lirc installeren/instellen onder suse 9.1

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

• Wolf87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-02 07:05
Hallo allemaal,

ik ben een beetje tegen een probleem aangelopen, ik heb naar aanleiding van een (oud) topic in casemodding en elektronica een Ir-adapter gemaakt. Maar nu probeerde ik vanavond lirc te installeren onder Suse 9.1 kernel 2.6.4-52-default.

Ik heb geprobeerd om lirc met yast te installeren, dit is gelukt, maar ik weet niet waar ik hem zou kunnen vinden. En als ik hem gevonden heb hoe ik hem moet instellen. Hier is zeer weinig over te vinden op internet (en weet niet of hier een topic al over voorbij is geweest, want de search doet het niet)

Zo zou ik graag willen weten of iemand anders hier ervaring mee heeft en of dat dan uitgelegd kan worden

Verwijderd

Als alles geinstalleerd is start je de lirc deamon op(log in als root en type lircd). Er zijn programmatjes om te testen of het werkt (ik gebruik altijd irkick). Start er een op en druk dan op de toetsen van je afstandsbediening om te kijken of alles ok is.

Zie je 'dingen' gebeuren (bij irkick zie je in je systray een iccoontje oplichten, doet verder niets) maak dan je in je $HOME een .lircrc bestand aan (gewoon een (verborgen) tekstbestand. Let op de '.'). Voor elke afstandsbediening is die anders (op elke afstandsbediening zitten andere toetsen). Op het internet staan wel voorbeelden bijv deze voor de hauppauge afstandsbediening en mplayer (ander programma's plak je er gewoon onder):

http://mysettopbox.tv/php...87&highlight=lirc+mplayer

Succes.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 21:18 ]

• Wolf87
ik heb geprobeerd om lirc deamon te starten, maar dan krijg ik het volgende:

lircd 0.7.0pre1: could not open config file '/etc/lircd.conf'
lircd 0.7.0pre1: No such file or directory

wat moet ik hieraan doen?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
/etc/lircd.conf maken?

• Wolf87
en wat moet daar dan in komen te staan?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat staat vast in de documentatie, maar de hoeveelheid initiatief die je nu toont nadert het nulpunt, nu is het tijd om zelf aan de slag te gaan, en dat mag je dus zelf uitvinden :). Dit is niet de manier om hier vragen te stellen, het is hier geen helpdesk voor snelle vragen zodat je zelf niks hoeft te doen, zie ook NOS policy - updated 01/04/03

[ Voor 5% gewijzigd door blaataaps op 29-07-2004 22:21 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.