Toon posts:

Geforce Fx 5700/5950U piept

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals het topic titel het al zegt piepen deze kaarten, hier ben ik achtergekomen toen de luidruchtige fan werd vervangen door een waterblock/zalman koeler. Tijdens het installeren van de waterkoeling heb ik geen onderdelen eraf gestoten of wat dat ook. Het lijkt of het uit de Gpu zelf komt. Het betreft de volgende 2 kaarten:

Asus V9570/TD 256 Mb ( temps : Idle 51C Stressed 56C gekoelt d.m.v. een Zalman ZM80D-HP )
Club 3D Fx5900 128 Mb geflashed naar 5950 Ultra ( temps : Idle 38C Stressed 54C gekoelt d.m.v Frigus Waterblock )

Systeem specs:

Systeem 1:
Amd XP 1700+ @ 2.45 Ghz
Abit NF7-s V2.0
768 MB Ddr 333
Enermax 431 Watt
Club3D Fx5900@5950U

Systeem 2:
Amd XP 2600+@ 2.42 Ghz
Asus A7N8X-E Deluxe
512 MB Ddr 400
Q-Tec 400 Watt Dual Fan
Asus V9570/TD 256 Mb

De temperaturen lijken mij in order ( met de standaard luchtkoeling werd de 85 C bereikt ). Wat bedoel ik nou met piepen ?? Het lijkt wel het geluid van een slippende V-snaar van een auto. Het aantal db is vrij laag maar als de kasten open staan hoor je het merkbaar. Wanneer komt het nou voor ?? ik heb gemerkt dat het voorkomt tijdens het scrollen op een internet pagina en bij bepaalde filmpjes in-game. Het is niet erg dat ze piepen , maar ik wil wel weten of het normaal is ...

Heeft iemand nog meer last van dit simtoon of een oplossing ??

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 21:50 ]

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem.
ik heb een asus v8980 u.
heb hier over ook al een post gedaan met een aantal reply's zou je ff kunnen bekijken.
verder heb ik begrepen dat deze kaarten dat dus wel eens doen. kan geloof ik geen kwaad.
verder kan je de meeste scrol piepjes oplossen door naar internetoptie's te gaan en daar kiezen voor geavanceerd en dan de smooth scrol uitzetten. helpt wel.
hoop je hie ;) rmee wat te helpen

• sunstream
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-12-2018
Heb hierzo hetzelfde probleem, ik zat me in het begin wel af te vragen waar dat geluid nouw vandaan komt, maarja ben er nou aan gewend. Is er eigenlijk wel een logische verklaring waarvan het geluid nou eigenlijk komt.
Ben benieuwd

MBP 5,1

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 16:43

Sjod

Ik ben goed luisterend

Klinkt mischien raar, maar is de pc geaard?

Of zijn het echte harde piepen (net zoals je in de POST krijgt)

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Weet je heel zeker dat het niet uit de PSU komt, want ik heb dit vaker gezien en op bizarre wijze gaan sommige PSU's gewoon idd piepen met bepaalde hardware.

Ooit had ik een qtec 550W , en ik ging van een 2.4NW 533 naar een 2.6 800. Zelfs toen ging mijn psu piepen, geen id waarom, want beide klokte ik zwaar over en standaard was de 2.6 800 minder Watt dan dat ik voorgeen had met een geklokte 2.4.

Ook had ik ooit een TI 4600 die idd vooral pieptje als ik scrollde, was gelukkig niet super irritant, maar met een andere psu was het waar weg.

Het probleem van die hoge tonen is, dat je amper kan horen waar het geluid vandaan komt en je videokaart het geluid van de psu makkelijk weerkaatst, waardoor je denk dat het uit de kaart zelf komt, mits dat bij jou het geval is.

[ Voor 67% gewijzigd door Carel op 30-07-2004 10:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Carel schreef op 30 juli 2004 @ 10:36:
Weet je heel zeker dat het niet uit de PSU komt, want ik heb dit vaker gezien en op bizarre wijze gaan sommige PSU's gewoon idd piepen met bepaalde hardware.

Ooit had ik een qtec 550W , en ik ging van een 2.4NW 533 naar een 2.6 800. Zelfs toen ging mijn psu piepen, geen id waarom, want beide klokte ik zwaar over en standaard was de 2.6 800 minder Watt dan dat ik voorgeen had met een geklokte 2.4.

Ook had ik ooit een TI 4600 die idd vooral pieptje als ik scrollde, was gelukkig niet super irritant, maar met een andere psu was het waar weg.

Het probleem van die hoge tonen is, dat je amper kan horen waar het geluid vandaan komt en je videokaart het geluid van de psu makkelijk weerkaatst, waardoor je denk dat het uit de kaart zelf komt, mits dat bij jou het geval is.
ik weet 100 % zeker dat het de videokaart is maar zo te horen kan het geen kwaad ( als meer mensen het hebben ). Ik was gewoon bang dat ik misschien iets beschadigt had maar dat valt dus wel mee. Het lijkt niet op een bios piep , het is geen zuivere piep ( meer een toon die steeds van toonhoogte verwisselt )

oh ja , en de pc is geaard ja
Pagina: 1