Toon posts:

Breedband I-net installeren in router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Compex NetPassage 26G en ik probeer contact met internet te maken. Het probleem is dat ik nergens een textvak vind voor de computernaam (naam gekregevn van provider) in te vullen. Zo kan ik me niet identificeren.

Wie kan mij helpen :?
Provider is NutsOnline / @Home

Grz

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-05 23:12
Ik neem aan dat je je gebruikersnaam bedoelt?

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-05 17:23

Yucko

One clown to rule them all !

F.Y.I.

@home-gebruikers moeten een (voor de TS iig) CP######-a thingy invoeren (wat normaal de naam van je pc zou zijn). Aan de hand van die naam krijg je dan een IP toegewezen.

Links zie je een aantal items staan, waaronder WAN (setup??). Wat zie je als je daarop klikt ? (ik heb helaas geen Compex NetPassage 26G dus je zult me wat meer info moeten geven vrees ik)

[ Voor 35% gewijzigd door Yucko op 29-07-2004 19:53 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

JaJoah schreef op 29 juli 2004 @ 19:50:
F.Y.I.

@home-gebruikers moeten een (voor de TS iig) CP######-a thingy invoeren (wat normaal de naam van je pc zou zijn). Aan de hand van die naam krijg je dan een IP toegewezen.

Links zie je een aantal items staan, waaronder WAN (setup??). Wat zie je als je daarop klikt ? (ik heb helaas geen Compex NetPassage 26G dus je zult me wat meer info moeten geven vrees ik)
kan ook CC******-a zijn (of -b of -c) :P en dan met 5 of 6 nummers onder de sterretjes :)

anyway, misschien kan de TS ff wat screenshots plaatsen van het configuratie systeem van de router?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 19:57

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Als je in deze handleiding kijkt op blz. 25 dan lijkt het mij dat je bij "System name" het cp/cc-nr moet invullen. (Als dat tenminste de router is die TS heeft..)

[ Voor 17% gewijzigd door FlipFluitketel op 29-07-2004 20:36 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
JaJoah schreef op 29 juli 2004 @ 19:50:
F.Y.I.

Sorry voor mn late reactie, ben een paar weken op vakantie geweest.
Onder Routers Identity kan ik de router een naam geven.
Op basis hiervan zou ik toegang moeten krijgen tot Internet. Er zou dan ook bij WAN setup de IP gegevens van de DHCP server van @home moeten verschijnen (Dit weet ik uit ervaring van andere compex router)
Maar dit alles gebeurt helaas niet.

PS Heeft er iemand ervaringen met compexmodems??

Gr. Stefan

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:50

Reptile209

- gers -

Volgens pagina 25 in de handleiding moet je naar de webinterface > WAN setup > dynamic IP address. Dan vervolgens bij Advanced WAN options > Router Identity > System Name je cc **** adres invullen. Router laten rebooten onder System Tools en klaar is Stefan :).

offtopic:
Moraal: D&RTFM, ofwel: download and read the fine manual ;). Toegegeven: wat maakt Compex een onoverzichtelijke handleidingen zeg...

[ Voor 26% gewijzigd door Reptile209 op 16-08-2004 21:42 ]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op 16 augustus 2004 @ 21:39:
Volgens pagina 25 in de handleiding moet je naar de webinterface > WAN setup > dynamic IP address. Dan vervolgens bij Advanced WAN options > Router Identity > System Name je cc **** adres invullen. Router laten rebooten onder System Tools en klaar is Stefan :).

offtopic:
Moraal: D&RTFM, ofwel: download and read the fine manual ;). Toegegeven: wat maakt Compex een onoverzichtelijke handleidingen zeg...
Dat heb ik geprobeerd :( Het werkt niet. Het WAN lampje geeft echter wel activiteit aan. Maar dat is het dan ook

• Pjoek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-05 16:34

Pjoek

Of niet...

dit probleem heb ik dus ook moeten ondervinden bij een klant van me

is er al een oplossing voor dit probleem??

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Pjoek schreef op woensdag 01 december 2004 @ 12:18:
dit probleem heb ik dus ook moeten ondervinden bij een klant van me

is er al een oplossing voor dit probleem??
Ja, een router plaatsen waat je een hostname in op kan geven. Zal bij vrijwel alle breedband routers kunnen, maar je moet effe zoeken waar je het daadwerkelijk op kan geven.

• Pjoek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-05 16:34

Pjoek

Of niet...

Sierra-NL schreef op woensdag 01 december 2004 @ 12:44:
[...]

Ja, een router plaatsen waat je een hostname in op kan geven. Zal bij vrijwel alle breedband routers kunnen, maar je moet effe zoeken waar je het daadwerkelijk op kan geven.
mjah daar was ik al bang voor... thx iig
Pagina: 1