Toon posts:

Netwerkaart en opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik mijn netwerkkaart in het moederbord monteer start mijn pc op maar niet door, ik kan niet eens in de bios komen. Mijn vraag dus wat kan het probleem zijn, want ik wil graag gebruik maken van internet.

Informatie netwerkkaart: Sitecom PCI NIC
" " moederbord: ASRock K7S8X

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Correct me if I'm wrong, maar als het goed is heeft dat moederboardje ook een netwerkkaart onboard.
http://www.asrock.com/product/product_k7s8x.htm

Waarom die dan niet gebruiken?

Het kan net zo goed dat die netwerkkaart kapot is en/of in welke pci-slot stopt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Netwerkkaart onboard is natuurlijk onmogelijk 8)7

Maar hij heeft idd een integrated SiS900 NIC.

Klein puntje: met default XP drivers heeft een SiS900 geen uniek MAC :X - als hij met -55-66 eindigt heb je hier last van.

Mocht het zo zijn dat je omwille van MAC problemen een andere NIC hebt gekocht, gewoon de drivers van de SiS900 updaten. Ik heb geen idee of de drivers op de CD van ASRock wel goed werken, maar de nieuwste op www.sis.com iig wel :7

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Probeer de netwerkkaart eens in een andere computer, van een vriend ofzo.

Als de NIC het daar wel doet dan ligt het aan jouw computer.

Kijk verder eens op de website van de fabrikant van het moederbord naar BIOS wijzigingen. Het kan namelijk zo zijn dat er ergens een fout zit in de BIOS en dat wellicht door het flashen met een nieuwe BIOS versie het probleem verholpen is. Je kan zoeken naar "changelogs" waarin te vinden is wat er verandert is en vaak ook waarom. Misschien dat je daar jou probleem vindt.

Ik heb zoiets ook aal keer meegemaakt en het flashen van de BIOS met een nieuwere versie bleek de oplossing te zijn.

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
dion_b schreef op 29 juli 2004 @ 23:59:
Netwerkkaart onboard is natuurlijk onmogelijk 8)7

Maar hij heeft idd een integrated SiS900 NIC.

Klein puntje: met default XP drivers heeft een SiS900 geen uniek MAC :X - als hij met -55-66 eindigt heb je hier last van.

Mocht het zo zijn dat je omwille van MAC problemen een andere NIC hebt gekocht, gewoon de drivers van de SiS900 updaten. Ik heb geen idee of de drivers op de CD van ASRock wel goed werken, maar de nieuwste op www.sis.com iig wel :7
NIC = Network Interface Card ;)

Maja, ik zou echt die integrated kaart proberen, of anders echt die andere losse netwerkkaart in een andere pc proberen.