Kan het zijn dat de firewire (IEEE1394 ondersteuning) van XP een keer is verwijderd door een regcleaner?? en wat kan ik doen om dit terug te draaien?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 09:52 ]

Verwijderd

Wat geeft Windows precies voor melding?

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:21

dodo79

witte dikke tonnie

Dit probleem heb ik ook al eens gehad.
Had een firewire/usb2.0 kaart die niet wou werken op een msi p3 bord met een via chipset, ook hier wou deze de drivers niet instaleren.

Daarna heb ik deze kaart in een p4 asus bord geprikt met SIS chipset, hier werkt tie probleemloos.

Denk dat jij hetzelfde probleem hebt, daar is helemaal nix aan te doen

omdat het kan!

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dat zou toch belachelijk zijn, zou daar dan helemaal niks aan te doen zijn?

En de melding die windows doet is:

Er is een probleem opgetreden tijdens installatie van de nieuwe hardware.
Appparaat werkt mogelijk niet.
Kan drivers niet installeren

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 13:24 ]

• dodo79

dodo79

witte dikke tonnie

belachelijk??, ja, absoluut.

Net zoals jou had ik al van alles geprobeerd met die kaart en verschillende drivers, maar kreeg het op geen manier voor elkaar.

Bij toeval kreeg ik een aantal weken later een andere pc waar deze kaart het wel in deed.

Had jij je kaart al in een andere pc geprobeerd????
Liefts met een ander merk chipset.
Als deze het daar ook niet doet, dan is je kaart defect.
werkt deze daar wel, dan is het de combinatie van de kaart en je chipset, en daar is nix aan te doen

omdat het kan!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

dodo79 schreef op 30 juli 2004 @ 13:02:
Dit probleem heb ik ook al eens gehad.
Had een firewire/usb2.0 kaart die niet wou werken op een msi p3 bord met een via chipset, ook hier wou deze de drivers niet instaleren.

Daarna heb ik deze kaart in een p4 asus bord geprikt met SIS chipset, hier werkt tie probleemloos.

Denk dat jij hetzelfde probleem hebt, daar is helemaal nix aan te doen
Hoe weet je dat zo zeker?
Ideetjes:
- BIOS update moederbord
- BIOS settings moederbord
- Alle PCI sloten proberen
- Alle andere PCI kaarten eruit halen, alleen probleem kaart erin
etc etc

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• dodo79

dodo79

witte dikke tonnie

limoentje schreef op 30 juli 2004 @ 13:44:
[...]

Hoe weet je dat zo zeker?
Ideetjes:
- BIOS update moederbord
- Alle PCI sloten proberen
- Alle andere PCI kaarten eruit halen, alleen probleem kaart erin
etc etc
Dacht je soms dat ik dat destijds niets geprobeerd had???
wel dus, zonder resultaat.

Uiteraard hoop ik voor de TS dat hij alles aan gang krijgt, maar zoals ik zijn verhaal lees, vrees ik toch het ergste.

omdat het kan!

Verwijderd

limoentje schreef op 30 juli 2004 @ 13:44:
[...]

- BIOS update moederbord
die 2 lijk me een hele goeie om eens te bekijken en te proberen.. zou het anders ook niet zo 1 2 3 weten.. :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind een Bios update wel een beetje eng, daar zitten toch behoorlijke risico's aan verbonden?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Verwijderd schreef op 06 augustus 2004 @ 09:46:
Ik vind een Bios update wel een beetje eng, daar zitten toch behoorlijke risico's aan verbonden?
Als je zeker weet dat je de juiste BIOS hebt, je systeem goed loopt (voor de zekerheid niet overklokken, voeding in orde etc) valt dat wel mee :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1