Toon posts:

Speedtouch home+E-Tech router hoe port open ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerst gewoon een adsl speedtouch home gehacked naar pro modem die rechtstreeks aan was gesloten op mijn pc en toen stelde ik via Nubz AlcaTool welke ports ik allemaal open wilde hebben voor BT en DC++ enz.... maar nu heb ik een E-Tech RTBR03 router en heb daar 2 pcs op aangesloten maar het lukt me niet om een paar porten open te zetten.

Ik probeer een port te fowarden van de adsl modem naar de router en dan open ik dezelfde port op de router maar dan naar de pc namelijk 192.168.1.101 maar dat lukt dus niet

iemand enig idee wat ik fout doe ?

ff voor de duidelijkheid:
adsl=10.0.0.138 ---> router 192.168.1.1 ----> PC1 192.168.1.100 PC2 192.168.1.101

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 22:57 ]

Verwijderd

Zo te zien maak je de volgende fouten:
- je opent een topic dat in de FAQ al beantwoord is
- je post geen zinvolle gegevens
- je geeft niet aan gezocht en geprobeerd te hebben
- je geeft niet aan wat er nou PRECIES fout gaat, alleen "het werkt niet"

Daarnaast moet je op je DSL modem gewoon je router opgeven als default server (DMZ host, of weet ik veel hoe het in jouw modem heet). Je IP plan bekijkende weet ik ZEKER dat je de LAN poort op je router hebt aangeschreven ipv de WAN poort. Moet dus worden:

mdm (10.0.0.138) -> alle poorten naar -> rtr WAN (10.0.0.1 ?)
rtr LAN (192.168.1.1) -> poort xxxx -> PC1 (192.168.1.101)
poort forwarden doe je met het webinterface van je router, je modem bedienen ook.

succes.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 09:38:
Zo te zien maak je de volgende fouten:
- je opent een topic dat in de FAQ al beantwoord is
- je post geen zinvolle gegevens
- je geeft niet aan gezocht en geprobeerd te hebben
- je geeft niet aan wat er nou PRECIES fout gaat, alleen "het werkt niet"

Daarnaast moet je op je DSL modem gewoon je router opgeven als default server (DMZ host, of weet ik veel hoe het in jouw modem heet). Je IP plan bekijkende weet ik ZEKER dat je de LAN poort op je router hebt aangeschreven ipv de WAN poort. Moet dus worden:

mdm (10.0.0.138) -> alle poorten naar -> rtr WAN (10.0.0.1 ?)
rtr LAN (192.168.1.1) -> poort xxxx -> PC1 (192.168.1.101)
poort forwarden doe je met het webinterface van je router, je modem bedienen ook.

succes.
kheb in de faq gezocht maar daar ging het niet precies over deze combinatie en dus werkt het niet en daarmee bedoel ik dat de port dus niet open gaat
me adsl modem heeft geen DMZ host :(
heb probleem is dat ik de modem gemod heb naar een pro versie en nu werken alle faq's niet op mijn modem

Verwijderd

Topicstarter
als ik defserver addr 192.168.1.1 (me router) maak zal ie dan alles standaard naar me router sturen en dat ik dan daarop instell welke porten nou echt doorgelaten naar me pc's worden
zal dit werken ?

Verwijderd

als ik defserver addr 192.168.1.1 (me router) maak zal ie dan alles standaard naar me router sturen...
Als je het naar het WAN IP van je router stuurt wel. 192.168.1.1 is het LAN ip van de router, voor het WAN ip kijk je in je router. Dit zal 10.0.0.x zijn. DMZ en "Default server" is in dit geval hetzelfde.

edit: andere mogelijkheid is je speedtouch onthacken en je router een pptp verbinding op laten zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 20:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 20:27:
[...]
Als je het naar het WAN IP van je router stuurt wel. 192.168.1.1 is het LAN ip van de router, voor het WAN ip kijk je in je router. Dit zal 10.0.0.x zijn. DMZ en "Default server" is in dit geval hetzelfde.

edit: andere mogelijkheid is je speedtouch onthacken en je router een pptp verbinding op laten zetten.
ik zie nergens WAN IP staan alleen wel dit Public IP Address 10.0.0.1
ik ga proberen dat adres in te voeren en kijken of het dan lukt

met 192xx lukt het in iedergeval niet

bedankt voor je reply zit me hier nogal te stressen lol is me eerste "echte" router |:( 8)7

Verwijderd

Topicstarter
hmm vaag als ik de defserver instel voor 10.0.0.1 dan doet het internet bij pc2 het niet |:( ARRRGGHH

argh had vergeten save te drukken en deed het maar nu doet de helft van het internet het opeens niet meer :( :( :( :(

WTF ALLEEN TWEAKERS EN GOT DOET HET NOG MEER :? :? 8)7 :X

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 20:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 20:27:
[...]edit: andere mogelijkheid is je speedtouch onthacken en je router een pptp verbinding op laten zetten.
denk dat ik dat maar ga proberen want ik wordt gek hiero ;(

Verwijderd

Topicstarter
argh ben nu bezig in de EXPERT mode maar hij zegt unkown command als ik EXPERT type :(

Verwijderd

Type je EXPERT ook echt hoofdletters, dat moet dacht ik. Anders helpt dit misschien:
Tip: Bij nieuwere firmware's schijnt de hack wel te kunnen. Dit werkt dan door als username (bij "User") "guest" te gebruiken. Type na inloggen dan "td". Je krijgt dan een [td]-prompt en type daar "prompt"'. Je komt dan weer waar je ook was met expert-mode, dus je ziet dan je MAC adres van je adsl-modem.
:O

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 23:37:
Type je EXPERT ook echt hoofdletters, dat moet dacht ik. Anders helpt dit misschien:
[...]
:O
jah dat was het ik had het net gevonden via de search
ik moest dus een ander commando in type 8)7
en nu werkt ALLES heb net dc++ geprobeert en ik kwam in active mode met beide pcs _/-\o_

enne mijn router werkt nu gewoon als de firewall ?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:06
enne mijn router werkt nu gewoon als de firewall ?
Néén, hij werkt als een halve firewall. Net zo slecht als die van Windows XP. De router kan alleen aanvragen van buiten beantwoorden als het een antwoord op een aanvraag van binnen is. Dus in zoverre werkt het als firewall. Niets komt binnen.

Máár de router laat alles door wat naar buiten wil. Zodoende kan er van alles naar buiten gaan waarvan je niet in de gaten had dat je het binnen hebt gehaald (en dat is geen schande). Hiervoor heb je een softwarematige firewall op je pc nodig. Zodat je weet wat naar buiten gaat. Als je eenmaal weet welke programma's dat zijn dan pik je de besmetting met een wormvirus bv er uit.

Tevens is de firewall nodig voor het geval dat iemand van je locale netwerk jou gaat besnuffelen. Verder is de firewall nodig als je poorten openzet voor p2p programma's. Dan is er een toegang als E Mule, Kazaa of zo niet draaien en ben je in potentie hackbaar.

Moraal van het verhaal: gebruik altijd een firewall bij internet verkeer.

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op 31 juli 2004 @ 00:01:
[...]Néén, hij werkt als een halve firewall. Net zo slecht als die van Windows XP. De router kan alleen aanvragen van buiten beantwoorden als het een antwoord op een aanvraag van binnen is. Dus in zoverre werkt het als firewall. Niets komt binnen.

Máár de router laat alles door wat naar buiten wil. Zodoende kan er van alles naar buiten gaan waarvan je niet in de gaten had dat je het binnen hebt gehaald (en dat is geen schande). Hiervoor heb je een softwarematige firewall op je pc nodig. Zodat je weet wat naar buiten gaat. Als je eenmaal weet welke programma's dat zijn dan pik je de besmetting met een wormvirus bv er uit.

Tevens is de firewall nodig voor het geval dat iemand van je locale netwerk jou gaat besnuffelen. Verder is de firewall nodig als je poorten openzet voor p2p programma's. Dan is er een toegang als E Mule, Kazaa of zo niet draaien en ben je in potentie hackbaar.

Moraal van het verhaal: gebruik altijd een firewall bij internet verkeer.
mwah ik gebruik al heel lang geen firewall meer sinds ik de adsl modem had gemod en gebruik gewoon een goede virusscanner voor alle wormen enzo
en op me netwerk zitten maar 2 pcs en niemand gaat ze besnuffelen ofzo denk ik

en wat dan als ik 1 x gehacked wordt er zit nix waardevol op me pc (geen creditcard nummers ofzo O-) )
en ik gebruik firefox dus dat scheelt al heel wat (8>
Pagina: 1