Toon posts:

Router disconnect internet steeds

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Mijn oude (E-tech) router heeft de geest gegeven en daarop heb ik de E-tech RTVP03 gekocht. Echter waar mijn oude router perfect werkte met de Copperjet 810 (bij Demon 1mb abbonement), gooit deze router steeds de verbinding er uit.

De instellingen staan precies hetzelfde als bij mijn vorige E-tech router en ik heb dus een tijdje verbinding, maar dan valt de verbinding weg. Als ik de router dan herstart doet de verbinding het weer, totdat deze er weer wordt uitgegooid.

Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan oplossen?

Alvast zeer bedankt!

PS: De zoekfunctie deed het niet op GoT dus heb ik jammer genoeg niet kunnen zoeken naar een oplossing, mijn excuses als dit al eerder behandeld is.

Verwijderd

't Gaat weliswaar niet om precies 't zelfde modem (ik heb versie 2 ipv 3), maar misschien dat je aan mijn post hier (Router + @Home COM21 modem : geen internet*) iets hebt..

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt resp.

Ik zal morgen weer even met E-tech bellen. :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:37

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik had ook zoiets met een e-tech router, bleek aan de voeding te liggen waardoor de link tussen modem en router soms wegviel. Na een nieuwe voeding van e-tech te hebben ontvangen werkte het goed. Ofwel: e-tech effe bellen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Ik heb sinds kort een demon adsl-abonnement 512/256. Steeds disconnect de internetverbinding na 16h. Best lastig vind ik.

Historie:
Ik heb nu sinds eind januari dit Demon-abonnement tezamen met een copperjet-modem. Toen disconnecte die iedere keer na precies 1 uur. Dan disconnecte die heel even en ging daarna weer door. Was lastig ivm lopede downloads. Voor mijn gevoel heeft dat te maken met de leasetime van het ip-adres die bij die copperjet-modem pcs op 1h was ingesteld. Vanuit de supportafdeling van demon kreeg ik niet echt een antwoord waar ik iets mee kon.

Ik had nog een e-tech annex A modem / router liggen, dus die maar geprobeerd.
Ik was dolgelukkig toen ik langer dan 1h geen disconnect had. Echter, na 16h houdt hij er alsnog mee op. Ook kan ik dan niet meer inloggen op mijn router en bijv. de logfile bekijken. Ik kan dan pas weer verder als ik de router uit en aan heb gezet.
Ook nu heb ik het idee dat het aan de lease-time ligt en het proces van het opnieuw toekennen van een ip-adres. De lease-time staat nl. op 24h en telkens heb ik een disconnect na 2/3 van de leasetime. En ik heb begrepen dat als de leasetime voor 2/3 verstreken is, de router de aanvraag doet.

Verder gegevens:
- windows xp sp2 (+ hun firewall, ligt het daaraan? Maar dat kan eigenlijk ook niet, want het gaat ook mis als ik niet eens de computer aan heb/had staan)
- hmmm, tja volgens mij is dit de info wel.

Weet iemand een oplossing ??
Wat moet ik doen???

Ik zoek me echt al wezenloos naar een oplossing. Ik kom wel veel van dit soort vragen tegen, maar een echt antwoord vind ik nergens.

Een toppertje die mij helpt

Verwijderd

Schopje

Inmiddels contact gehad met demon en e-tech.
Mijn router kreeg steeds om de 51m18s een nieuw ip-adres. Wat op zich raar was getuige het bericht van demon:

Die 51m18s komt ons niet bekend voor. Het is of 30 of 60 min. We zien die 51m18s wel terug
in de DHCP-logs. Maar uw systeem vraagt wel veel vaker een IP-adres aan.

Om 10.28.29 vraagt uw systeem een IP-adres aan, en die krijgt u dan ook. Maar vervolgens
vraagt uw systeem ook nog een IP-adres aan om 10:58:30, 11:09:45, 11:15:2, 11:18:11,
11:19:35 en 11:20:17.

Zij constateren dus dat mijn router veelvuldig een nieuw IP-adres aanvraagt. Eigenlijk steeds sneller. Eerst keurig na 30 minuten zoals dat volgens hun hoort, al na 11m en vervolgens na 6m, 3m, 1m30s en 0m45s…. Dit komt Demon ontzettend vreemd voor.

Inmiddels al wel contact met e-tech gehad. Wel iets veranderd in de configuratie, maar dat heeft niet geholpen.

Nu komt e-tech met het volgende:
In het door u meegestuurd system-log is eigenlijk niets speciaals te zien. De 51 minuten
is 9 minuten 'te vroeg' om een ip-adres aan te vragen, maar dit kan geen kwaad. In het
log lijkt alles goed te gaan.

Een bij ons bekende reden waardoor het modem vast kan lopen is een 'overbelasting'
van de NAT-tabel waarin actieve tcp-sessies worden bijgehouden. Bij normaal surfen
en downloaden zal de tabel zo rond de 10-12 sessies per pc hebben.

Echter, wordt dit hoger (bijv. 100-200 sessies per pc) dan kan de router hierdoor
problemen krijgen. Een veel voorkomende oorzaak is de aanwezigheid van spyware
of adware die zich in het systeem genesteld heeft.

Echter geen spyware en adware aanwezig. Die 100-200 sessies snap ik niet (wat is 1 sessie?)
Ik heb begrepen dat p2p ook voor problemen kan zorgen, maar dat gebruik ik al jaren niet meer.

Ik ben nog steeds radeloos
Pagina: 1