Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

T-Mobile: beltegoed dat 'verdwijnt'

Pagina: 1
Acties:
  • 676 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:13
Hallo allemaal,

Ik zit hier met een enorm probleem. Mijn vriendin heeft gisteravond via Girofoon haar mobiele telefoon van T-Mobile opgewaardeerd met 10 euro. Hierna heeft ze een drietal SMS-berichten verstuurd en vandaag een klein minuutje gebeld...

Het beltegoed is nu verlaagd naar een dikke euro, oftewel: de hierboven gedane handelingen hebben bijna negen euro (!!) gekost! Dit kan toch niet? Dit is overigens niet de eerste keer; bij de vorige opwaardering (eveneens via Girofoon, 10 euro) was het beltegoed ook 'spoorloos' verdwenen...

Kan iemand mij vertellen hoe dit mogelijk is? Graag serieuze reactie's. Ik ga sowieso morgen bellen met de Klantenservice en dan ga ik ervan uit dat men alles na kan kijken in de computer... Dan zullen ze zelf (hoop ik) ontdekken dat er iets niets klopt.

Iemand misschien met dezelfde ervaring?

[ Voor 3% gewijzigd door Jewie op 29-07-2004 22:26 ]

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Ik heb zelf ook T-Mobile prepaid, en ik moet zeggen dat hun systeem niet waterdicht is. Ik heb onlangs 3 weken (!!!) lang gratis kunnen sms-en, terwijl ik vrijwel geen beltegoed had. Ik heb me echt suf ge-sms-t en van de een op de andere dag, kon het niet meer :?
Heel vaag, maar goed, ik zou iig de T-Mobile Prepaid klantenservice bellen, die kunnen je wel helpen denk ik.

Verwijderd

T-Mobile klantenservice kan niets zien... Heeft ze niet voor ze heeft opgewaardeerd veel sms'jes gestuurd? Die worden nl. wel eens later afgeschreven. Maar goed, ik kan je verzekeren dat ze niets na kunnen kijken.

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-11 15:05
misschien een broertje of zusje, dat via de foon van je vriendin smst?

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Bij mijn weten kun je niet via Girotel opwaarderen, wel via Girofoon van de Postbank. Dat is een opwaardering die je via de servicelijn (met je telefoon) doet van je provider, in dit geval T-Mobile. Ik neem aan dat je dat bedoelt??

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
het kan best kloppen dat het bij t-mobile niet altijd goed gaat

vandaag had ik 3 euro beltegoed, ik opwaarderen met 10 euro en nadat ik dat gedaan had was mijn beltegoed 17 euro, snap jij het snap ik het :?

alleen wel erg balen voor je dat het bij jou andersom is

• Jewie
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 22:19:
T-Mobile klantenservice kan niets zien... Heeft ze niet voor ze heeft opgewaardeerd veel sms'jes gestuurd? Die worden nl. wel eens later afgeschreven. Maar goed, ik kan je verzekeren dat ze niets na kunnen kijken.
Nee, want bij de vorige opwaardering (een paar weken geleden) was ze ook in no-time alles kwijt, zonder dat ze er veel mee had kunnen doen; toen bleef er ook 1 euro over.

En neem van mij maar aan dat zij alles na kunnen kijken, want je krijgt toch ook gespecificeerde rekeningen thuisgestuurd? En voor marketingdoeleinden zal men ook wel het een en ander over het belgedrag van de klanten willen weten... Anyway, ik houdt morgen mijn pootje stijf.

• Jewie
addictive schreef op 29 juli 2004 @ 22:21:
misschien een broertje of zusje, dat via de foon van je vriendin smst?
Uitgesloten, ze had de telefoon de hele tijd bij zich...

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Heb wel is meer gehoord dat bij mensen hun beltegoed wel hardt ging toen ze gingen bellen.
Het kan misschien komen om dat de eerste tik al als een hele minuut wordt afgerekend via de pre-paid.
Het kan misschien ook nog wel is zo zijn maar wat tegenwoordig weinig voor komt is dat het nummer gekraakt is op 1 of andere manier.
Ik werk zelf in de Primafoon sinds 9 maanden en heb het nu 1 keer gehad dat zo'n iemand langs kwam en zei dat haar beltegoed ook hard ging en dat er telkens leek of er iemand door heen praatte.
Waarschijn als je belt staat er in de centrale dan 1 of andere poort open die "gekraakt" is en dus een onwillig persoon gebruik maakt van het pre-paid tegoed.
Er was eerst ook een bericht ongeveer het zelfde met een open verbinding met de centrale dat er onbeperkt gebruike kon worden gemaakt van GPRS. IK weet niet of het ongeveer hetzelfde maar lijkt er wel op.

Self reflection is the school of wisdom

• Jewie
haribold schreef op 29 juli 2004 @ 22:22:
Bij mijn weten kun je niet via Girotel opwaarderen, wel via Girofoon van de Postbank. Dat is een opwaardering die je via de servicelijn (met je telefoon) doet van je provider, in dit geval T-Mobile. Ik neem aan dat je dat bedoelt??
Uiteraard, was even in de war. Het moet inderdaad Girofoon zijn ;).

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:01
PilatuS schreef op 29 juli 2004 @ 22:23:
het kan best kloppen dat het bij t-mobile niet altijd goed gaat

vandaag had ik 3 euro beltegoed, ik opwaarderen met 10 euro en nadat ik dat gedaan had was mijn beltegoed 17 euro, snap jij het snap ik het :?

alleen wel erg balen voor je dat het bij jou andersom is
was dat ook met girofoon>?..want de eerste keer opwaarderen met de girofoon krijg je 5 euro gratis btg. Dus dan zou het BIJNA ( :Y) ) kloppen B)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Jewie schreef op 29 juli 2004 @ 22:23:
[...]

Nee, want bij de vorige opwaardering (een paar weken geleden) was ze ook in no-time alles kwijt, zonder dat ze er veel mee had kunnen doen; toen bleef er ook 1 euro over.

En neem van mij maar aan dat zij alles na kunnen kijken, want je krijgt toch ook gespecificeerde rekeningen thuisgestuurd? En voor marketingdoeleinden zal men ook wel het een en ander over het belgedrag van de klanten willen weten... Anyway, ik houdt morgen mijn pootje stijf.
Die rekening is ook voor abbo houders... En ik kan met mijn abbo niet halverwege de maand zien wat ik heb verbelt, dat verrekenen ze pas aan het eind van de maand, met een belbundel is dat anders

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-11 15:05
Jewie schreef op 29 juli 2004 @ 22:24:
[...]

Uitgesloten, ze had de telefoon de hele tijd bij zich...
oké, dan zou ik het niet weten. Geen ervaring met T-Mobile.

Als ik dit zo lees wil ik ook geen T-Mobile... vage provider

Verwijderd

Jewie schreef op 29 juli 2004 @ 22:23:
Ze kúnnen van alles nakijken. Uiteraard... Maar of ze het willen doen, daar had ik het over. En dat is het probleem. Laat het wel even weten!

Trouwens, ze zijn nu ook nog open: 0900 0236 (naambellen: 0900 0BEN) })

• Jewie
NightWalker2005 schreef op 29 juli 2004 @ 22:24:
Heb wel is meer gehoord dat bij mensen hun beltegoed wel hardt ging toen ze gingen bellen.
Het kan misschien komen om dat de eerste tik al als een hele minuut wordt afgerekend via de pre-paid.
Kijk, maar dan kan dat nooit 1 euro zijn. Omdat ze een minuutje heeft gebeld is het dus altijd wel minder dan een euro geweest. Tel ik er drie SMS'jes bij op dan kom ik no-way op negen euro uit...

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

@ Symsonic

Het gaat hier om opwaarderen dat heeft volgens mij niks met Abbonees te maken :?. B) zou een optie zijn ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
LuPo schreef op 29 juli 2004 @ 22:26:
[...]

was dat ook met girofoon>?..want de eerste keer opwaarderen met de girofoon krijg je 5 euro gratis btg. Dus dan zou het BIJNA ( :Y) ) kloppen B)
dit was niet met de girofoon maar met een beltegoed bon van de appie heijn, het is wel een beetje vreemd dat zoiets zomaar kan, ik heb iig geen enkel idee van hoe het zo gekomen is

maarja mag niet klagen met gratis beltegoed :)

• Jewie
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 22:29:
[...]

Ze kúnnen van alles nakijken. Uiteraard... Maar of ze het willen doen, daar had ik het over. En dat is het probleem. Laat het wel even weten!

Trouwens, ze zijn nu ook nog open: 0900 0236 (naambellen: 0900 0BEN) })
Is het je wel eens opgevallen dat de media in deze tijd weinig heeft te schrijven :).

• LuPo
PilatuS schreef op 29 juli 2004 @ 22:30:
[...]

dit was niet met de girofoon maar met een beltegoed bon van de appie heijn, het is wel een beetje vreemd dat zoiets zomaar kan, ik heb iig geen enkel idee van hoe het zo gekomen is

maarja mag niet klagen met gratis beltegoed :)
neej idd..dan mag je neit klagen :)..ga denk ik ook maar is ff naar de AH bonnen halen ;)

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Misschien heeft ze iets aangezet via t-zones, zo'n datadienst via GPRS. Dat er regelmatig automatisch wat data wordt gedownload a 15 cent per 10kb. Waarschijnlijk zit er een ondergrens (van 1 euro bijvoorbeeld) aan je beltegoed om t-zones te gebruiken. Telefoons die T-Mobile via prepay-pakketten verkoopt hebben vaak een speciale knop waarmee je snel gebruik kunt maken van t-zones.

• Symsonic
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

NightWalker2005 schreef op 29 juli 2004 @ 22:30:
@ Symsonic

Het gaat hier om opwaarderen dat heeft volgens mij niks met Abbonees te maken :?. B) zou een optie zijn ;)
Naar mijn weten willen ze het niet nakijken bij pre-paid's, heb 2x het geprobeert, een x omdat ik stalkster heb (een leuke ex;)) en een keer omdat mijn beltegoed ook te hard ging, en toen zeiden dat ze het niet konden zien. Daarom zeg ik dat het bij een abbo alleen kan, en jah ik weet dat hij het over pre-paid heeft

• Jewie
Symsonic schreef op 29 juli 2004 @ 22:27:
[...]

Die rekening is ook voor abbo houders... En ik kan met mijn abbo niet halverwege de maand zien wat ik heb verbelt, dat verrekenen ze pas aan het eind van de maand, met een belbundel is dat anders
Nee, het gaat erom dat ze heus wel weten wat jij met je mobieltje hebben gedaan; ze kunnen notabene op een meter nauwkeurig bepalen waar je tijdens een gesprek hebt gestaan... Dus als zij morgen zeggen van dat het niet mogelijk is, dan vraag ik gewoon om een toelichting.

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Misschien via die open lijn in die ene minuut dat er zoveel gebruik van is gemaakt door iemand anders. Dat er bijvoorbeeld die andere persoon naar het buitenland heeft gebeld of data heeft binnen gehaald. Dan kan er wel 1 minuut en 3 smsjes zijn verstuurd maar als die andere persoon dus naar het buitenland heeft gebeld via haar pre-paid kan het aardig oplopen

Hetgeen wat ze nog kan proberen is via een kaart op te waarderen en dan is een keer te bellen en dan kijken of het dan nog steeds zo hard gaat met het beltegoed. Als het dannog steeds zo is zou ik maar een nieuw nummer halen.

• Jewie
haribold schreef op 29 juli 2004 @ 22:32:
Misschien heeft ze iets aangezet via t-zones, zo'n datadienst via GPRS. Dat er regelmatig automatisch wat data wordt gedownload a 15 cent per 10kb. Waarschijnlijk zit er een ondergrens (van 1 euro bijvoorbeeld) aan je beltegoed om t-zones te gebruiken. Telefoons die T-Mobile via prepay-pakketten verkoopt hebben vaak een speciale knop waarmee je snel gebruik kunt maken van t-zones.
De telefoon ondersteunt geens een GPRS, dus dat lijkt mij ook uitgesloten. En daarnaast ontvangt zij nooit zulke 'Infoberichten'.

• LuPo
offtopic:
beltegoed verdwijnt waar swiffer verschijnt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door LuPo op 29-07-2004 22:38 ]

• Jewie
NightWalker2005 schreef op 29 juli 2004 @ 22:35:
Misschien via die open lijn in die ene minuut dat er zoveel gebruik van is gemaakt door iemand anders. Dat er bijvoorbeeld die andere persoon naar het buitenland heeft gebeld of data heeft binnen gehaald. Dan kan er wel 1 minuut en 3 smsjes zijn verstuurd maar als die andere persoon dus naar het buitenland heeft gebeld via haar pre-paid kan het aardig oplopen.
Dus jij denkt dat het mogelijk is dat haar SIM-kaart is gekraakt? Het zou kunnen, heb er zelf nog nooit iets over gehoord...

• Jewie
Symsonic schreef op 29 juli 2004 @ 22:33:
[...]

Naar mijn weten willen ze het niet nakijken bij pre-paid's, heb 2x het geprobeert, een x omdat ik stalkster heb (een leuke ex;)) en een keer omdat mijn beltegoed ook te hard ging, en toen zeiden dat ze het niet konden zien. Daarom zeg ik dat het bij een abbo alleen kan, en jah ik weet dat hij het over pre-paid heeft
Uiteraard... Maar ik redeneer dan anders: waarom willen ze het niet nakijken? Ik neem toch aan dat met een paar toetsaanslagen bepaalde gegevens naar boven kunnen worden gehaald? En een fatsoenlijk bedrijf zal zich toch wel willen verdedigen. Woorden als: "Dat is onmogelijk, dus wij zoeken niet mee" maken bepaalde dingen alleen maar verdachter.

Ben zelf wel blij dat ik bij Telfort zit (met een abonnement), wordt misschien maar tijd dat mijn vriendin ook maar eens overstapt :).

Verwijderd

Vreemd..
hier hetzelfde, (ook t-mobile) ik had nog 30 cent, na een opwaardering van €10,- had ik ineens nog €12,24 beltegoed. Bovendien kan ik sinds vandaag niet meer smsen, zijn er meer met dit probleem?

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Het kan idd zo zijn dat haar sim is gekraakt en dus iemand anders samen met jou vriendin gebruik maakt van het beltegoed. Maar zoals ik al eerder zei probeer eerst via een beltegoed kaart op te waarderen. Daarna even bellen en kijken of het dan nog steeds zo snel gaat. Dan weet je het zeker dat je kaart is "gekraakt".

Verwijderd

NightWalker2005 schreef op 29 juli 2004 @ 22:45:
Het kan idd zo zijn dat haar sim is gekraakt en dus iemand anders samen met jou vriendin gebruik maakt van het beltegoed. Maar zoals ik al eerder zei probeer eerst via een beltegoed kaart op te waarderen. Daarna even bellen en kijken of het dan nog steeds zo snel gaat. Dan weet je het zeker dat je kaart is "gekraakt".
Dat kan dus absoluut niet. Echt onzin!

En de front office klantenservice medewerkers kunnen het niet nakijken. Misschien dat als je een beetje moeilijk doet ze het doorsturen naar de back office maar dan is het weer afwachten of die er wel naar kijken aangezien het niet tot de procedures behoort. Lekker klantvriendelijk toch...? :r

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik weet niet hoe jullie allemaal opwaarderen, maar er is ook een actie nu, dat als je opwaardeert via GiroFoon, dat je dan per keer ook 10% gratis beltegoed krijgt.
Zo stond het iig in de smsjes van mijn oma.

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 22:49:
[...]

En de front office klantenservice medewerkers kunnen het niet nakijken. Misschien dat als je een beetje moeilijk doet ze het doorsturen naar de back office maar dan is het weer afwachten of die er wel naar kijken aangezien het niet tot de procedures behoort. Lekker klantvriendelijk toch...? :r
Echt onzin? Er was eerst een artikel over het inbreken in centrales ten tijde dat er iets verstuurd werdt waardoor ze onbeperkte data binnen konden halen. Hoe verklaart men dat dan :?

Verwijderd

Woon je toevallig aan de grens? Dan kan het zijn dat je telefoon op bijv de duitse t-mobile is gesprongen en dan heb je 1 minuut zo 9euro aan de broek als je naar nederland belt

Verwijderd

NightWalker2005 schreef op 29 juli 2004 @ 22:53:
Echt onzin? Er was eerst een artikel over het inbreken in centrales ten tijde dat er iets verstuurd werdt waardoor ze onbeperkte data binnen konden halen. Hoe verklaart men dat dan :?
offtopic:
En waar staat dat artikel dan? Net zo'n hoax als die mail waarin staat dat je vooral geen code in moet toetsen als iemand je belt en daarom vraagt... En inbreken in centrales? Heb je het niet over het vaste netwerk

• Jewie
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 22:54:
Woon je toevallig aan de grens? Dan kan het zijn dat je telefoon op bijv de duitse t-mobile is gesprongen en dan heb je 1 minuut zo 9euro aan de broek als je naar nederland belt
Ik woon inderdaad aan de grens, mijn vriendin ook. Maar... Ze belde vanmiddag dus even naar huis om te zeggen dat ze later thuis was en toen heeft ze *geen* internationaal nummer gedraaid; als je in het buitenland naar Nederland belt moet je eerst het landnummer intoetsen (+31), maar dat heeft ze dus niet gedaan. Daarbij was ze op het moment in een vrij grote stad, relatief ver van de grens.

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 22:56:
[...]

offtopic:
En waar staat dat artikel dan? Net zo'n hoax als die mail waarin staat dat je vooral geen code in moet toetsen als iemand je belt en daarom vraagt... En inbreken in centrales? Heb je het niet over het vaste netwerk
Ik heb hier een artikel dat eigenlijk vrij eenvoudig te vinden is. Het was niet het artikel wat ik precies zocht(het had eigenlijk toendertijd -dit jaar nog- te maken met MMS'en als ik me niet vergis)maar aan het einde staat een stukje dus hoe het wel kan.
http://www.cellular.co.za/gsm_sims_hacked.htm

Verwijderd

NightWalker2005 schreef op 29 juli 2004 @ 23:10:
Ik heb hier een artikel dat eigenlijk vrij eenvoudig te vinden is. Het was niet het artikel wat ik precies zocht(het had eigenlijk toendertijd -dit jaar nog- te maken met MMS'en als ik me niet vergis)maar aan het einde staat een stukje dus hoe het wel kan.
offtopic:
Tja... dat is 6 jaar geleden. Inmiddels is de beveiliging van simkaarten e.d. wel verder verbeterd. En denk je echt dat als het zo makkelijk was dat je er niet meer over zou horen? Het is, op dit vage stukje na, nog nooit ergens in het nieuws geweest. En waarom zouden ze dan precies haar 'hacken'? En prepaid beller met een paar euro beltegoed?

Verwijderd

Vorkie schreef op 29 juli 2004 @ 22:50:
Ik weet niet hoe jullie allemaal opwaarderen, maar er is ook een actie nu, dat als je opwaardeert via GiroFoon, dat je dan per keer ook 10% gratis beltegoed krijgt.
Zo stond het iig in de smsjes van mijn oma.
Dat is weer bij alleen bij Orange...

• Pogostokje
  • Laatst online: 11:22

Pogostokje

* twiet *

NightWalker2005 schreef op 29 juli 2004 @ 23:10:
met MMS'en als ik me niet vergis)maar aan het einde staat een stukje dus hoe het wel kan.
Wat een hype-bericht is dat. Afgezien van dat het niks met 'in de centrale inbreken' te maken heeft. ELKE encryptie is te breken, daar hoeven ze helemaal niet zo trots op te zijn. Als je maar onbeperkt middelen daartoe hebt. Begrijp jij wel wat er nodig is om zo'n copy aktie uit te voeren als in het artikel beschreven staat? Volgens mij onderschat je een mobiel netwerk volkomen, en overschat je de kans dat zoiets gebeurt bij een totaal oninteressante prepaid aansluiting.

Bovendien worden duplicates gesignaleerd door het netwerk. Er gaat meer door de lucht dan een SIM nummertje hoor.

De truuk met MMS was een truuk waarbij je sessie kon openen met een gateway, die niet verbroken werd en je daardoor 'gratis' kon WAP'en via MMS gateways. Dat is natuurlijk meteen gedicht, een mobiel netwerk is enorm veel software en die wordt ook gewoon geupdate met enige regelmaat. Dat heeft niks te maken met bellen op kosten van iemand anders.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Tja als ze het groot zouden aan pakken en aan het licht zou komen.Zou niemand meer pre-paid bellen en werdt het gewoon voor de hackers te masaal en dan zakt de hele wereld econowy in als het overal gebeurt. Maar het probleem is waarschijnlijk al opgelost dat ze bijna aan de grens woond en dat T-Mobile over schakelt naar een buitenlandse provider.

• Jewie
NightWalker2005 schreef op 29 juli 2004 @ 23:21:
Tja als ze het groot zouden aan pakken en aan het licht zou komen.Zou niemand meer pre-paid bellen en werdt het gewoon voor de hackers te masaal en dan zakt de hele wereld econowy in als het overal gebeurt. Maar het probleem is waarschijnlijk al opgelost dat ze bijna aan de grens woond en dat T-Mobile over schakelt naar een buitenlandse provider.
Volgens mij heb je mijn reactie niet goed gelezen... Zoals ik al zei heeft ze niet gebruikt gemaakt van het Internationale nummer, hetgeen nodig is als je vanuit het buitenland naar Nederland belt. Ik spreek uit ervaring, want ik heb al een paar keer in Belgie en in Duitsland een inwoner ervan aan de telefoon gekregen omdat ik +31 was vergeten te draaien :).

[ Voor 3% gewijzigd door Jewie op 29-07-2004 23:32 ]

• Jewie
*** Foutje ***

[ Voor 98% gewijzigd door Jewie op 29-07-2004 23:31 ]

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Maakt niet uit was er net ook 1tje van mij :?

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:19
volgens mij gebeuren buitenlandse afschrijvingen niet realtime. Als je in het buitenland gebeld hebt krijgt T-mobile later pas een rekening van de buitenlandse provider. Op DAT moment worden de kosten van je SIM afgeschreven.

Het is dus goed mogelijk dat je vriendin 3 weken eerder een keertje per ongeluk gebeld heeft in het buitenland, en dat het bedrag pas nu afgeschreven wordt.

btw, dit is dus ook de reden dat je maar in weinig landen kunt bellen met pre-paid, T-mobile is er niet zeker van dat ze ooit betaald krijgen..

anyway, ik dacht dus dat het zo werkte, maar pin me er niet op vast ;)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Symsonic
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

WVL_KsZeN schreef op 29 juli 2004 @ 23:38:
volgens mij gebeuren buitenlandse afschrijvingen niet realtime. Als je in het buitenland gebeld hebt krijgt T-mobile later pas een rekening van de buitenlandse provider. Op DAT moment worden de kosten van je SIM afgeschreven.

Het is dus goed mogelijk dat je vriendin 3 weken eerder een keertje per ongeluk gebeld heeft in het buitenland, en dat het bedrag pas nu afgeschreven wordt.

btw, dit is dus ook de reden dat je maar in weinig landen kunt bellen met pre-paid, T-mobile is er niet zeker van dat ze ooit betaald krijgen..

anyway, ik dacht dus dat het zo werkte, maar pin me er niet op vast ;)
Volgens mij niet, want met kpn bijvoorbeeld kan je in het buiteland bellen met je beltegoed, dan zou je dus oneindig kunnen bellen, en dan word het later verrekend? ik denk het niet :)

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Het is niet met iedere provider hetzelfde geregelt. SMSjes kosten toch ook niet hetzelfde bij iedere provider :P :+

• Jewie
Volgens mij is het inderdaad niet (meer) zo dat verrekening van gesprekken in het buitenland later plaats vinden. Maar als dat de reden is dan hoor ik dat morgen wel van de medewerker... Dan mag hij me dat allemaal mooi gaan nazoeken in het systeem :D.

Ben eigenlijk wel blij dat ik abonnement heb; dan heb je tenminste nog de mogelijkheid van een specificatie achteraf.

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Veel sterkte er mee. En eerst naam noteren. Als ze ophangen gelijk weer terug bellen. Vragen naar die persoon die je net gebelt heeft en anders opgeven als "niet behulpzaam" of zoiets. Want je wilt wel weten natuurlijk waar je geld blijft ;).

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-11 09:53
Jewie schreef op 29 juli 2004 @ 23:28:
[...]

Volgens mij heb je mijn reactie niet goed gelezen... Zoals ik al zei heeft ze niet gebruikt gemaakt van het Internationale nummer, hetgeen nodig is als je vanuit het buitenland naar Nederland belt. Ik spreek uit ervaring, want ik heb al een paar keer in Belgie en in Duitsland een inwoner ervan aan de telefoon gekregen omdat ik +31 was vergeten te draaien :).
en zijn haar sms'jes dan wel bij de goede personen aangekomen?

en ik neem toch aan dat ze de nummers uit het telefoonboek haalt; heb je gecontroleerd of ze daar echt zonder +31 instaan?

sorry, maar het feit dat je aan de grens woont maakt het toch erg aannemelijk dat de fout daarin zit...

kan ze haar belgedrag niet inzien bij www.t-mobile.nl ??

• Jewie
Dijkhuis schreef op 30 juli 2004 @ 00:01:
[...]

en zijn haar sms'jes dan wel bij de goede personen aangekomen?

en ik neem toch aan dat ze de nummers uit het telefoonboek haalt; heb je gecontroleerd of ze daar echt zonder +31 instaan?

sorry, maar het feit dat je aan de grens woont maakt het toch erg aannemelijk dat de fout daarin zit...

kan ze haar belgedrag niet inzien bij www.t-mobile.nl ??
Jawel, deze SMS'jes kwamen altijd bij de goede personen aan en inderdaad, alle telefoonnummers staan zonder '+31' opgeslagen.

Even voor de goede orde. Wij wonen dan wel dicht aan de grens, maar bij ons beiden thuis (waar het verhaal van vandaag zich afspeelde) hebben wij altijd volle ontvangst op het eigen thuisnetwerk; zelfs over de grens duurt het nog wel even voordat het netwerk overspringt.

Op T-Mobile wordt een dergelijke dienst niet voor Pre-paid klanten aangeboden, alleen voor abonnee's.

• Jewie
WVL_KsZeN schreef op 29 juli 2004 @ 23:38:
Citeer van T-Mobile.nl:

**Kan ik met PrePaid in het buitenland bellen?***

Ja, dat is mogelijk. Alle gesprekskosten worden direct verrekend met je beltegoed. Het is ook mogelijk om in en vanuit het buitenland SMS-tekstberichten te versturen en te ontvangen, je beltegoed op te vragen en op te waarderen.
Om je beltegoed op te vragen bel je 1344. Je saldo krijg je vervolgens per SMS-tekstbericht.

• WVL_KsZeN
  • Laatst online: 08:19
uit de handleiding van t-mobile :
5. Kosten voor bellen in het buitenland.
De kosten voor bellen en gebeld worden in het buitenland vind je terug op de factuur.
Omdat de kosten van bellen in het buitenland door de buitenlandse operator moeten worden
berekend en doorgegeven, kan het zo zijn dat ze nog niet op de eerstvolgende factuur worden
weergegeven. Uiteraard streeft T-Mobile ernaar om de kosten zo snel mogelijk te verrekenen.
het geldt dus iig nog steeds voor abbo's.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Jewie
Dat is ook de reden dat men met Pre-Paid niet overal in het buitenland kan bellen en/of via een beperkt aantal providers. De Roaming-overeenkomst moet het toestaan om real-time de kosten te kunnen verrekenen. Bij abonnement is dit niet van groot belang, daar het geld altijd wel wordt geïnd... Tenminste ;).

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:43
ook al woont ze aan de grens, dan is het nog steeds niet mogelijk dat ze 2x 9 euro kwijt is. een minuut bellen vanuit amerika kost met vodafone prepaid 2 euro per minuut en 69 cent voor een smsje. vanuit duitsland zijn deze bedragen lager dus ze kan niet ineens 9 euro kwijt zijn.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Splash
  • Laatst online: 20-10 19:56
Dit is wel erg toevallig!! Ik pak ook vanmiddag me telefoon om iemand te bellen (ook t-mobile prepaid met nog minstens 7 euro), hoor ik opeens: u hebt te weinig beltegoed blabla. Dus ik bel 1244: 0 cent beltegoed! :(

Oftewel precies hetzelfde, het is dus een probleem bij t-mobile, hopelijk wordt het snel gefixed...

[edit]woon overigens in zuid-holland

[ Voor 9% gewijzigd door Splash op 30-07-2004 00:45 ]

• Vorkie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 23:18:
[...]

Dat is weer bij alleen bij Orange...
Nee, ik ben niet gek, mijn oma heeft T-mobile prepaid en ze kreeg 2x 10% extra met opwaarderen via de girofoon, aangezien ik het zelf hebt gedaan.

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:51

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Als iemand nou de telefoon had opgepakt ipv hier te posten hadden jullie dezelfde boodschap als mij te horen gekregen....
Er was iets fout gegaan met het opwaarderen op 28-07-2004...er staat te veel of te weinig beltegoed op de kaart nu...Mijn moeder had hetzelfde probleem, dus nam ik de telefoon ter hand, probleem opgelost (nou ja bijna dan, ik weet waardoor het komt iig)

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Verwijderd

Vorkie schreef op 30 juli 2004 @ 00:48:
Nee, ik ben niet gek, mijn oma heeft T-mobile prepaid en ze kreeg 2x 10% extra met opwaarderen via de girofoon, aangezien ik het zelf hebt gedaan.
Heb 't even opgezocht... Ze geven volgens de site 5% extra. Dan is 10% weer mooi meegenomen! Maar Orange geeft dus ook 10% extra, ook via andere banken.

• kwiebus
  • Laatst online: 12:56
Splash schreef op 30 juli 2004 @ 00:44:
Dit is wel erg toevallig!! Ik pak ook vanmiddag me telefoon om iemand te bellen (ook t-mobile prepaid met nog minstens 7 euro), hoor ik opeens: u hebt te weinig beltegoed blabla. Dus ik bel 1244: 0 cent beltegoed! :(

Oftewel precies hetzelfde, het is dus een probleem bij t-mobile, hopelijk wordt het snel gefixed...

[edit]woon overigens in zuid-holland
Ik denk laat ik ook eens mijn beltegoed controleren. blijkt ook bijna het gehele beltegoed verdwenen te zijn. Dus ik denk dat ze bij t-mobile inderdaad een probleem hebben. :(
tymiek schreef op 30 juli 2004 @ 00:56:
Er was iets fout gegaan met het opwaarderen op 28-07-2004...er staat te veel of te weinig beltegoed op de kaart nu...Mijn moeder had hetzelfde probleem, dus nam ik de telefoon ter hand, probleem opgelost (nou ja bijna dan, ik weet waardoor het komt iig)
Blijkbaar geldt dat dan niet alleen voor opwaarderen maar voor alle t-mobile pre-paid bellers want ik heb niet opgewaardeerd maar er is wel €10 van mijn beltegoed afgehaald.

[ Voor 31% gewijzigd door kwiebus op 30-07-2004 01:19 ]

Verwijderd

[...]

T-Mobile heeft de meeste gegevens als volgt bij de frontoffice medewerkers geplant:
je maakt een excelblad en mailt dat wekelijks naar al je medewerkers.

zo werkthet daar met heel veel dingen die bij elke serieuze ondernemer met een tweemans operatie al in een database zouden staan.
ze hébben er helemala geen frontoffice, alleen mensen die nog minder info krijgen dan anderen.

Als je vragen over je beltegoed is is de kans adaar, dat er gewoon écht niemand is die nog weet hoe het zat omdat het niet geadministreerd is.

• Jewie
Ik heb zojuist gebeld naar de Klantenservice en het probleem is bekend, het komt bij een groot aantal Pre-paid gebruikers voor gezien de grote stormloop van klachten daarover. Ze zijn druk bezig om alle fouten te corrigeren en voor het ongemak storten ze vijf euro extra beltegoed.

Het kan wel wat langer duren is mij medegedeeld, maar als het langer dan vier weken zou duren dan moest ik daarover terugbellen.

• Jewie
Vorkie schreef op 30 juli 2004 @ 00:48:

Dat klopt niet helemaal volgens mij, bij het opwaarderen via de Girofoon krijg je telkens 5% extra.

[ Voor 7% gewijzigd door Jewie op 30-07-2004 10:48 ]

• kwiebus
  • Laatst online: 12:56
Jewie schreef op 30 juli 2004 @ 10:41:
Ik heb zojuist gebeld naar de Klantenservice en het probleem is bekend, het komt bij een groot aantal Pre-paid gebruikers voor gezien de grote stormloop van klachten daarover. Ze zijn druk bezig om alle fouten te corrigeren en voor het ongemak storten ze vijf euro extra beltegoed.

Het kan wel wat langer duren is mij medegedeeld, maar als het langer dan vier weken zou duren dan moest ik daarover terugbellen.
Die vijf euro beltegoed voor het ongemak geldt dat dan alleen voor pre-paid gebruikers die hebben geklaagd? Ik heb namelijk mijn beltegoed weer terug en deze is weer zoals die was voordat het probleem zich voordeed.

• Jewie
kwiebus schreef op 30 juli 2004 @ 10:47:
[...]

Die vijf euro beltegoed voor het ongemak geldt dat dan alleen voor pre-paid gebruikers die hebben geklaagd? Ik heb namelijk mijn beltegoed weer terug en deze is weer zoals die was voordat het probleem zich voordeed.
Ik denk het wel... Zo bracht men het tenminste wel. Bij T-Mobile denkt men natuurlijk van: "Als men niet klaagt, heeft men er vast ook geen last van gehad". Je kunt natuurlijk alsnog bellen en de persoon in kwestie voorhouden dat het beltegoed 'opeens verdwenen is na het opwaarderen' (kun je op gokken), dan zul je dus ook 5 euro extra krijgen...

[ Voor 3% gewijzigd door Jewie op 30-07-2004 10:53 ]

• Pogostokje
  • Laatst online: 11:22

Pogostokje

* twiet *

Verwijderd schreef op 30 juli 2004 @ 09:45:
T-Mobile heeft de meeste gegevens als volgt bij de frontoffice medewerkers geplant:
Je kunt je frustraties beter op steekhoudende manieren uiten. Onzin uitkramen kun je beter in de HK doen. :)
Het is waanzin te verkondigen dat een bedrijf als T-Mobile als beleid heeft dat alle klantengegevens op excel sheetjes rondgemailed worden.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Kheb gister gebeld met klantenservice, maar degene waar ik mee sprak wist van niets. Vandaag nog maar eens geprobeerd en (zoals eerder vermeld), het probleem was idd al bekend en er waren duizenden klachten binnengekomen vertelde de medewerker me dit keer. maja vraag me af of ze zoiets niet op hun site hadden kunnen zetten..dan was et heel wat minder frustrerend geweest en was het me gelijk duidelijk geweest waarom ik niet kon smsen.... |:(

Maar het probleem is eindelijk opgelost _/-\o_

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

je maakt een excelblad en mailt dat wekelijks naar al je medewerkers.

zo werkthet daar met heel veel dingen die bij elke serieuze ondernemer met een tweemans operatie al in een database zouden staan.
ze hébben er helemala geen frontoffice, alleen mensen die nog minder info krijgen dan anderen.

Als je vragen over je beltegoed is is de kans adaar, dat er gewoon écht niemand is die nog weet hoe het zat omdat het niet geadministreerd is.
Tjongejonge wat vind ik dit soort opmerkingen nou jammer. :r T-Mobile is een werkgever waar heel veel (vooral jongere) mensen erg graag en met veel plezier werken. Ze organiseren niet voor niets 2x per jaar gigantische personeelsfeesten en daarnaast nog eens allerlei andere activiteiten!

Daarnaast heeft T-Mobile 3x de "callcenter of the year" award met een eerste plaats binnengesleept en is het een van de meest geavanceerde en moderne bedrijven in Nederland... En dan maak jij zo'n opmerking terwijl je totaal geen idee hebt van de systemen en werkwijze binnen zo'n bedrijf. Erg triest in mijn opinie maar ja, ignorance is bliss... :O

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Verwijderd

Ik heb vandaag dit smsje gekregen:

Beste Klant,

door een storing heeft u 29 juli wellicht problemen ondervonden
met onze dienstverlening. Deze zijn nu opgelost.

Onze excuses voor het evt. ongemak.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2004 20:30 ]

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
[...]

Iemand met fysieke toegang tot de sim (verkoper) kan de sim kraken. Over het hoe en waarom mogen we niet praten op GoT, maar www.google.com weet er wel raad mee.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Verwijderd

-DarkShadow- schreef op 06 augustus 2004 @ 13:18:
Iemand met fysieke toegang tot de sim (verkoper) kan de sim kraken. Over het hoe en waarom mogen we niet praten op GoT, maar www.google.com weet er wel raad mee.
offtopic:
Goed... Dan zal ik er op terug komen. Natuurlijk is alles te kraken maar zoals het hacken van PC's aan de lopende band gebeurd moet ik het eerste geval van een gehackte SIM nog zien. Er is genoeg te vinden over het aantonen dat het kan maar in de praktijk ben ik hiet nog nooit tegen gekomen. Mijn reactie was meer bedoeld om dat aan te geven. Waarom zou zij de eerste persoon zijn bij wie dit in real-life gebeurde? Iemand met een prepaidkaart waar verder niets te halen is als het beltegoed op is... Er zijn altijd mensen die hele complot theoriën zien opdoemen als er iets (op het eerste oog) onverklaarbaars gebeurd. En zo zijn er weer genoeg mensen die dat heilig geloven want ze "hebben het ergens gelezen" en vervolgens bij het minste of geringste verschil in beltegoed denken dat er iemand anders op hun kosten belt.

Verwijderd

Jewie schreef op 29 juli 2004 @ 22:11:
Hallo allemaal,

Ik zit hier met een enorm probleem. Mijn vriendin heeft gisteravond via Girofoon haar mobiele telefoon van T-Mobile opgewaardeerd met 10 euro. Hierna heeft ze een drietal SMS-berichten verstuurd en vandaag een klein minuutje gebeld...

Het beltegoed is nu verlaagd naar een dikke euro, oftewel: de hierboven gedane handelingen hebben bijna negen euro (!!) gekost! Dit kan toch niet? Dit is overigens niet de eerste keer; bij de vorige opwaardering (eveneens via Girofoon, 10 euro) was het beltegoed ook 'spoorloos' verdwenen...

Kan iemand mij vertellen hoe dit mogelijk is? Graag serieuze reactie's. Ik ga sowieso morgen bellen met de Klantenservice en dan ga ik ervan uit dat men alles na kan kijken in de computer... Dan zullen ze zelf (hoop ik) ontdekken dat er iets niets klopt.

Iemand misschien met dezelfde ervaring?
Als het beltegoed via de girofoon spoorloos is verdwenen dan ligt dat niet bij t-mobile. Dat heb ik ook gehad met telfort toen had ik de postbank gebeld en 2 maanden later heb ik het geld terug gekregen.
Pagina: 1