Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] KM-switch maken met relais?

Pagina: 1
Acties:

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 09:20

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Ik krijg zeer binnenkort een 2e PC op me kamer als server en om deze te bedienen met 1 beeldscherm zou een KVM-switch nodig zijn. Nou heeft mijn beeldscherm 2 VGA inputs dus het beeld-gedeelte is opgelost, alleen de keyboard en muis nog. (waarvoor ik niet een KVM-switch wil aanschaffen)

Nou dacht ik zelf een KM switch te maken dmv een 6 polig relais, want er hoeven natuurlijk alleen maar 6 kanalen over gebracht te worden. Alleen weet ik niet helemaal zeker of dit gaat werken, dat de weerstand van het relais te hoog is voor het signaal oid.. Kan iemand hier duidelijkheid over geven?

(search is down, hm.. :/ )

Use the Search Luke...

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 19:21

AceRimmer

What a guy...

Ik ben zelf bezig geweest om USB te schakelen met relais, dat ging goed.
Aangezien bij USB veel meer data over de lijn gaan en gevoeliger is voor storing zal het met keyboard/muis zeker moeten kunnen.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Het gaat wel lukken, alleen ben je meer geld kwijt aan onderdelen dan een goedkope switch.

Hierbij komt ook nog de PS/2 officieel niet hot swappable is, dus dat het af te raden is om onder het werken met de computers te schakelen ertussen.

In switches is de kans groter dat de juiste last cq pull up/down weerstanden er zijn, zodat je wel kan switchen.

Electronics development

• ExploWare
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08 13:34

ExploWare

BoingBoing

ik zou idd een USB keyboard + mouse zoeken, en die dan switchable maken
dan gaat het maar om 2 aders...
edit:

als je dus die 2 apparaten in een hubje steekt, en na die hub de switch :)
anders gaat het toch om 4 aders...

[ Voor 39% gewijzigd door ExploWare op 29-07-2004 23:14 ]

. . . . . Youp.net . . . . .

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11 19:21
je moet er wel rekening mee houden dat de meeste KVM switches tegenwoordig voor de PC waar je niet op werkt doen alsof er toch een keyboard en muis aan hangt. Zo krijg je dus niet de melding dat het toetsenbord mist in de POST.

als je dit wil berijken komt er wel wat meer logica bij kijken

• bassekeNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-11 12:58
Pagina: 1