[voltage] 12 volt lijn te laag?

Pagina: 1
Acties:

• sjoerdjanson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ik heb met mbm5 samen met corecenter ondekt dat mijn 12v lijn beetje laag "lijkt"
ik heb een 350 watt aopen voeding,
en daarmee merk ik dus dat het wisselt tussen de 11,5 en 11,7 volt
zou het zo kunnen zijn dat m'n voeding niet kan leveren wat ik ervan vraag? of is dit nog een normale afwijking?

P4 2,6 @ 3120 mhz
x800 pro @ 515/550
dvd rom
cd burner
2 hdd's 120 gig
floppy disc

(overigens lijkt mij een 350 watt voeding voldoende, maar toch deze vraag...)

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Een spanning van 11.5 volt op je 12 volt lijn zou geen probleem moeten geven, dat valt binnen de specs. Als je voeding erg warm wordt (pas op, er kan spanning op de koelblokken in je voeding staan) of als hij erg veel schommelt, dan kan het verstandig zijn om je voeding te upgraden. Je voeding is wel redelijk minimaal voor je systeem, maar zou op zich wel moeten voordoen. Als je systeem verder stabiel is, zou ik er niets achter zoeken.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• sjoerdjanson
  • Niet online
nou, na verder overklokken, is de stabiliteit minder, ik dacht dus o.a. aan de voeding. nou heb ik hier nog een tweede liggen van q-tec 400 watt, misschien dat ik alles buiten het mobo hier op kan laten draaien, zal toch niet al te moeilijk zijn?

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Ik heb ergens gehoord dat als je 2 voedingen in 1 pc drukt je dan een "aardlus" krijgt. Vraag me niet wat het is, maar dat is maar ter informatie. Mischien ff googlen naar die therm? En hier bij t.net zijn er ook zat met waterkoeling of peltiers die 2 voedingen in 1 pc drukken, dus zo'n probleem zal het wel niet zijn.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• LittleWan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-11-2025
van die voeding da je der xx% naast zit op je 12V kan helemaal gene kwaad, de 12V word in de pc niet gebruikt voor electronica of zo, meestal is da voor moterkes (fans, hdd, diskette moterke, cd moterke,....) of andere dingen die wa vermogen nodig hebbe, die hebben niet veel last van spanningsvariaties

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
12 volt op een pc hier thuis is 11.2 volt, geeft geen enkel probleem (was eerst 10.8 volt met een 250 watt voeding, vond ik wel erg laag en heb er een 300watt ingezet die ik over had, toch nog 0.4 volt verbetering :P.

Ik denk dat zolang alles stabiel werkt dat het dan geen probleem geeft, merk je af en toe crashes oid, dan zou ik eens kijken naar een andere voeding...

Grolsch Royce!

• sjoerdjanson
  • Niet online
aha, bedankt voor de tips allemaal, ik zal het allemaal gebruiken, en nog verder uitzoeken
toppie!
Pagina: 1