Toon posts:

Windows setup crashed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een P3 500 naast me staan waarvan de setup blijft crashen.
Het probleem is dus dat de setup start , hij gaat een controle doen waar hij al enkele fouten aangeeft die gerepareerd kunnen worden.

Als hij volgens de controle gerepareerd heeft probeert hij de setup bestanden te kopieeren , hier crashed hij steeds en het enigste wat ik dan getoont krijg is de commando prompt en daarboven wat rare tekens afgebeeld ( soort van smilies lijken et wel :\ ).

Nadat ik de setup daarna wil starten wil hij nogmaals de harde schijf formateren , daarna begint het van voor af aan ( ook de harde schijf fouten ).

wat heb ik al gedaan :
-Ik heb het geheugen getest met memtest waar geen fouten gevonden werden
-Heb hd in andere computer gestopt en verschillende schrijfcontroller uitgevoerd , ook geen fouten ( setup starte hier ook normaal zonder dat ie fouten aangaf )
-Heb overige PCI kaarten eruit gehaald en zoveel mogelijk losgekoppeld.

-Heb andere CD-rom geprobeerd
-Heb andere IDE kabel geprobeerd.
-Heb andere windows versies gebruikt.

Conclusie , ik ben radeloos en heb geen idee waar aan het kan liggen.

Ik hoop dat iemand iets hierop weet , vooral die rare tekens lijken me ook wel iets aan te geven.( zijn trouwens nooit hetzelfde ).

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Brak moederbord/cpu wellicht. Als de rest het niet is blijven die namelijk over. Heb je al je bios geflashed naar een nieuwe versie (of probeer de huidige opnieuw te overschrijven)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
owja wat ik er nog bij kan vertellen nu ik je bericht lees , is dat het bios in begin vaak bleef hangen ( dit was ook het probleem dat verholpen moeten worden want windows bleef ook elke keer hangen ) ,dit kon ik oplossen door bios te resetten.

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
die "smilies" zien die eruit als C:\ ???
Dat heet een prompt :Y)

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

Topicstarter
boven de prompt zoals ik in mijn bericht vermeld had. et is gewoon een rij met vage tekens :\

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Vermeld die "rare tekens" eens dan.

Waarschijnlijk is dat de foutmelding die je krijgt :P

Raku

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Draai eens MemTest86. Dit soort fouten (zeker aangezien het tijdens het kopieren mis gaat) wil nog wel eens komen door brak of kapot geheugen.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Heb je nog meerdere Hd´s in je computer? Verschillende snelheden van hd´s in 1 computer wil ook nog wel eens voor fouten zorgen. Ik heb het ook gehad op een amd2600+ Had hd van 2 gig wou ik windows xp op zetten, en ik had er eentje van 40gig als slave in. Windows kon ik niet op het hdtje krijgen telkens weer fout meldingen. Toen de grote hd eruit gehaald. Kon ik wel gewoon windows erop krijgen. >:) Grote hd er weer bij aan. Kon hij bepaalde bestanden voor het laden van windows niet vinden :( Als jij ook meerdere hd´s erin hebt zal ik die er even uithalen en dan weer proberen :Y)

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Pagina: 1