Toon posts:

Internet verbinding delen WiFi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik heb de FAQ doorgelezen en alle tips daaro nagelopen maar ik kom er niet uit.

Situatie
PC met Mxstream internet en een sweex usb WiFi card
Laptop met ingebouwde WiFi en laptop met een sweex usb WiFi card

PC werkt perfect op internet en laptops hebben het in het verleden via WiFi en ICS ook gedaan alleen na wat herinstallaties hier en daar krijg ik het niet meer aan de praat

Ik kan een Ad-Hoc verbinding opzetten tussen de PC en een laptop en dan kan ik gewoon bestanden oversturen dit gaat allemaal goed. Internet daarentegen werkt dus niet. Ik heb ICS aangezet maar dit werkt dus niet.

Als ik bij netwerkverbingen kijk staan er drie verbindingen

LAN of snelle internet-verbinding:
Lan verbinding - ingeschakeld
Draadloze netwerkverbinding - ingeschakeld

Virtueel private Network
XS4all - Verbonden

Bij welke verbinding moet ik nu ICS aanzetten? ik heb zover ik weet ze alledrie gebruikt. De USB wifi card aan de PC heb ik handmatig 192.168.0.1 gegeven en deze keert ook netjes een IP adres toe aan de laptop die dan verbinding wil maken.

• OVERLORD_1982
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 23:08
Wat voor modem/router gebruik je?????

Verwijderd

Topicstarter
Er wordt geen gebruik gemaakt van een router alleen een stadaard ADSL modem van Mxstream/Xs4all
het is een Alcatel speedtouch modem

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 16:49 ]

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Waarom sluit je op het modem niet een Wireless Accespoint aan, en dan de routerfuncties van het speedtouch-modem gebruiken. Of heeft die geen routerfuncties? Dan hoeft die ene PC ook niet aan om te kunnen internetten op de anderen.

Edit: Als dat modem geen routerfuncties heeft kan je een WAP nemen met ingebouwde router. En inderdaad, een WAP (met router) kost iets van 60 euro.

[ Voor 25% gewijzigd door woekele op 29-07-2004 16:59 ]

• OVERLORD_1982
Oké, ICS moet sowieso op de vaste pc aanstaan, aangezien dat de pc is die "De internet verbinding" heeft.
Misschien is het genoeg om op de laptops, je vaste pc als default gateway op te geven.

Had je hier voorheen niet toevallig een proxy server programmatje draaien op de vaste pc???

Lijkt mij verreweg de makkelijkste optie.

[ Voor 18% gewijzigd door OVERLORD_1982 op 29-07-2004 16:58 ]

• OVERLORD_1982
Aarsbuds0r schreef op 29 juli 2004 @ 16:54:
Waarom sluit je op het modem niet een Wireless Accespoint aan, en dan de routerfuncties van het speedtouch-modem gebruiken. Of heeft die geen routerfuncties? Dan hoeft die ene PC ook niet aan om te kunnen internetten op de anderen.
Dat is inderdaad nog makkelijker, maar ook duurder :*)

Verwijderd

Topicstarter
Ik sluit hem niet op een accespoint aan omdat ik deze niet heb maar wel een paar wifi usb adapters en het is mogelijk en wil het zo dus werkend krijgen. Nee ik had absoluut geen proxy progjes draaien

uiteraard moet ik ICS op de Vaste PC aanzetten dat begrijp ik ook wel, het gaat er allleen om op welke van de 3 verbingen? de vaste netwerkverbinding, de draadloze of op de xs4all(vpn) verbinding.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Sorry, ik weet niet of het mogelijk is een vpn verbinding te sharen.

• OVERLORD_1982
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 16:58:
Ik sluit hem niet op een accespoint aan omdat ik deze niet heb maar wel een paar wifi usb adapters en het is mogelijk en wil het zo dus werkend krijgen. Nee ik had absoluut geen proxy progjes draaien

uiteraard moet ik ICS op de Vaste PC aanzetten dat begrijp ik ook wel, het gaat er allleen om op welke van de 3 verbingen? de vaste netwerkverbinding, de draadloze of op de xs4all(vpn) verbinding.
Gezien het feit we het hier hebben over Internet Connection Sharing zou het dus op de VPN????? verbinding moeten.

Sinds wanneer maak je met Xs4All een VPN verbinding????

• VinceRMP
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10-2024
OVERLORD_1982 schreef op 29 juli 2004 @ 17:08:
[...]

Gezien het feit we het hier hebben over Internet Connection Sharing zou het dus op de VPN????? verbinding moeten.

Sinds wanneer maak je met Xs4All een VPN verbinding????
Op de oudere series modems, dus niet de 500 serie, werd er gebruik gemaakt van een VPN (pptp) verbinding naar het modem (10.0.0.138 pc1).
Dit is dan de Speedtouch Home versie aangezien de Pro versie wel router functionaliteit had. De homes kunnen overigens wel getweaked worden naar pro >:)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bij de XS4all verbinding ICS aanzet dan kan ik niet meer inloggen bij XS4all dus dat werkt niet.
ik moet idd verbinding maken via 10.0.0.138 PC1

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 17:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• OVERLORD_1982
Probeer het anders gewoon eens met het Freeware programma FreeProxy:
http://xs4all-nl.tucows.com/preview/330421.html

Verwijderd

De verbinding naar XS4all (de PPTP verbinding dus) daarop moet je aanzetten, dat de verbinding gedeeld is met je netwerk en dat de rest die verbinding aan en uit moet kunnen zetten. Dat móét werken want het is de juiste oplossing. Zo werkt het in elk geval ook bij mijn buren, dus het zou me ernstig verbazen als het bij jou niet kon.

Dit zou je setup moeten zijn:
PC1: de VPN tunnel naar 10.0.0.138 wordt gedeeld. Dit moet, als het niet werkt na het delen is er iets anders mis, want het is wél de enige manier om ICS werkend te gaan krijgen. Kijk dus wat er fout gaat, dump zoveel mogelijk gegevens en de foutmelding die je krijgt hier.
PC1: de wifi kaart krijgt IP 192.168.0.1, subnet 255.255.255.0 (als het goed is gaat dit automatisch.
De laptops krijgen hun adressen nu automatishc (via DHCP) van je vaste systeem, dat ook gelijk de DNS instellingen meegeeft aan je laptops.

Help, het werkt nog steeds niet, en Knetter weet het dus ook niet.
:X
OK, plan B:
ga naar je configuratiescherm, ga naar Netwerken, en maak een nieuwe verbindingsbrug tussen je VPN naar XS4ALL en je wifi kaart. De optie een brug te maken zit onder "Geavanceerd"
Als je dit gedaan hebt moet je zelf op je laptops en je systeem je wifi kaarten allemaal van Ip adressen voorzien, en je laptops ook van DNS server adressen. Dit alles uiteraard bij de TCP/IP instellingen van de wifi adapters.

• GrumpyGamerDad
  • Laatst online: 18-05 11:45
heb je het netwerk type van de wifi kaarten op "ad-hoc" staan?
Sinds je dus geen AP gebruikt mag dit dus niet op infrastructure staan.

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Verwijderd

Topicstarter
@knettergek, dank je knettergek ik zal dat gaan proberen

@darkdemoman, mn draadloze netwerk zelf werkt allang en uiteraard via ad-hoc zoals ik al in mn startpost had vermeld.
Pagina: 1