Ik gebruik al een tijdje (half jaar) een raid0 configuratie:
Mobo: Abit Nf7-s
Controler: Onboard Sil3112a
Hdd's: 2x Maxtor Diamondmax Plus 9 80 GB SATA (8mb cache) in Raid0
Dit heeft altijd perfect gedraaid, tot vandaag.
Ik heb wat testjes gedaan en de write speed van mijn raidarray is bedroevend laag:

Ik ging eventjes verder kijken in device manager, waar ik het volgende tegen kwam. De write cache staat dus uit op 1 harde schijf.

Ik heb al veel dingen geprobeerd maar deze boden geen oplossing:
-Driver update/downgrade
-Sata kabels omdraaien
-Formatteren en windows er fris opzetten
-Nieuwe raid array maken
-Powermax laten lopen: Beide schijven in orde.
-Harde schijven in ander systeem met nf7-s, in Raid0 opstelling.
Het laatste wat ik heb gedaan is de harde schijven als normale schijf laten lopen, dus niet in RAID0. Ik heb ze als 2e hardeschijf in mijn 2e systeem getest, waar de ene dus wel goede resultaten geeft (60 MB/s read en write) en waar de andere, waar het dus allemaal om gaat het slechte resultaat geeft (60KB/s - 7 MB/s write, 60MB/s read).
Ik heb gezocht en kwam op 1 topic uit met iemand met hetzelfde probleem:
http://forums.viaarena.co...m?catid=20&threadid=55314
Het enige wat ik nog kan proberen is om de schijf even 10x power up te laten doen --> Niet geholpen. Waarschijnlijk moet ik de schijf gewoon rma doen, of heeft iemand nog een andere oplossing voor me ?
Mobo: Abit Nf7-s
Controler: Onboard Sil3112a
Hdd's: 2x Maxtor Diamondmax Plus 9 80 GB SATA (8mb cache) in Raid0
Dit heeft altijd perfect gedraaid, tot vandaag.
Ik heb wat testjes gedaan en de write speed van mijn raidarray is bedroevend laag:
Ik ging eventjes verder kijken in device manager, waar ik het volgende tegen kwam. De write cache staat dus uit op 1 harde schijf.
Ik heb al veel dingen geprobeerd maar deze boden geen oplossing:
-Driver update/downgrade
-Sata kabels omdraaien
-Formatteren en windows er fris opzetten
-Nieuwe raid array maken
-Powermax laten lopen: Beide schijven in orde.
-Harde schijven in ander systeem met nf7-s, in Raid0 opstelling.
Het laatste wat ik heb gedaan is de harde schijven als normale schijf laten lopen, dus niet in RAID0. Ik heb ze als 2e hardeschijf in mijn 2e systeem getest, waar de ene dus wel goede resultaten geeft (60 MB/s read en write) en waar de andere, waar het dus allemaal om gaat het slechte resultaat geeft (60KB/s - 7 MB/s write, 60MB/s read).
Ik heb gezocht en kwam op 1 topic uit met iemand met hetzelfde probleem:
http://forums.viaarena.co...m?catid=20&threadid=55314
Het enige wat ik nog kan proberen is om de schijf even 10x power up te laten doen --> Niet geholpen. Waarschijnlijk moet ik de schijf gewoon rma doen, of heeft iemand nog een andere oplossing voor me ?
[ Voor 5% gewijzigd door Tutti-frutti op 29-07-2004 22:59 ]