Upgrade v Win98 naar ME blue screens!

Pagina: 1
Acties:

• SnoF
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:19
HELP!

Ben op dit moment ME aan het installeren bij een vriend van me met nogal technofobische ouders die niets aan hun pc willen veranderen. Omdat die vriend een usbhubje met bluetooth wil installen graden we Windows 98 (1st edition, 2nd hebben we niet) op naar Millenium edition.

Eerste gedeelte ging allemaal goed (upgrade vanuit Windows) maar na 2e reboot gaf hij blue screens, na een foutmelding van Norton Antivirus (die op 98 geinstalleerd stond) over een missing **.386 bestand. In de blue screens staat iets over een VxD bestand. Mn vriend is de correcte naampjes aan t opzoeken op zn pc, ik zit thuis hier hulp te zoeken.

Hoe krijg ik ME verder geinstalleerd zonder dat ik om de halve seconde een blauw scherm krijg?

Grtn

• GameCrazy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-03-2022
ik snap echt waarom jij ME er wil op zetten die is zo bagger zet dan XP er op of laat 98 er op staan

• SnoF
op 98 draait die USB Bluetooth stick niet, XP trekt zn compu niet (P2-300 Mhz) en het is niet aan de orde aangezien ik nu de setup van ME aan het draaien ben en de compu niets meer doet behalve blue screens geeft..

Verwijderd

Ik raad je aan om win2k te gaan gebruiken, alles is beter dan windows me
offtopic:
Dr zit niet voor niets in nnscript:
/me slaps SnoF around with Windows Me :X

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Standaard zitten de USB-drivers dacht ik niet in Win98 en je moet ze dus apart installeren. Daarna werkt het prima.

Ofschoon ik nooit problemen heb gehad met ME zijn er veel mensen die dat wel hadden. Ik zou dus in dit geval eerder met Win98 blijven werken.
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 22:46:
Ik raad je aan om win2k te gaan gebruiken, alles is beter dan windows me
Als het om de kosten gaat en je hebt een Win98 versie en een WinME-versie is overstappen naar Win2000 uiteraard te kostbaar.

Daarnaast zou het wel aardig zijn om je motivatie hiervoor te geven.

[ Voor 59% gewijzigd door Guardian Angel op 29-07-2004 22:50 ]

ARME AOW’er

• SnoF
programma v bluetooth weigert te starten, dus 98 is geen optie.

• GameCrazy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-03-2022
kijk even wat voor merk het is misschien kan je nieuwe drivers ergens van downloaden ( google )

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
GuardianAngel schreef op 29 juli 2004 @ 22:47:
Standaard zitten de USB-drivers dacht ik niet in Win98 en je moet ze dus apart installeren. Daarna werkt het prima.

Ofschoon ik nooit problemen heb gehad met ME zijn er veel mensen die dat wel hadden. Ik zou dus in dit geval eerder met Win98 blijven werken.

[...]

Als het om de kosten gaat en je hebt een Win98 versie en een WinME-versie is overstappen naar Win2000 uiteraard te kostbaar.

Daarnaast zou het wel aardig zijn om je motivatie hiervoor te geven.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Euh, jongens, hij is bezig aan z'n upgrade en die gaat mis, dus laten we ff allemaal onze goeie adviezen over windows 2000 en xp voor ons houden en hem proberen te helpen met z'n Me-installatie ;)

iig had je beter je virusscanner uitgeschakeld of verwijderd vooraleer de upgrade uit te voeren, maar daar is het nu wat laat voor natuurlijk ;)

Je kunt proberen een nieuwe "upgrade" (downgrade dus) uit te voeren naar windows 98, vervolgens virusscanner uitschakelen en zo en dan opnieuw up te graden naar Me, al betwijfel ik of dat zal lukken

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Verwijderd

Zowiezo, zo'n PC en bluetooth, dat kán nooit goed gaan. Meeste USB dingen laten hun rekenwerk door de CPU doen, wist je?

Een upgrade, zeker met een antivirus die d'r al op draait, en al helemaal vanuit windows, gaat eigenlijk altijd fout. De antivirus houdt bepaalde bestanden beveiligt, en setup kan ze niet vervangen, resultaat: BSOD. En wat dat betreft is je enige optie WinME nu in een aparte directory gaan installeren, helemaal opnieuw, kaal, of, formatteren en WinME kaal installeren. Als je al ME wilt, ik kan het je aanraden, en als het onder 98 niet lukt (zeker als het SE is), dan betwijfel ik of het wél lukt onder ME, want qua USB support voegt ME niks toe op 98SE.

offtopic:
Damn you Yoeri!!! :D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 08:44 ]

Verwijderd

98>me is sowiezo onverstandig zo'n (upgrade)

ik zou maar gewoon backuppen, en weer een verse win98 setup draaien
nog steeds de beste oplossing die het (langst) meegaat bij 9x Os'en ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 08:47 ]

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
Als ik zo zijn verhaal lees, dan geef ik als persoonlijk advies kijk of je de data van de schijf af kan halen die je wil bewaren.

Verzamel al je driver cd's en installatie disks en installeer een versie installatie van windows 98.

Windows me is namelijk het slechste product wat microsoft namelijk ooit heeft uitgebracht, is daarom ook niet lang in de running geweest.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 08:43:
Als je al ME wilt, ik kan het je aanraden, en als het onder 98 niet lukt (zeker als het SE is), dan betwijfel ik of het wél lukt onder ME, want qua USB support voegt ME niks toe op 98SE.

offtopic:
Damn you Yoeri!!! :D
Hij draait 98 first edition :p

Overigens kan ik me niet meteen herinneren of er bij Win98 al een repair-optie was met de installatie-cd, je kunt het misschien eens proberen

Ten tweede: Me kan perfect draaien, zolang het gebruikt wordt voor wat 'kantoorwerk' (briefje typen, betrouwbaar siteje bezoeken, mailtje sturen, ...). Het is pas wanneer je gaat klooien met gekke programma's, of wat gaat tweaken en sleutelen dat je problemen krijgt is mijn ervaring. Het is niet het beste OS dat MS ooit maakte, misschien zelfs het slechtste, maar helemaal ondoenbaar is het niet om er mee te werken :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• martijn946
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 17:25
Misschien klinkt het wel te simpel hoor, maar is een backup van alle belangrijke dingen uit de Win98 situatie maken, vervolgens de harde schijf formatteren en vervolgens WinMe lekker schoon installeren geen optie?

MyMeuk

Verwijderd

Ja, dat wordt dus opnieuw installeren waarschijnlijk. Nu heb je mazzel dat je een windows ME licentie hebt, dan mag je namelijk 98 SE er ook op zetten. Dus ik zou adviseren effe de schijf aan een andere computer te hangen, bestanden die bewaart moeten blijven er af te halen en daarna format.
Pagina: 1