Toon posts:

Celeron D 325 vs. Pentium 4 2,53 GHz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond.

Ik wou morgen of overmorgen graag op pad om een nieuwe processor voor mijn MP3 speler te kopen. Het gaat om een Tyan GS10 barebone server met daarin 1 GB intern geheugen, 1 schijf van 160 gig en eentje van 250 gig. Op dit systeem draait voornamelijk windows XP Professional en BPM studio professional. Een enkele X draait Adobe Audition voor ter plekke bewerken van WAV of MP3 file's.

Maar dan nu de vraag: Welke processor kan ik het beste nemen hiervoor:

De Intel Celeron D 325 (Omdat ie lekker goedkoop is tegenover de P4) of
De Intel Pentium 4 2,53 GHz (Wauw... een echte P4!!!).

Volgens mij is het enige verschil tussen deze 2 CPU's de aanwezige Cache grote?

Er zullen vast al 1000 topics over dit onderwerp geweest zijn, maar toevallig op het moment dat ik er wat over wil weten werkt de search van GoT niet door een storing aan een van de servers (zoals jullie waarschijnlijk zelf ook al hadden gemerkt).

Had nog even gewacht met het stellen van mijn vraag (wie weet kwam ie spontaan ineens online ;)) maar nee. Aangezien ik er een beetje haast mee heb
hoopte ik op dat iemand mij zo even een antwoord kon geven op mijn vraag. Wat mij beftrefd mag dit topic gesloten worden zogauw de search weer online komt, of misschien zijn er ook andere GoT'ers die iets aan deze info hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 03:03 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, tja met 256kb cache in de Celeron D is de prestatie daarvan zeker interrestant. Daartegen... Celerons eindigen bij een FSB van 400, terwijl het moederbord FSB533 ( 4x133 ) aan kan.

..Ik laat de keuze aan jou....

prijs/performance moet je uiteindelijk zelf bepalen. Maar 2 pentiums 4's ... FSB533.. cache 1Mb per processor klinkt niet slecht..maar is niet goedkoop..nee...

There is no place like ::1

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ook de core is anders, je kunt ze eigenlijk niet direct vergelijken.. De P4 is zeker een stukje sneller, maar voor een mp3 bak maakt dat neit zo veel uit, lijkt me..
de search van de frontpage werkt nog wel, dus kijk hier eens. dan kan je zelf kijken of voor jou toepassingen het snelheidsverschil de moeite waard is.

Ohja, de Celeron-D is geloof ik niet met alle moederborden officieel compatible (werkt waarschijnlijk wel) dus dat kan je ook nog een checken..
(itt wat boven wordt beweerd, is deze Celeron wel met 133*4 bus uitgerust, dus daar hoef je het niet voor te laten)

[ Voor 11% gewijzigd door Luxx op 30-07-2004 03:14 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Luxx schreef op 30 juli 2004 @ 03:13:

(itt wat boven wordt beweerd, is deze Celeron wel met 133*4 bus uitgerust, dus daar hoef je het niet voor te laten)
Mmm, okidoki.....mooi dat ze dat ook verbeterd hebben... had blijkbaar niet diep genoeg gezocht ( laat in de avond..... )

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, dat is pas een forum! Zo laat in de avond nog 2 goede reacties krijgen.
Ik denk dat het toch de Celeron gaat worden. Als iemand hier nog iets over te zeggen heeft dan hoor ik het graag.

In elk geval ontzettend bedankt!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:44
Voor MP3's afspelen gewoon het goedkoopste nemen (zelfs zo'n Celeron is dan nog overkill :+ )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Skull_One
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 23:00
De Celeron verstookt ook minder vermogen, je systeem blijft dus koeler. Lijkt me snel genoeg voor wat jij wilt doen.

Look at it this way... in a million years, who's gonna care?

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Die Celeron is gewoon een P4. Allebei draaien ze op 533FSB, de Celeron heeft wel een andere core dus pas op met je mb dat die dat wel aan kan. De 256 KB cache is hetzelfde. Neem gewoon een Cellie en je bent klaar.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:47

Thandor

SilverStreak

Ik gebruik een AMD-K6/400 @ 450 voor MP3, geeft geen enkel probleem. Dus een Celly zal voor jouw goed genoeg zijn. Je kunt er eventueel nog DivX mee kijken o.i.d. :9
Die Celeron D is nl.een heel stuk beter dan de Celeron C (Cache/FSB verschil)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wat wil je met die oude Cellie C. Dat is zo'n baggere processor. Die nieuwe Cellie D loopt stukken beter. Zelf getest dus ik weet wel waar ik over praat. Ik heb net nog oude PIV 2 GHZ gekregen maar die zijn veel slechter dan die Cellie Dtje. Die Cellie D kan alles aan wat je wil dus dat zal nooit een probleem zijn alleen wat verwacht je ervan.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• ThunderRobert
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2024
Deze recente review gaat over de Amd Sempron, maar er komen ook Celeron's in voor en een paar Pentium 4's :
http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2139

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

itsalex schreef op 30 juli 2004 @ 09:08:
Die Celeron is gewoon een P4. Allebei draaien ze op 533FSB, de Celeron heeft wel een andere core dus pas op met je mb dat die dat wel aan kan. De 256 KB cache is hetzelfde. Neem gewoon een Cellie en je bent klaar.
Als je niet weet waar je over hebt, graag niet erover posten...

P4-2.53: Northwood core, 512KB L2 cache
Celly-D 325: Prescott core, 256KB L2 cache

Een Celly-D is een stuk beter dan de oude Celly-C, maar omdat de P4 architectuur nogal cache-hungry blijft, blijft het qua performance toch iets achter bij de Northwood met 512KB.

Dat neemt niet weg dat een Pentium 233MMX al zonder meer voldoende is voor wat de TS wil doen :z

Oslik blyat! Oslik!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

heb je hier wat aan?

Afbeeldingslocatie: http://www.chip.pl/arts/kth/images/779409_c3f53a6498.gif

deze laat zien dat de celeron d335 een geduchte tegenstander is op het gebied van audio (compressie), toch lijkt een moderne cpu mij een beetje overkill voor een simple mp3 bak.

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 18:44
Dat wou ik al zeggen :) Mijn MP3 speler heeft een P133, gaat prima :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

De TS wil BPM studio professional draaien dit is een realtime mp3 mix programma. Lijkt me sterk dat een P133 dat trekt, maar die Celly-D moet het zeker trekken :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Dan word het een hele mooie (en vooral goedkope ;)) Celly D!!! Iedereen bedankt!!!
Pagina: 1