[Citrix]connection issue

Pagina: 1
Acties:

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
Hey allen,

Ik heb momenteel een issue.

Situatie. Ik log in op een Citrix Presentation server 3.0 en wil dan met een ica connectie naar een MetaframeFR3 server connecten met ICAv8 client. Telnet naar poort 1494 geeft "ICA" terug als melding RDP connnectie ernaar toe over port 3389 gaat ook uitstekend. Echter als ik een published aplication wil openen dan krijg ik onderstaande melding zie plaatje.
Farm /qload geeft een load waarde van 444 aan.
Als ik op de published application kijk "User manager" in dit geval zit er niemand ingelogt.
Krijg in Eventvwr wel meldign dat de TS server geen license wil uitdelen maar weet niet zeker of dat naar mij toe of naar andere client is.. zat niet zo op te letten dus weer ..ja ik schaam me diep.

Afbeeldingslocatie: http://www.datacrash.net/downloads/temp/ICA_ERROR.jpg

Ik ben zelf ook al aan het zoeken geweest op Citrix known error database maar tot nu toe weinig gevonden wat resultaat opleverd.

Vraag: heeft iemand dit al eens meegemaakt.

update:
portqry op 1494.
----------------------------------------------------------------
Attempting to resolve IP address to a name..

IP address resolved to servernaam

querying...

TCP port 1494 (unknown service): LISTENING

---------------------------------------------------------------

Na hulp van Elevator die mij op loadballancers wees maar weer even ingelogt en mail naar colega gestuurd of hij hier aandacht aan wil besteden. Dus het is nu even afwachten.

_O_ ele :D

Final update: Het bleek dus een loadballancer met IP restrictie te zijn.
* mutsje gaat maandag ff een colega doodschieten.

[ Voor 28% gewijzigd door mutsje op 30-07-2004 13:04 ]

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 06:52
ken het niet maar probeer load balancing eens uit te zetten als je maar 1 server hebt ?

• Akko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-01-2021
De melding full load wordt normaliter altijd genereerd door de Load Balancing.
Maar dan zal je een andere load balancer aan hebben moeten maken en deze aan je server gekoppeld moeten worden. De standaard defaul load evaluator kijkt namelijk naar het aantal ingelogde gebruikers.