[sitecom router] vastlopers zelfs bij gewone downloads

Pagina: 1
Acties:

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:35
Sinds 2-3 weken heb ik constant last van een vasthangende router. Sitecom DC202 v1.
De router heeft zonder problemen 1,5 jaar lang gewerkt. eMule vol open,surfen met meerder
pc's en zonder ook maar vast te hangen.

Het vastlopen is eigenlijk van de een op de andere dag gebeurd. Ik zou niet weten waardoor het
mis is gegaan. Aan de router is niets veranderd.

Ik heb ondertussen al de laatste firmware erop gezet. Router gereset. @home modem (witte motorola)
gereset. DHCP uitgezet op het motorola modem.

Het vastlopen gebeurd ook bij gewonen downloads, vaak na een MB of 5-10.
Dit probleem treed zich op als 1 pc op het internet zit maar ook als er 6 pc's opzitten.

Hoe verder te handelen ik heb dus geen flauw idee.

Heb de search gebruikt en alles geprobeerd wat werd voorgedragen maar zonder resultaat.
De snelheden die ik haal bij @home zijn normaal, tegen de 500/60 kB/s aan. Aantal connecties
boven de 600.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hmmm ik had ook vage vastlopers op een SMC router hier. Het bleek uiteindelijk oververhitting te zijn want na een paar extra ventilatiegaten in de behuizing te boren werkte alles weer perfect (zelfs nu nog :))

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Laat de stekker er een nachtje uit en probeer het dan nog eens. Dat verhielp het probleem bij een kennis van mij :).

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Zym0tiC
AtleX schreef op 29 juli 2004 @ 23:01:
Laat de stekker er een nachtje uit en probeer het dan nog eens. Dat verhielp het probleem bij een kennis van mij :).
Dat zal ik vanavond eens proberen en anders word het toch gaten boren zoals
amour021 zei

Verwijderd

Probeer dit eens als oplossing. Ik heb nl hetzelfde gehad en dan hoef je er ook niet een hele nacht de stekker uit te laten.

To Clear All Data and restore the factory de-fault values:Power Off.Hold the Reset Button down while you Power On.Keep holding the Reset Button for a few seconds, until the RED Status LED on the front panel has flashed TWICE.Release the Reset Button. The DC-202 is now using the factory default values.

Je moet wel ff een download maken van je instellingen, zodat je die later weer kunt terug zetten :>

Je kunt ook gewoon ff de full manual downloaden bij Sitecom.

• Zym0tiC
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 09:33:
Probeer dit eens als oplossing. Ik heb nl hetzelfde gehad en dan hoef je er ook niet een hele nacht de stekker uit te laten.

To Clear All Data and restore the factory de-fault values:Power Off.Hold the Reset Button down while you Power On.Keep holding the Reset Button for a few seconds, until the RED Status LED on the front panel has flashed TWICE.Release the Reset Button. The DC-202 is now using the factory default values.

Je moet wel ff een download maken van je instellingen, zodat je die later weer kunt terug zetten :>

Je kunt ook gewoon ff de full manual downloaden bij Sitecom.
Dat is dezelfde handeling die je moet uitvoeren na het flashen van de router. Maar dit hielp ook niet.
Evengoed bedankt trouwens :)

• Zym0tiC
Die stekker eruit halen hielp ook niet.

Vandaag is me wel het volgende opgevallen:

Ik heb trouwens een powerline bridge in mijn netwerk zitten. Om het netwerk onder en op zolder aan elkaar te koppelen, kabels trekken in ons huis is zo'n ontzettend goot karwei dat ik 1 jaar geleden een powerline bridge had aangesloten, netwerk via de 220 dus, werkt ontzettend goed.
Alleen zie ik dus nu net op mijn router dat de poort waar de powerline bridge op zit rar zit te doen. De connectie valt om de seconde weg (zie ik aan het status lampje).

Al geprobeerd om op een andere poort te steken maar dit zonder resultaat. Ik ga zo eens naar de stad om een andere kabel te kopen maar dit zal wel niet de oorzaak zijn ben ik bang. De hitte van het apparaatje is normaal.

Pagina: 1