Dag allen ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik heb de FAQ doorgelezen en alle tips daaro nagelopen maar ik kom er niet uit.
Situatie
PC met Mxstream internet en een sweex usb WiFi card
Laptop met ingebouwde WiFi en laptop met een sweex usb WiFi card
PC werkt perfect op internet en laptops hebben het in het verleden via WiFi en ICS ook gedaan alleen na wat herinstallaties hier en daar krijg ik het niet meer aan de praat
Ik kan een Ad-Hoc verbinding opzetten tussen de PC en een laptop en dan kan ik gewoon bestanden oversturen dit gaat allemaal goed. Internet daarentegen werkt dus niet. Ik heb ICS aangezet maar dit werkt dus niet.
Als ik bij netwerkverbingen kijk staan er drie verbindingen
LAN of snelle internet-verbinding:
Lan verbinding - ingeschakeld
Draadloze netwerkverbinding - ingeschakeld
Virtueel private Network
XS4all - Verbonden
Bij welke verbinding moet ik nu ICS aanzetten? ik heb zover ik weet ze alledrie gebruikt. De USB wifi card aan de PC heb ik handmatig 192.168.0.1 gegeven en deze keert ook netjes een IP adres toe aan de laptop die dan verbinding wil maken.
Situatie
PC met Mxstream internet en een sweex usb WiFi card
Laptop met ingebouwde WiFi en laptop met een sweex usb WiFi card
PC werkt perfect op internet en laptops hebben het in het verleden via WiFi en ICS ook gedaan alleen na wat herinstallaties hier en daar krijg ik het niet meer aan de praat
Ik kan een Ad-Hoc verbinding opzetten tussen de PC en een laptop en dan kan ik gewoon bestanden oversturen dit gaat allemaal goed. Internet daarentegen werkt dus niet. Ik heb ICS aangezet maar dit werkt dus niet.
Als ik bij netwerkverbingen kijk staan er drie verbindingen
LAN of snelle internet-verbinding:
Lan verbinding - ingeschakeld
Draadloze netwerkverbinding - ingeschakeld
Virtueel private Network
XS4all - Verbonden
Bij welke verbinding moet ik nu ICS aanzetten? ik heb zover ik weet ze alledrie gebruikt. De USB wifi card aan de PC heb ik handmatig 192.168.0.1 gegeven en deze keert ook netjes een IP adres toe aan de laptop die dan verbinding wil maken.