ADSL Wlan router met het grootste bereik ??

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Hallo, zijn er gebruikers van ADSL Wlan routers die ervaring hebben i.v.m. het bereik in huis.

Ik heb op internet gezocht, maar in review word er niet speciaal op bereik getest en hoe moet je de modellen ook onderling vergelijken op een betrouwbare manier.

Het is het volgende, ik heb een Siemens Santis50 ADSL Wlan router. Op zich geen slecht toestel was het niet dat het bereik binnenshuis te wensen overlaat.
Router staat in het buro en laptop in de woonkamer. in vogelvlucht 13 meter 3 muren tussen. Ontvangst is max 30 à 40 % maar valt om de 0.5 à 1 minuut uit.

Nu ben ik op zoek naar een andere ADSL Wlan router G met het grootste bereik.
Hieronder 3 mogelijkheden;

http://www.netgear.nl/producten/ADSLrouters/dg834g.asp
http://www.linksys.com/in...duct.asp?coid=28&ipid=371
http://www.smc-europe.com...ducts/broad/7804WBRA.html

Over de SMC heb ik gehoord dat het bereik ook niet denderend is.

Bij voorbaat dank.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> NT

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Buffalo met ingebouwde antenne. Dat is de WLC54 geloof ik. Ik heb een keer ongeveer 10 meter door beton moeten bereiken. Dat ging niet met een Netgear, Linksys, Sweex, Asus en Twister, maar Buffalo werkte het aardig goed er door en toen maar toch een brug gemaakt en probleem opgelost.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:47
Kijk anders even naar Senao. ;)

Verwijderd

Hawking heeft ook een net bereik.. maar een Buffalo Airstation heeft zeker de voorkeur... :)

http://www.buffalotech.co...ts/airstation/WBRG54.html

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 09:28 ]

• abusimbal
@ itsalex en tommy007

Bedankt voor jullie reactie, Buffalo is een zeer goed merk, maar ik zoek een router met ingebouwde modem, anders moet ik een externe ADSL modem kopen.

Verwijderd

Dan zou ik een Alcatel Speedtouch 510 modem halen (74€ pricewatch) + een wireless Buffalo Airstation Router.. (94€ pricewatch).
Dan weet je zeker dat je goed spul + een goede verbinding hebt.

Maar heeft die Siemens Santis50 ADSL Wlan router dan geen ethernet poort waar je bv een Buffalo AP achter kunt hangen ?? dan schakel je de wireless functionaliteit uit van die Siemens en laat je de Buffalo het werk doen...

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 10:34 ]

• abusimbal
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 10:32:
Dan zou ik een Alcatel Speedtouch 510 modem halen (74€ pricewatch) + een wireless Buffalo Airstation Router.. (94€ pricewatch).
Dan weet je zeker dat je goed spul + een goede verbinding hebt.

Maar heeft die Siemens Santis50 ADSL Wlan router dan geen ethernet poort waar je bv een Buffalo AP achter kunt hangen ?? dan schakel je de wireless functionaliteit uit van die Siemens en laat je de Buffalo het werk doen...
Ja, dat gaat, kan Wlan niet uitschakelen maar kan wel alle MAC adressen blokkeren.
Is wel veel ruimte verloren op mijn buro.
Als ik dit doe dan kan ik beter een AP gebruiken.

Mijn grootste zorg, het bereik. Ik zou dit thuis moeten kunnen testen. Maar welke winkel zou dit goedkeuren 1 week testen en niet voldaan terugbrengen. :?

• abusimbal
Deze nog gevonden
http://www.explosivelabs.com/reviews/dlink_di624/pg6.shtml

Blijkbaar nog goede ontvangst over een afstand van 30 meter met 2 muern tussen 8)7

Bij mij is het 12 meter met 3 muren en verbinding valt constant uit :'(

Verwijderd

Heb bij internet provider gewerkt: SMC draadloos nic`s suckt. Daar kan je beter niet aan beginnen.

Over Netgear, ik heb zelf op m`n werk een sitecom wlan router opgehangen, deze is geloof ik een devisie van netgear (meende ik) en doet het prima.

Wil je egt boeken, moet je in mijn ogen Linksys nemen. Ik heb thuis een linksys wlan accespoint. Je hebt een goed uitgebreide configuratie, (er bestaan hacks om de zend-kracht op te voeren) Woonde tot een dag geleden op een boerderij, en had daar 1 km bereik. Het ding stond op een kast in het midden van het huis.

In mijn ogen, zeker Linksys!

• abusimbal
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 11:16:
Heb bij internet provider gewerkt: SMC draadloos nic`s suckt. Daar kan je beter niet aan beginnen.

Over Netgear, ik heb zelf op m`n werk een sitecom wlan router opgehangen, deze is geloof ik een devisie van netgear (meende ik) en doet het prima.

Wil je egt boeken, moet je in mijn ogen Linksys nemen. Ik heb thuis een linksys wlan accespoint. Je hebt een goed uitgebreide configuratie, (er bestaan hacks om de zend-kracht op te voeren) Woonde tot een dag geleden op een boerderij, en had daar 1 km bereik. Het ding stond op een kast in het midden van het huis.

In mijn ogen, zeker Linksys!
Binnenhuis ook goed bereik?
Zoals ik eerder zei afstand binnen is 12 meter, maar er zitten 3 muren tussen.
Ik zou eerst willen testen voordat ik iets koop, maar waar kan dit?

Verwijderd

Ja binnenshuis ook prima... Overal 95%/100% dus... Waar doe je dit... ehm, zoek een computershop, (egt een winkel) en neem de bon mee enzovoorts. Je neemt hem mee naar huis, test hem... en als hij nie goed is breng je hem terug met een mega flauwe rotsmoes (wel de doos enzovoorts in tact laten) als b.v. Ik had een tante uit marokko op visite vanmiddag en die heeft als souvernirtje een accespoint meegenomen!!! (nee ik spoor niet)

zo heb ik ook al heel wat hardware getest... :)

• abusimbal
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 11:37:
Ja binnenshuis ook prima... Overal 95%/100% dus... Waar doe je dit... ehm, zoek een computershop, (egt een winkel) en neem de bon mee enzovoorts. Je neemt hem mee naar huis, test hem... en als hij nie goed is breng je hem terug met een mega flauwe rotsmoes (wel de doos enzovoorts in tact laten) als b.v. Ik had een tante uit marokko op visite vanmiddag en die heeft als souvernirtje een accespoint meegenomen!!! (nee ik spoor niet)

zo heb ik ook al heel wat hardware getest... :)
Dat denk ik ook, beste zelf testen.

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-05 11:49

Metten

ik hou het graag simpel

Winkels zijn wettelijk verplicht binnen 8 dagen het spul terug te nemen. Maar wat is er mis met zeggen dat hij niet voldeed in je huis? Zo'n flauwe rotsmoes is nergens voor nodig, gewoon uitleggen hoe het zit, dat begrijpen de meesten heus wel en ze zullen dan ook niet moeilijk doen.
Pagina: 1