Toon posts:

beeldscherm kabel kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een beeldscherm liggen waarvan de kabel door midden is, dit houd in, ik heb geen vga aansluitkop meer, alleen een stel losse draadjes ik kan dus niks aan de PC koppelen. Ik heb nog wel een ander beeldscherm ligge waar de beeldbuis van kapot is, uiteraard ook een vga aansluiting. Nu heb ik deze ook los gesneden maar er zitten andere kleur draadjes in?(uiteraard wel het zelfde aantal draadjes) Weet iemand toevallig of ik nu nog wel de draadjes aan elkaar kan koppelen? ik moet uiteraard wel de goeie draadjes verbinden anders kloppen de kleuren niet. Kan ik er op 1 of andere manier achter komen welk aan welk draadje moet ondanks dat de kleuren verschillend zijn? Ik wil hem namelijk gebruiken voor de PC voor de kids.

search doet niet, en google leverde niks op dat helpt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 18:18 ]

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-08 08:37
Ja moet je wel meten enz hoe dat precies gaat weet ik ook niet meer me pa heeft het voor mij gedaan

Verwijderd

Topicstarter
misschien zou je vader het dan kunnen posten? ik zou het namelijk zonder van het geld vinden als ik een nieuwe moet kopen terwijl ik hem zo ook kan maken.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Je zou ook wat eigen initiatief kunnen tonen, en de search kunnen gebruiken. Deze vraag is al vaker langs gekomen.
Je kunt dus de kabel en stekker doormeten, en aan de hand van gevonden schema's een nieuwe stekker vastsolderen, of, voor jouw situatie, het schema van je monitor met defecte kabel dáár het schema van opzoeken, en de intacte kabel daar op de printplaat vastsolderen. De juiste manier van solderen kun je wellicht ook achterhalen door beide kabels door te meten. Dan weet je waar welk draadje van de intacte kabel vastgesoldeerd moet worden.
NB: Een defecte kabel meet je door, door deze in te korten tot vóór de kabelbreuk; als dit vrij kort achter de monitor was, kun je ook de ingekorte kabel weer vastsolderen (en dan uiteraard kleur op kleur).

[ Voor 34% gewijzigd door Brothar op 29-07-2004 18:33 ]

eagle

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat de search het niet doet is geen vrijbrief werkgelijk geen centimeter langer te kijken dan je neus lang is, er loopt al een actieve topic over exact dit onderwerp, nog geen 20 onder deze :Z

Doorgesneden VGA Monitor Cable

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.