Toon posts:

DNS server configureren

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een dns server draaien samen met een apache server.

Het is alleen ff om te testen of het allemaal zou werken, maar nu heb ik tog een vraag:

De dns server zit gewoon op me IP, 80.56.9.55, doet het allemaal prima, heb flightsimplanet.net's dns servers op die van mij gezet en krijg de appserv project page (voor de mensen die me dan lame vinden dat ik appserv gebruik, ok, dan ben ik lame, fijn of nie ?).

maar nu wil ik dat de A (host) niet naar me ip gaat, maar dat de www en . naar 80.56.9.55/~fsp gaat... 8)7 Heb al redelijk veel geprobeerd qua records (alias, rt etc..) , maar kom er niet uit.

Kgerbuik windows 2000 met de daarbij geleverde dns server....

Weet iemand hoe ik dit kan doen ? Of moet ik meteen de dns van windows 2000 eraf gooien en wat anders downloaden/kopen ?

Alvast bedankt!

Veulnet

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je kunt via DNS niet zomaar naar een map redirecten hoor.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar op mijn hosting kon je een uname, of een cname toevoegen, die dan toch naar een host met map extensie verwijst :9 . Dat wil ik ook :P

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dat is dan niet alleen via de DNS geregeld, aangezien een CNAME naar een A-record moet wijzen..

• MikevanEngelen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-01 22:33
Geen idee of de DNS van Windows dit ook ondersteund, maar je dient hiervoor het "url" record-type voor te gebruiken.

Niet alle DNS servers ondersteunen dit record type, zelf ben ik bekend met PowerDNS (Linux) waar het wel op werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat moet ik dan verder gebruiken ?? Kben daar zo nieuwsgierig naar, waarschijnlijk is het daarom dat ik het niet op google kon vinden.... :(

Nope, url zit er bij windows niet bij...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 20:17 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Uhm..

Niet echt PNS dit.

Zoek maar eens wat op host headers, en leer die toepassen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

je kan ook eens aan een proxy gaan denken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 20:19:
je kan ook eens aan een proxy gaan denken
Ja misschien, maar ik vind het wel grappig, dat ik het helemaal niet kon doen zoals ik het ged8 had.. lol..

Maar iig weer bedankt voor het record snelle reactie!!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat host headers werkt wel, alleen is dit op de iis van windows 2000, en kan dus niet in combinatie met apache ? Weet iemand zo toevallig voordat ik allerlei rare dingen ga doen wat ik dan kan gebruiken ?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nogmaals, geen PNS dit.
Apache kent ook host headers.
Lees je documentatie eens voordat je in een verkeerd (!) forum je vraag dumpt.

/nog niet eens wat gezegd over een totaal verkeerde topic titel die de lading absoluut niet dekt.

[ Voor 28% gewijzigd door alt-92 op 29-07-2004 20:28 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Dit gaat toch over SERVERS of nie dan ?

En wat ik niet kan uitstaan is dat je nooit normale reacties krijgt, zoals deze.. Geef dan bijvoorbeeld aan waar die wel moet komen of maak het forum overzichterlijker

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 20:29 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nee.

sys:/tweakers/net/PNS/faq.txt
sys:/tweakers/net/PNS/readme.txt

Lees die eens door? :)

[ Voor 95% gewijzigd door alt-92 op 29-07-2004 20:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
DNS Servers ??? Apache is http server.. iis, windows server.. wat betekent server in servers hier dan ?

Ik vond dit toch wel wat gevorderd, maar iedereen denkt daar anders over

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 20:31 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 20:30:
DNS Servers ??? Apache is http server.. iis, windows server.. wat betekent server in servers hier dan ?
Lees de stickies dan eens :)

Smpelweg hier een topic dumpen omdat er Server achter een product staat is niet de bedoeling.
En dan lok je een wat bruuske reactie wel een beetje uit met zo'n attitude.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

MikevanEngelen schreef op 29 juli 2004 @ 20:16:
Geen idee of de DNS van Windows dit ook ondersteund, maar je dient hiervoor het "url" record-type voor te gebruiken.

Niet alle DNS servers ondersteunen dit record type, zelf ben ik bekend met PowerDNS (Linux) waar het wel op werkt.
Dat is een PowerDNS extensie. Wat pdns er mee doet is gewoon een A record terug sturen. De daadwerkelijke redirect moet je dan zelf in je webserver afhandelen. 't is meer een administratieve handigheid.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op 29 juli 2004 @ 20:32:
[...]

Dat is een PowerDNS extensie. Wat pdns er mee doet is gewoon een A record terug sturen. De daadwerkelijke redirect moet je dan zelf in je webserver afhandelen. 't is meer een administratieve handigheid.
Dank je, met zo'n antwoord kan ik iig iets mee, ipv gewoon neerzette, dit is toch geen pns, daar heb ik nix aan..... :r

Maar iig, ik ben weer wat wijzer geworden.... En nu maar hopen dat iedereen gewoon normaal tegen mekaar blijft doen... _/-\o_

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 20:34:
[...]

Dank je, met zo'n antwoord kan ik iig iets mee, ipv gewoon neerzette, dit is toch geen pns, daar heb ik nix aan..... :r
Ik zag al dat je moeite had met het juist plaatsen van je topic in het goeie subforum.
Dat je er niks aan zou hebben is dan een beetje overdreven, je weet in ieder geval dat je iets beter kan kijken wáár.
Daarom staan er FAQs en dergelijke boven elk subforum, zodat je daar kan zien welke vraag er van toepassing is :)
Maar iig, ik ben weer wat wijzer geworden.... En nu maar hopen dat iedereen gewoon normaal tegen mekaar blijft doen... _/-\o_
excuses, was niet mijn bedoeling om zo chagerijnig over te komen ;)

• MikevanEngelen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-01 22:33
Hij geeft wel degelijk belangrijke informatie.
Het kan dus alleen met PowerDNS (wat onder linux/unix) werkt.

http://downloads.powerdns...n/html/fancy-records.html

Om dit dus voormekaar te krijgen kan je ook een simpel META tag refresh uitvoeren in een .html bestandje.

Echter ik wil er even bijzeggen dat we er niet zijn om alles voor te kauwen, je moet zelf ook het een en ander uitzoeken. Al is het alleen om aan te geven dat je er zelf ook naar hebt gezocht !
Ook heeft dit niet echt te maken met "Professional-*", wel met servers natuurlijk, maar voor dit soort vragen kan je beter terecht in WOS.

Verwijderd

Topicstarter
ik had er dus naar gezocht, maar omdat dit met dns niet kon, vind je daarover niet veel |:(

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 20:34:
Toedels, zoek het dan ff lekker zelf uit :w

Staat verdoome zelfs letterlijk in de FAQ dat apache per definitie geen PNS is |:(

En hostheaders is het magic word voor wat je zoekt.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.