Toon posts:

2 monitoren op een videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand wat voor videokaart ik nodig heb om twee schermen aan te sluiten zodat ik vanuit mijn bed op het ene scherm kan kijken. wordt de kwaliteit dan veel minder?

bedank,
bazz

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03 10:13
De meeste nieuwe videokaarten van tegenwoordig hebben naast een VGA uitgang ook een DVI uitgang.. Met behulp van een DVI -> VGA convertor kun je daar ook een gewone CRT monitor op aansluiten.. Je moet dan wel zeker zijn dat je een videokaart hebt met 2 DAC's, anders kan het beeld alleen maar gecloned weer gegeven worden (beide schermen tonen hetzelfde)..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 20:20:
weet iemand wat voor videokaart ik nodig heb om twee schermen aan te sluiten zodat ik vanuit mijn bed op het ene scherm kan kijken. wordt de kwaliteit dan veel minder?

bedank,
bazz
een videokaart met 2 uitgangen en een dubbele RAMDAC. (of 1 RAMDAC met 2 uitgangen, word nogsteeds een dubbele RAMDAC genoemd tho :P )

bij desktop extension (desktop verbreed over 2 schermen) worden 2 keer zoveel pixels berekend, dus spelletjes over 2 schermen worden wel trager.

kwaliteit word niet minder iig.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
en als ik alleen zo'n monitor splitter kabel koop en aansluit op mijn geforce 2, lukt het dan ook?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 20:26:
en als ik alleen zo'n monitor splitter kabel koop en aansluit op mijn geforce 2, lukt het dan ook?
dan gaat de kwaliteit wel drastisch achteruit, omdat het signaal dan zwakker word.
en je hebt dan natuurlijk alleen maar clone beeld (2 keer hetzelfde dus).

met een videokaart met 2 RAMDAC's kan je dus ook "breedbeeld" werken.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Ga ajb eerst zelf zoeken. Hier is echt bergen informatie over te vinden, genoeg voor weken lezen..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.