Toon posts:

Schaakbordpatroon bij nieuwe videokaart, defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu twee weken een nieuwe MSI Radeon 9800 Pro, maar ik zie tijdens het spelen een groen schaakbordpatroon soms in beeld, veelal in donkere gebieden. Tijdens een statisch 2D laadscherm is dit patroon ook aanwezig in donkere gedeelten. Schaakbordpatronen verschijnen ook bij mislukte mods van Radeon 9500 -> 9700 en dergelijke, dus nu vraag ik mij af of mijn kaart een fabrieksfout heeft. De kaart is helemaal niet overgeklokt. Ik heb al de nieuwste driver van MSI.

==========
Specs
AthlonXP 2600+
Asus A7N8X
2x512MB PC2700
MSI Radeon 9800 Pro

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 15:57 ]

Verwijderd

Heb je de kaart 2dehands overgekocht?

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

deze kaart werkt dus niet, terugbrengen die hap. :)

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

wat bonzaibuddy al zei. die kaart deugt niet. terug brengen en andere kaart halen.

dan testen. doet ie het goed dan is het probleem opgelost. anders weer terug.

Verwijderd

Topicstarter
Die kaart is nieuw gekocht bij Yuser.nl, geen tweedehandsje en hij draait op standaard snelheden uiteraard. Ik hoop dat dit met de garantie kan worden afgehandeld?

Verwijderd

lijkt me wel!

• Ghost-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-08 00:17
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 17:45:
Die kaart is nieuw gekocht bij Yuser.nl, geen tweedehandsje en hij draait op standaard snelheden uiteraard. Ik hoop dat dit met de garantie kan worden afgehandeld?
uiteraard, daar heb je gewoon recht op.. :Y)

The one you cant see...

Verwijderd

Topicstarter
Bij Yuser.nl is 't een trage bende momenteel :r , ze hebben nog niet geantwoord. Er is dus een soort vlekken- en schaakbordenpatroon.

Tijdens het spelen van bijvoorbeeld Call of Duty verschijnen die kleine groene vlekken in beeld. Dit komt voor in de lucht van mp_brecourt, maar weer niet in die van mp_harbour bijvoorbeeld 8)7. Die vlekken zitten ook in de statische 2D-afbeelding van de lucht van mp_brecourt als het level laadt, maar niet in andere gebieden van de afbeelding.

Het schaakbordpatroon komt voor bij de iets donkere textures, bijvoorbeeld op de kolven van geweren. Nu vraag ik mij dus af of dit een hardware- of softwarematig probleem is. Als dergelijke schaakbordpatronen zich voordoen bij mislukte mods Radeon 9500 ->9700 bevinden zich toch op het hele beeld schaakborden

Als ik het referentiestuurprogramma van ATi zelf installeer wordt bij de eigenschappen van het beeldscherm de videokaart vreemd genoeg herkend als een 9800XT overigens (met het MSI-programma staat er wel ' 9800 Pro Plus' ). Misschien dat die 9800 Pro van MSI een ondergeklokte 9800XT is en dat daarom artefacten optreden :X ?

Verwijderd

Je hebt zeker de RX9800 PRO-TD?
Die heb ik ook en wordt idd herkent als 9800XT, het vreemde bij mij was dat ik bij CoD helemaal geen letters zag :/
Die kaart is eigenlijk een 9800XXL, ja die in medion pc's zitten....

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

gewoon terug brengen die kaart zoals ik al zei, hij werkt gewoon niet goed, let wel goed op dat je niet opgelicht wordt i.v.m memorybussen van ''slechts'' 128bit en lagere speeds,etc. suc6! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Koekje op 30-07-2004 17:46 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Verwijderd

Topicstarter
@Koen14:
Ik heb dan dezelfde kaart als jij hebt :D , de RX9800 PRO-TD. Maar zie jij in Call of Duty in mp_brecourt (of een andere map) ook van die kleine groene vlekken in de lucht?

De kaart is inderdaad een opgevoerde Aldi-plank (uit recentere Medion-bakken) maar dan hoeft de kaart toch niet slecht te zijn want MSI is toch een A-merk. De groente van de Aldi smaakt toch ook even goed als die van de Albert Heijn :9~

Ik heb net Live Update van MSI uitgevoerd en de nieuwste MSI-driver geïnstalleerd, maar nu verschijnen er alleen maar meer groene vlekken |:(

Verwijderd

Topicstarter
Maar die groene vlekken zijn toch geen teken van problemen wat betreft de stroomtoevoer? Het aparte voedingsplugje van de kaart is rechtstreeks verbonden met de plug die naar mijn DVD drive gaat, dat moet toch kunnen?

Verwijderd

tuurlijk, een molex is een molex :)
kijk anders je voltlijnen is na

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Heb je een screenie voor ons ?

lijkt heel veel op een probleem die ik destijds met mijn TnT 2 had, maar dat was te verhelpen door bepaalde drivers te installeren.

Volgens mij was dat iets wat veel bij Direct3D gestuurde spellen voorkwam, wat oudere spellen althans.

Smiling as the shit comes down...

Pagina: 1