Harman Kardon kopen of JVC houden?

Pagina: 1
Acties:
  • 742 views sinds 30-01-2008

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 11:31

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Ik kan van een kennis het volgende setje kopen tegen een zeer redelijke prijs;

- Harman Kardon AVI 250 5 kanaals versterker.
- Harman Kardon ADP303 Dolby digital decoder met 6 kanaals uitgang.
- Harman Kardon DVD20 DVD speler.

Zelf heb ik op dit moment;

- JVC RX-6001R Receiver
- JVC 523 DVD-speler.

De speakers die ik op dit moment heb zijn Hepta Street Gold als front, Hepta Center Ace. Hepta Bariton Subwoofer, en de Hepta Gem mkII als rears.

Beide setjes zijn ongeveer van dezelfde leeftijd (bouwjaar), behalve cd Harman Kardon DVD-speler (nieuwer).
Over het Harman Kardon setje kan ik genoeg vinden (niets dan goeds) als ik zoek bij Google. De JVC geeft weinig tot geen revieuws om tot een vergelijk te komen. Hopelijk kunnen jullie me wat vertellen of me wijzen op reviews. Daarbij krijg ik van mijn vriendin de vraag of het echt zo'n wereld van verschil is of "denk" ik dat alleen maar.

Verde heb ik beide setjes nog niet naast elkaar in mijn huiskamer gehoord met mijn favoriete muziek.

Maar misschien zijn er betere alternatieven? Ik hoef per sé niet iets nieuws, maar nu ik deze kans krijg zou het jammer zijn als ik het zou laten lopen als het echt interessant is om te switchen.

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09-2025
Beste is gewoon eens luisteren. Maar persoonlijk zou ik het wel doen :P Harman/Kardon is net iets beter dan JVC :+

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik ben al een poos geleden overgestapt. Ook van JVC naar HK. Beide sets naast elkaar gehad met dezelfde speakers. Het verschil is zo duidelijk dat 1 minuut luisteren voldoende was om definitief de JVC te verbannen naar mijn kantoor en daar op de PC aan te sluiten.

ARME AOW’er

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:10

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

ik zou niet weten hoe die HK set klinkt, maar ik weet dat de HK receiver die mn pa heeft altijd een erg fijn geluid voortbracht icm zijn (en inmiddels mijn :*) ) Hepta's Spring MKII :)

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Na een avondje lang zoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het niet doe.
Ik ga wel op zoek naar een nieuw setje.

De reden waarom ik deze Harman Kardon set niet overneem is omdat de prijs in vergelijk met andere, nieuwe, Harman Kardon apparatuur, niet interessant is.

Kijk maar eens hier

- Harman Kardon AVR 230
- Harman Kardon DVD 22

Als ik reviews lees heb ik voor bijna dezelfde prijs een nieuw setje waarvan ik de dvd-speler regio vrij kan maken.
Misschien dat ik zelfs ga voor de Harman Kardon AVR 330 ga, zit even te kijken wat de werkelijke verschillen zijn tussen de 230 en de 330.

• double_V
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07-2025
Lijkt me de beste keuze,
ik heb 3 weken geleden ongeveer de zelfde combinatie gekocht.
Maar dan met de AVR330 en DVD22 erg goede set, zelfs ook voor alleen muziek.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:03
Oh man, HK roeleert zwaar imo.
Heb jaren een HK versterker van 2300 guldentjes in mijn auto gehad. OMG wat heeft dat ding een kristal helder geluidje. Heb hem gisteren uitgebouwd, en ga hem in mijn nieuwe auto met pijn in het hart niet meer inbouwen.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
double_V schreef op 30 juli 2004 @ 14:27:
Lijkt me de beste keuze,
ik heb 3 weken geleden ongeveer de zelfde combinatie gekocht.
Maar dan met de AVR330 en DVD22 erg goede set, zelfs ook voor alleen muziek.
Wat mij aanspreekt in de AVR330 is de keuzeschakelaar voor de speakers. Verder heeft hij 7.1, wat er op neerkomt dat ik, wederom, nieuwe speakers mag kopen.
Andere echte bijzondereheden zie ik zo 1-2-3 niet, ja, de prijs :o .

zal mijn vriendin blij mee zijn :X

Verwijderd

Ja, ik vind H/K ook echt helemaal toppie! ;)
Mijn vader had zo'n 20jaar terug een loodzware H/K gekocht (weet het type nr ff niet uit mijn hoofd), en dat ding speelt nu nog steeds; zonder problemen!
Nog steeds zo zuiver, dynamisch, en ook nog eens SNOEIHARD!! >:)

Nu heb ik hem in gebruik, en het enige nadeel is wat mij betreft het gewicht (een gezonde 13kilo... :9 )
Dus wat mij betreft is het bijna onmogenlijk om een miskoop te doen als het om Harman/Kardon gaat... O+

offtopic:
Trouwens ik gebruik die ADP303 decoder nu ook, en is helemaal niet mis hoor! Alhoewel een nieuwere receiver met DTS misschien nog wel mooier klinkt...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 15:32 ]

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 15:29:
het enige nadeel is wat mij betreft het gewicht (een gezonde 13kilo... :9 )
Deze AVR 230 is ook ruim 12Kg :D

edit: Net even afgesproken dat ik de AVR 330 en DVD 22 thuis krijg om te beluisteren. De AVR 230 verschilt wel niet veel, maar toch. 8)

[ Voor 27% gewijzigd door i2Paq op 30-07-2004 16:37 ]

Verwijderd

Ga voor Marantz, HK is geweest

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:03
Heh, wat dacht je, laat ik eens ff oud koetje omhoog schoppen? :P

• Resonancer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-01-2022
Heb de AVR230, als je per se 7.1 wilt moet je wel de 330 nemen.
Of de surround back via de pre outs op n ander versterkertje aansluiten.
Overigens kan in sommige ruimtes de sur back meer kwaad dan goed doen.
Let ook goed op de opstelling van je speakers, want in Logic7 (de best klinkende bij stereo bronnen vind ik) kun je de delay tijden niet instellen en is de afstand speakers luisterplek alleen fysiek te doen.
DVD spelers van HK zou ik niet kopen, lees dat daar heel veel mensen slechte ervaringen mee hebben. Maar ja staat wel leuk zo'n setje.

Aloha

Verwijderd

Het heeft weinig zin om dit topic nog omhoog te schoppen, ik neem aan dat de knoop inmiddels wel is doorgehakt. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.