[mandrake 10] Speedtouch usb isdn modem

Pagina: 1
Acties:

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:15
Ik krijg het |:( ****** ** **** *** ** :( ding maar niet aan de praat ondanks alle howto's die ik gevolgd heb. Uiteindelijk blijkt hij hem wel te herkennen maar kunnen er geen i-netverbinding mee maken.

Iemand ervaringen die bleken te werken? voor mij hebben de gegooglede howto's geen enkele het beoogde effect.

Het is dus een Speedtouch usb isdn modem.
mobo: msi kt4v400 (voor zo ver van belang)

• Beasley
  • Laatst online: 15-02 20:10
Ik voel met je mee. :'(
Zelf heb ik ook zo'n ding en ik heb ook een tijd lopen pielen om het maar aan de gang te krijgen in FC2. Op een gegeven moment kon ik hem wel pingen, maar verder ben ik toen niet gekomen.

Daarna heb ik wat OS problemen gehad (FC2 met Windows XP liep niet) en heb ik er al een tijd niet meer naar gekeken. Het verst kwam ik met de info op deze pagina. Je hebt dacht ik een PPTP client nodig voor die speedtouch.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Als je hem aan de praat krijgt, post hier dan even hoe het gelukt is alsjeblieft. Misschien lukt het mij dan ook nog als ik linux er weer 'ns opzet. ;)

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 10:22

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ik denk dat het verstandig is om even uit te leggen wat je precies allemaal gedaan hebt, waar je errormeldingen tegen kwam en welke software je eventueel gebruikt hebt (naast het os). Iemand kan hier wel een hele how-to plaatsen, maar dat is niet echt de bedoeling. Immers, iemand moet weten waar je precies vast zit en wat je hebt gedaan om dit op te lossen. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:26
Het is dus een Speedtouch usb isdn modem.
Ik heb zon geval zonder het ISDN verhaal, maar ook ik kreeg hem niet aan de praat. Mandrake 10 staat bij mij ook niet favoriet, want op een één of andere manier is alles een beetje gammel. Heb namelijk ook alle how-to's gevolgd, maar werken...nee hoor.

Later het met mandrake 9.1 geprobeerd, zonder problemen... Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat er nou precies aan de hand is, maar het loopt niet helemaal lekker. Ook al suggeren ze dat je alles vanaf de install met de modem kan installeren, maar dan werkt het helaas nog niet.

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

De prullenbak in, die zooi.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• Skerekrow
mOrPhie schreef op 30 juli 2004 @ 01:25:
Ik denk dat het verstandig is om even uit te leggen wat je precies allemaal gedaan hebt, waar je errormeldingen tegen kwam en welke software je eventueel gebruikt hebt (naast het os). Iemand kan hier wel een hele how-to plaatsen, maar dat is niet echt de bedoeling. Immers, iemand moet weten waar je precies vast zit en wat je hebt gedaan om dit op te lossen. :)
Speedbundle heb ik geprobeerd, error bij 'make'

ook de 330 howto geprobeerd (je weet maar nooit) het speedtouch driverpakket werkt in de regel niet goed.
http://www.xs4all.nl/~pschram/

Ook deze heb ik geprobeerd
http://benoit.papillault.free.fr/speedtouch/user.en.php3
en toen begon hij te klagen dattie mgmt.o niet had, die hebben we dus fijn voor hem in een map getrapt, verbinding ingesteld (en ja hoor we konden kiezen uit de netwerkwerkkaart en de alcatel speedtouch usbmodem 8) ) en dan gaatie proberen verbinding te maken. Een seconde of 20 later geeftie aan dat je niet op i-net bent aangesloten (mandrake liegt :+ ) en dat je het zelf maar moet uitzoeken.

• Skerekrow
irondog schreef op 30 juli 2004 @ 09:55:
de prullenbak kotste hem uit :'(

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Deze: http://speedtouch.sourceforge.net/
met deze howto.

Werkte dat ook niet? Kheb van horen zeggen dat deze drivers gewoon goed werken.

[ Voor 5% gewijzigd door mOrPhie op 30-07-2004 12:02 ]

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
irondog schreef op 30 juli 2004 @ 09:55:
Zou je dit soort reacties achterwege willen laten? Dank je wel.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• irondog

irondog

Zwerver schreef op 30 juli 2004 @ 12:19:
Zou je dit soort reacties achterwege willen laten? Dank je wel.
Ik zal de volgende keer voor een nettere woordkeuze gaan. Toch sta ik achter de bedoeling van mijn woorden.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
irondog schreef op 30 juli 2004 @ 12:40:
[...]

Ik zal de volgende keer voor een nettere woordkeuze gaan. Toch sta ik achter de bedoeling van mijn woorden.
Dan nog hoef je dat hier niet te zeggen, de kans dat je er iemand mee shoffeerd dan wel een flamewar uitlokt is gewoon veels te groot. Verder doet het niet ter zake wat jou mening is over dat modem, de TS heeft dat ding nou eenmaal en zoekt naar een oplossing. Die opmerking van je is, net zoals je reactie en deze van mij, dan ook volledig offtopic.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Schrale troost, maar de speedtouch driver staat wel op de MandrakeClub RPM request listing, dus wellicht komt deze binnenkort als voorgekookte RPM uit.
Hoef je ook niet meer zelf te compileren dus.

Succes in ieder geval!

• Skerekrow
mOrPhie schreef op 30 juli 2004 @ 12:02:
Deze: http://speedtouch.sourceforge.net/
met deze howto.

Werkte dat ook niet? Kheb van horen zeggen dat deze drivers gewoon goed werken.
ze lijken op degenen die ik al gedaan maar ik zal ook deze eens proberen en hopen dat het werkt, anders moet ik misschien aan een andere modem gaan denken.

tnx voor de reply's allen.

• irondog

irondog

Skerekrow schreef op 30 juli 2004 @ 13:58:
ze lijken op degenen die ik al gedaan maar ik zal ook deze eens proberen en hopen dat het werkt, anders moet ik misschien aan een andere modem gaan denken.
Omdat ze niet al te duur zijn, is het verder klooien met dit usb-onding misschien dus niet echt de moeite waard.
Ik raad windows gebruikers (die slechts een cdtje in de pc hoeven te werpen) usb netwerk apparatuur ook af: drivers krijg je erbij, maar owee als je na twee jaar na aankoop het cdtje kwijt bent en op internet gaat zoeken naar support.
tnx voor de reply's allen.
Mail me voor een pci kaartje.

@zwerver: Sorrie dat laatste is een geintje. ;)

• Skerekrow
irondog schreef op 30 juli 2004 @ 16:41:
[...]
Omdat ze niet al te duur zijn, is het verder klooien met dit usb-onding misschien dus niet echt de moeite waard.
Ik raad windows gebruikers (die slechts een cdtje in de pc hoeven te werpen) usb netwerk apparatuur ook af: drivers krijg je erbij, maar owee als je na twee jaar na aankoop het cdtje kwijt bent en op internet gaat zoeken naar support.

[...]
Mail me voor een pci kaartje.

@zwerver: Sorrie dat laatste is een geintje. ;)
Ik betaal mijn i-net verbinding helemaal zelf dus een duurdere modem kon er sowieso niet af. ik ben nu weer thuis dus ga zo ff booten in mandrake om te kijken of ik het ken fixzen :)

• Skerekrow
Argh grmbl ende erger :( *gooit met dingen*

het werkt nog niet.

alles ging heerlijk tot je helemaal aan het eind dit te doen krijgt:

Type (and pray) :
# pppd call adsl updetach

dus ik type, bid netjes op mijn matje richting de US en richting frankrijk maar het werkte nog niet :( nou voel ik me ongelofelijk dom omdat ik de foutmelding niet onthouden heb. :(

edit: dit issum duz

Couldn't get channel number: input ouput error
bad file discriptor

[ Voor 14% gewijzigd door Skerekrow op 30-07-2004 20:47 ]

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Nu wil ik niet doordrammerig overkomen, maar als ik op deze errormelding google, dan heb ik zo'n 100 hits. Waarom doe je dat niet eerst voordat je hier naartoe rent?

Klik hier

• Skerekrow
omdat ik mijn voortgang wou posten en (8> en niet hulpeloos om hulp wou gaan gillen zoals jij het blijkbaar geinterperteerd hebt

• irondog

irondog

Skerekrow schreef op 30 juli 2004 @ 18:23:

Ik betaal mijn i-net verbinding helemaal zelf dus een duurdere modem kon er sowieso niet af. ik ben nu weer thuis dus ga zo ff booten in mandrake om te kijken of ik het ken fixzen :)
Ik bedoel gratis afhalen.

Regio Eindhoven door de weeks, Noordlimburg in het weekend. Ooit getest met knoppix en werkt zonder de console aan te raken. Ik ga het GOT boekje wederom te buiten, mail me.

• Skerekrow
hmm das wel een rete-eind fietsen voor iemand die bij zwolle wegkomt.

trouwens, ik ben verder gegaan met de google resultaten die ik al had op de foutmelding ;) en ben echt nog niets tegengekomen dat mogelijke oplossing kan bieden, dus tot ik een andere modem heb laat ik mijn hele mandrake project maar hangen. met deze modem word et toch nix.
Pagina: 1