Toon posts:

[XP] vastloper bij afsluiten (svchost.exe)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik mijn vers geinstalleerde XP afsluit, krijg ik een foutmelding dat het commando 'read' is mislukt op een geheugenadres (0x0000019 ofzoiets) en staat er svchost.exe rechtsboven in het venster. Wanneer ik dan niet snel op OK (dit programma afsluiten) of op annuleren (fouten opsporen) klik, loopt de pc vast en kan ik em alleen maar afsluiten met mn aan/uit-knop. Weet iemand hoe dit komt/wat ik hier aan kan doen? Ik heb begrepen dat svchost.exe iets te maken heeft met netwerken oid, maar de pc zit niet in een netwerk. Ik heb alleen wat data van een laptop op de pc gezet, en die netwerkverbinding weer verwijderd uit mn netwerklokaties. Misschien zit hier een instelling fout?

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-05 20:15
svchost.exe zorgt wel vaker voor problemen ja en Windows vindt het ook altijd nodig hem een stuk of zeven keer te openen.
Je zou svchost.exe kunnen killen voordat je afsluit, kijken wat hij dan doet.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
http://www.experts-exchan...ems/WinXP/Q_20867845.html

^^^ Draadje met hetzelfde probleem. Heb je per ongeluk ook een Dell?

Oplossing in het draadje is de Windows Image Acquisition (WIA) service uitzetten bij services.msc :)
Provides image acquisition services for scanners and cameras.
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe -k imgsvc
Probeer dat eens?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik svchost.exe kill, dan wordt de pc opnieuw opgestart na 1 minuut afgeteld te hebben. Ik heb geen Dell, wel een HP 4400 met de Win2000 drivers geinstalleerd. Als ik het uitzet, kan ik dan nog wel scannen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 19:25:
Als ik svchost.exe kill, dan wordt de pc opnieuw opgestart na 1 minuut afgeteld te hebben. Ik heb geen Dell, wel een HP 4400 met de Win2000 drivers geinstalleerd. Als ik het uitzet, kan ik dan nog wel scannen?
die countdown kun je omzeilen door op een command promt "shutdown.exe -a" in te typen
dan abort die t aftellen en t opnieuw opstarten, mischien kun je dan makkelijker zoeken naar de fout?

Verwijderd

Zowel Sasser, alsook Blaster geven problemen met svchost.
Heb je daar al op gechecked?
Is je Windows wel up to date met alle kritische patches?

Verwijderd

Topicstarter
Sasser en Blaster zitten er volgens de Symantec tools niet op. Mn Windows is niet up to date (schiet namelijk niet op met een telefoonlijn). Dat van die shutdown -a wist ik. Ik kan niet alle svchost.exe's afsluiten, want als ik de laatste 1 of 2 afsluit, komen er weer 1 of 2 terug :S. Toen het toch gelukt was, liep hij vast voordat het blauwe 'afsluitscherm' verscheen.

Als ik de scanner loskoppel dan krijg ik geen foutmelding. Ook als ik het lichtje van de scanner aan laat staan niet. Maar als ik het lichtje uitzet mbv de standbyknop op de scanner, krijg ik de foutmelding wel. Hoe kom ik er achter of de 2000 drivers er op zitten of toch de XP drivers?

Verwijderd

svchost is een verzamelbak van processen, met tasklist /svc kan je wat meer zien. post de output desnoods hier ff...

Verwijderd

Topicstarter
svchost.exe 788 RpcSs
svchost.exe 812 AudioSrv, Browser, CryptSvc, Dhcp, dmserver,
ERSvc, EventSystem,
FastUserSwitchingCompatibility, helpsvc,
lanmanserver, lanmanworkstation, Messenger,
Netman, Nla, RasAuto, RasMan, Schedule,
seclogon, SENS, ShellHWDetection, TapiSrv,
TermService, Themes, TrkWks, uploadmgr,
W32Time, winmgmt, WmdmPmSp, wuauserv, WZCSVC
svchost.exe 888 Dnscache
svchost.exe 948 LmHosts, RemoteRegistry, SSDPSRV, WebClient

Ik kan hier niks tussen vinden wat met mn hp scanner 4400c te maken zou kunnen hebben. Jullie wel?

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
Verwijderd schreef op 31 juli 2004 @ 20:07:

Als ik de scanner loskoppel dan krijg ik geen foutmelding. Ook als ik het lichtje van de scanner aan laat staan niet. Maar als ik het lichtje uitzet mbv de standbyknop op de scanner, krijg ik de foutmelding wel. Hoe kom ik er achter of de 2000 drivers er op zitten of toch de XP drivers?
Allereerst de symantec tools laten soms nog wel eens het 1 en ander achter in de registry dus het is verstandig een up to date virus scanner even te runnen op het systeem.

drivers achterhalen dat kan als je met je rechtermuis knop op mijn computer klikt en dan op eigenschappen. dan ga je naar het tabblad hardware -> apparaat beheer. zoek de scanner op klik hem aan en open het tabblad drivers hier kun je ze update eigenschappen bekijken of verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de nieuwste xp drivers geinstalleerd, en nu doet alles het wel goed.
Pagina: 1