"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Hehehe ja die zit er zeker in
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
doet iet het dan niet meer dan ligt het aan je voeding.
of jouw kaart in een andere pc te doen.
post even je volt waardes. onder stressed
Chieftec 350watt, staat in topicstartBigbot schreef op 29 juli 2004 @ 16:50:
wat voor voeding heb je
@TS: Wat is je casetemp?
Temp is bijna nooit boven 32 graden, er zitten 2 blowholes 80mm aan de voorkant en 3 uitlaat holes aan de achterkant. En op dit moment is de kast zelfs open dus echt te warm kan het niet worden, de kast staat ook in een koele omgeving (benedenwoning met verdieping erboven)pisart schreef op 29 juli 2004 @ 16:51:
[...]
Chieftec 350watt, staat in topicstart
@TS: Wat is je casetemp?
suc6!
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.
Het KAN een maandag-ochtend voeding zijn.... 350 Watt lijkt mij genoeg (hoeveel hdd's zitten er in het systeem?)
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)
Verwijderd
Zie TS: 2 HD's en een overclockte (+/- 20%) processor. Te zwakke voeding zou me niet echt verbazen. Het zal op het randje zitten.MetalRush schreef op 29 juli 2004 @ 17:14:
Heb je niet nog een 'oude' AT voeding liggen die je er even los bij hangt en de videokaart daar op aansluit?
Het KAN een maandag-ochtend voeding zijn.... 350 Watt lijkt mij genoeg (hoeveel hdd's zitten er in het systeem?)
Mooiste zou natuurlijk zijn: even testen met een geleende voeding.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 17:27 ]
Maar TS kreeg toch de melding dat ie te weinig stroom kreeg ? En hij zei dat ie tijdens gamen uitviel. Die chieftec voeding moet echt voldoende zijn. Hij heeft maar 2 HDD's. Ik ken iemand die heeft ook een chieftec voeding met een 6800GT erin.
Maar het kan natuurlijk een brakke voeding zijn.
Dus TS: probeer andere voeding
[ Voor 39% gewijzigd door Deathchant op 29-07-2004 17:24 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Met de voltwaardes kunnen we een hoop denk ik.
meet het met Speedfan / Motherboardmonitor.
meet het wel op stressed
Ok zodra ik thuis ben ga ik de waardes posten, ik zit nu op me werk nl.Griffin schreef op 29 juli 2004 @ 17:25:
TS:
Met de voltwaardes kunnen we een hoop denk ik.
meet het met Speedfan / Motherboardmonitor.
meet het wel op stressed
Edit:
Ik heb er trouwens 5 80mm's in zitten met van die leuke blauwe leds kan dit ook teveel stroom trekken?
[ Voor 17% gewijzigd door MacDokie op 29-07-2004 17:30 ]
@ BazzH: scuzie, overheen gelezen... het is al >17:00
EDIT: 5 fans is redelijk overkill. Ik kan zo de link niet even terugvinden (thuis in favo's staan) maar er is zo'n website waar ze uitgezocht hebben dat meer fans niet altijd betere koeling betekend.
3 fans (1 voor IN, 2 achter UIT (waarvan 1 de voeding)) is vaak voldoende. Gezien jouw hardware opstelling lijkt mij dat ook voldoende. Probeer het eens met 3 fans uitgeschakeld (ik neem aan dat je je voedingsfan niet hebt meegeteld)...
[ Voor 48% gewijzigd door MetalRush op 29-07-2004 17:34 ]
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)
Verwijderd
Die doen meestal rond de 1,5 Watt per stuk, op 12 Volt.Domus schreef op 29 juli 2004 @ 17:27:
[...]
Ok zodra ik thuis ben ga ik de waardes posten, ik zit nu op me werk nl.
Edit:
Ik heb er trouwens 5 80mm's in zitten met van die leuke blauwe leds kan dit ook teveel stroom trekken?
Verwijderd
Misschen maakt het geen donder uit, maar het kost je ook weinig moeite. Je hebt wel eens voedingen met twee aparte 12V en 5V windingen.
Verder zou ik wel NOCD-cracks gebruiken op mijn games. Dan spint je DVD/CD niet op bij het gamen, scheelt weer power.
Anders misschien idd een nieuwe voeding proberen, hoewel ik wel moet zeggen dat ik ook lang probleemloos met een dergelijke config gedraaid heb hoor.
Ik ken die videokaart trouwens niet zo goed hoor, maareh zit er in de instellingen niet ergens een waarde die je kan instellen zodat ie wat minder jumpy doet. Het lijkt er namelijk op dat jou kaart een of andere softwarematige beveiliging heeft. Misschien staat ie wel gewoon te "jumpy" ingesteld......
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 20:46 ]
Achteraf bekeken wel eens leuk (was niets kapot buiten de voeding), maar voor hetzelfde geld had ie een deel van m'n systeem meegesleurd en dan zou het minder lachen geweest zijn
Nou je het zegt, het gebeurd alleen bij BF1942/Desert Combat. En daar heb ik de originele cd er altijd van in zitten. Maar kan ik die nog wel online spelen met een NOCD?Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 20:44:
Aan die fans zal het niet aan liggen he, qua vermogen. Misschien kun je eens kijken welke apparaten aan dezelfde draad hangen als je videokaart. Als bijvoorbeeld allebei je HDD's aan dezelfde voedingsdraad hangen als je videokaart zou ik het even in een andere config eens proberen.
Misschen maakt het geen donder uit, maar het kost je ook weinig moeite. Je hebt wel eens voedingen met twee aparte 12V en 5V windingen.
Verder zou ik wel NOCD-cracks gebruiken op mijn games. Dan spint je DVD/CD niet op bij het gamen, scheelt weer power.
Anders misschien idd een nieuwe voeding proberen, hoewel ik wel moet zeggen dat ik ook lang probleemloos met een dergelijke config gedraaid heb hoor.
Ik ken die videokaart trouwens niet zo goed hoor, maareh zit er in de instellingen niet ergens een waarde die je kan instellen zodat ie wat minder jumpy doet. Het lijkt er namelijk op dat jou kaart een of andere softwarematige beveiliging heeft. Misschien staat ie wel gewoon te "jumpy" ingesteld......
dat kan je gewoon proberen.Domus schreef op 29 juli 2004 @ 21:39:
[...]
Nou je het zegt, het gebeurd alleen bij BF1942/Desert Combat. En daar heb ik de originele cd er altijd van in zitten. Maar kan ik die nog wel online spelen met een NOCD?
- Vernoem je .....exe (weet niet hoe de exe heet) naar ..._ori.exe.
- down een goede no** van een site.
- kopieer deze in de desbetreffende map en probeer het.
- werkt het dan is het goed.
- werkt het niet dan gooi je die gekr**kte .exe weg
- En hernoem je ..._ori[b].exe[b] weer ....exe. (dan moet het spel het met de cd gewoon weer doen)
[ Voor 5% gewijzigd door Griffin op 29-07-2004 21:47 ]
Nou we gaan het straks maar eens proberen danGriffin schreef op 29 juli 2004 @ 21:47:
[...]
dat kan je gewoon proberen.
- Vernoem je .....exe (weet niet hoe de exe heet) naar ..._ori.exe.
- down een goede no** van een site.
- kopieer deze in de desbetreffende map en probeer het.
- werkt het dan is het goed.
- werkt het niet dan gooi je die gekr**kte .exe weg
- En hernoem je ..._ori[b].exe[b] weer ....exe. (dan moet het spel het met de cd gewoon weer doen)
Verwijderd
P4 3,0
512Mb
2 x HD
2 x CD
P4P800 del
FX5900xt (core @445, mem @ 840)
Audigy
Nic
3 x casefan
Ik had ook een chieftec 350 watt voeding. Mijn systeem bleef stabiel, alleen zakte de 12V lijn redelijk in als ik ging gamen. Toen maar een andere voeding gekocht (480watt). Met deze voeding blijven de lijnen rock solid
Kan dus best dat de voeding het gewoon niet meer trekt.