Ik heb een paar jaar geleden een Samsung 120Gb hdd gekocht. Die deed het voorheen altijd perfect. Ik maakte laatst mijn kast open om iets te vervangen en toen brande ik mij bijna aan de hdd. Ik dus hier op het forum neuzen naar een oplossing. Ik heb dus DTemp geinstalleerd om de temperatuur af te lezen. DTemp zegt dat de hdd 210 graden (celcius) is. Lijkt me stug maar goed. De hdd verwarmd gewoon de hele kast. Als ik de kast voor bij het plastic aanraak voel ik gewoon de warmte van de hdd er doorheen. Aan de zijde's van de kast is het helemaal heet, brand bijna mijn vingers. De temperatuur van het mobo is 50 graden door de hdd. Ik heb een Asus P4S8X-X met een intel P4 2.8 er op. De temperatuur is constant 50 graden. Ik heb laatst uit voorzorg 4x 80*80 fans geinstalleerd in mijn systeem maar het wil niet helpen
Ik heb nu hdd coolers besteld in de hoop dat het goed komt. Maar zijn deze temperaturen nou normaal voor een Samsung? En wat zou ik er verder nog aan kunnen doen? Ik denk dat die hdd coolers ook niet echt gaan helpen. Mocht er vraag naar zijn, dan post ik nog ff foto's van de kast. Bedankt.
PS. De search werkt niet
PS. De search werkt niet