Toon posts:

CD Video' s afspelen op computer

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een aantal cd video's (van die goudkleurige cd-roms die je afspeelt op een laserdisc). Meestal staat er op zo'n schijfje 3 audionummers en 1 videoclip. Nu wil ik deze videoclip afspelen op mijn computer. Als ik onder explorer kijk, zie ik alleen maar de audionummers (.cda). Wat is de extensie van die videoclip (.cdv) misschien? Maar belangrijker, met welk programma kan ik deze CDV met mijn cd-rom speler op mijn computer afspelen en bekijken uiteraard. Windows mediaspeler ondersteunt dit formaat iig niet.

Greetz,

Verwijderd

Topicstarter
Niemand :'(

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
beetje errug late reactie, maar mocht je het ooit nog eens teruglezen (of iemand anders): het afspelen van CD Video's (dus NIET Video CD danwel VCD!!!) kan ONMOGELIJK op een PC gebeuren. De audiotracks kun je wel gewoon lezen (want die zijn digitaal en gewoon voorzien van PCM geluidstrack) terwijl het beeld op CD Video's (de videoclip(s))ANALOOG FM gemoduleerd zijn. CD-ROM spelers zijn niet in staat om die informatie uit te lezen. Een LaserDisc speler is je enige toevlucht als je ze per se wilt zien!

Zie ook verder op mijn siteje:
http://www.marks.cistron.nl/laserdisc.htm

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Idd zijn er nog gekken die zulke oude reacties lezen. Ik vroeg me dus ook af of ik een oude cd video nog kon uitlezen, maar dat zit er dus niet in ;)