[PHP] opzet winkel/catalogus

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede gedocumenteerde site, waar ik een opzet van een online winkel of catalogus kan vinden.

Ik heb me al rot gezocht, maar vind niet mijn gedacht nergens. Ik ben een noob met php, maar wil het liefst allemaal zelf schrijven (met veel vallen, maar ik sta iedere keer recht ;) ). Het komt dus niet op een half jaar, ik heb tijd en ik wil het leren.

Ik heb al verschillende voorgemaakte toestanden geprobeerd zoals OScommerce, maar om daar aanpassingen aan te doen ...... Dit ziet er echt fantastisch uit, maar ik gebruik misschien maar 20% van al de mogelijkheden. Daarom dat ik liefst zelf te samen steek.

Zijn er mensen die me op weg kunnen helpen?

groeten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 09:35
als je gewoon de algemene principes van php icm mysql gaat leren snap je vanzelf wel hoe je een webshop maakt, het principe is namelijk niet erg moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
Ok koop het boek "Makkelijk ... PHP" (zoiets was het geloof ik). Dat boek beschrijft de basis kennis van php / mysql en uiteindelijk wordt heit een webshop gebouwd. Ik denk dat dit wel wat voor jou is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:31

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Erhm.. In dat geval: Ga een x-aantal tutorials over PHP icm MySQL door nemen?

Maar waar zit nu het probleem?

[ Voor 19% gewijzigd door gorgi_19 op 29-07-2004 19:37 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet aan beginnen, neem deze gewoon http://www.oscommerce.com

en cusomize hem lekker zoals jij hem hebben wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:14

pietje63

RTFM

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 19:37:
niet aan beginnen, neem deze gewoon http://www.oscommerce.com

en cusomize hem lekker zoals jij hem hebben wil ;)
Lees startpost:
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 19:31:
Ik heb al verschillende voorgemaakte toestanden geprobeerd zoals OScommerce, maar om daar aanpassingen aan te doen ...... Dit ziet er echt fantastisch uit, maar ik gebruik misschien maar 20% van al de mogelijkheden. Daarom dat ik liefst zelf te samen steek.
Verder klein nootje aan de ts, groetjes hoeven niet op GoT want wij groeten elkaar continu.

Als antwoord op je vraag:

Ik denk niet dat beginnen met een winkel makkelijk is. Een catalugus moet niet zo moeilijk zijn. Want misschien een idee is een script van een simpel gastenboek te downloaden en dat goed te bekijken. Dan leer je wat basic php dingen en zie je hoe php omgaat met mysql.

Dit script moet niet zo heel moeilijk aan te passen zijn naar een catalogus als je een beetje creativiteit hebt.

Als dat je gelukt is kun je hetzelfde script helemaal van het begin af aan maken, want bij het aanpassen kom je grenzen tegen. Dan kun je misschien ene upload functie van plaatjes voor bij de catalogus toevoegen, en meer velden in de database voor product info.

Werkt dit dan kun je een klanten systeem schrijven, en een mandje. Dit kan vrij makkelijk door een database user_id <> product_id te maken wat ze bestellen met een kolom bestel status (in mandje, besteld, betaald, verstuurd).

Maar begin rustig en wil niet alles gelijk anders loop je vast en gaat het plezier er af en dat is zonde.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Pagina: 1