Hulp by Ilyama monitor

Pagina: 1
Acties:

• Jappeflap
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-09-2022
Beste mensen, ik wil een Ilyama monitor gaan aanschaffen, maar zit even met een klein vraagje.
Ik wil een Ilyama 19" Vision Master Pro454 maar hier zijn 2 modellen in.
De HM903DTA en de HM903DT.
Het verschil zit hem voornamelijk in de beeldbuis.

HM903DTA:
- beeldbuis Diamondtron U2
- Hoogste resolutie 1920x1440 @ 77hz
- Dot pitch mm 0.24 AG uni-pitch

HM903DT:
- beeldbuis Diamondtron M2
- Hoogste resolutie 1800x1440 @ 85hz
- Dot pitch mm 0.25/0.27 AG pitch

Mijn voornaamste vraag is welke beeldbuis is beter of stabieler, aangezien ik van de hoogste resolutie geen gebruik ga maken en ze beide op 100hz draaien in 1280x1024 maakt me het resolutie verschil niet zo heel erg uit. :) maar hoger is altijd mooi meegenomen.
De pitch, hoe kleiner hoe mooier, is natuurlijk ook belangrijk, maar wat is dan het verschil tussen AG uni-pitch en gewoon AG pitch???

Hopelijk kan iemand me aan een antwoord helpen,

alvast bedankt :)

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:20
Deze vraag is eigenlijk pas goed te beantwoorden als je verteld wat je ermee gaat doen.
Fotobewerking, gamen of internet??

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 20:28
Ik weet het niet helemaal zeker, maart is dat niet dat je een fosforlaag hebt die korter nalicht ofzo en dat de pixels constanter zijn omdat er een grotere lichtopbrengst per vierk. centimerter is? Ik wil het eigenlijk ook wel weten :P

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Jappeflap
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-09-2022
Wat ik ermee ga doen is een beetje variërend, Gamen uiteraard, maar fotobewerking (flink photoshoppen) zeker ook. De monitor zal nar verwachting zeker gemiddeld in z'n hele levenstijd 10 uur per dag gebruikt worden.
De 100hz is dus wel erg belangrijk, maar deze bieden ze beide. Een haarscherp beeld is de volgende belangrijke factor. Ik ben dus wel erg benieuwd wat het verschil is tussen de twee Diamondtron beeldbuizen. Kan toch niet zijn dat ze even goed zijn, maar is de keuze voor een U2 of voor een M2 dan beter? en waarom? Ik ga nog eens goed googlen, kijken of er iets te vinden is, maar als iemand me kan helpen :) dan zou ik ook zeer blij zijn.
:)