All in one laser printer (incl fax)

Pagina: 1
Acties:

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
Mijn inkjet HP PSC 750 is alweer door zijn inkt heen, en omdat ik voor mijn bedrijf toch een fax wil kopen, ben ik op zoek naar een all in one laser printer die ook kan faxen en scannen (evt met telefoon eraan vast maar hoeft niet).

Nu heb ik een beetje lopen zoeken maar ik kan geen fatsoenlijke (actuele) topics vinden.
Dit leek me wel een mooi apparaat :
Afbeeldingslocatie: http://www.koophp.nl/Pictures/highres/q2669a_190x170.jpg HP LaserJet 3015 all-in-one printer/fax/scanner/copier (Q2669A) € 343

Dit is ook een flatbed scanner, belangrijk voor scannen van boeken en dikke zaken die niet in een doorvoer scanner passen

Nu heb ik dus de vraag: kan iemand met ervaring met zulke apparaten mij adviseren waar ik op moet letten?
En bij hoeveel pagina's ligt het break-even punt van zo'n apparaat dat het zin heeft om een duurdere te kopen, of misschien zelfs toch bij mijn HP psc 750 te blijven voorlopig ( en dan een losse fax)?
Uiteraard zoek ik hierbij de op termijn goedkoopste oplossing.
Zeg dat ik voorlopig 1000 - 2500 prints ga maken per jaar?
En kleurprinten doe ik nooit, dus dat hoeft niet te kunnen, kleurscannen wel.
Toner is voor 2000 pagina's ongeveer € 50 bij deze printer.

[ Voor 5% gewijzigd door cûora op 29-07-2004 16:00 ]

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:29

Jrz

––––––––––––

Ik heb zelf de 3330mfp en het is gewoon een top apparaat.
Die heeft een autofeeder en een flatbed, en dat is gewoon lekker.
Je krijgt er geen usb kabel bij dus dat is wel minder.
Ik weet niet wat het verschil is tussen deze en mijne. Het lijkt erop dat deze geen autofeeder heeft voor de scanner/fax, maar ik heb de specs niet opgezocht.

Voor 350 heb je gewoon een heel mooi apparaat staan. Ik heb toen nog 900 betaald voor die van mij..

Breakeven punt zou ik niet naar kijken.
Inkt gaat heel snel op of droogt op, en dat is behalve zonde ook heel irritant.
Laser is altijd dezelfde snelheid + het is veel scherper, omdat er geen inkt is wat in het papier wordt gezogen.

Voor kleur kan je altijd een cheapo inkjetje er naast zetten.. Want een kleuren laser is misschien een beetje overkill.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• cûora
Hij heeft een autofeeder, maar nu begin ik te twijfelen of het nu wel flatbed is of niet, dit staat in de specs: Type scan: ADF, colour scanning .
Flatbed staat eigenlijk nergens vermeldt, of is dit niet de officiele term?

De 3330mfp is inderdaad zeker wel een mooi apparaat (wel ietsje duurder: € 500), lijkt er erg veel op qua specs, de toner is wel een beetje goedkoper (€ 35 voor 2500 pag) maar dat zou voor mij niet direct de reden zijn om voor deze te kiezen. Hij heeft ook alleen USB 1.1 en de 3015 heeft USB 2, zou dat veel schelen in gebruikssnelheid?

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
er stond pas een test van zulke apparaten in de PCM. Misschien dat je die nog bij iemand op de kop kunt tikken?

Verwijderd

cûora schreef op 29 juli 2004 @ 15:46:
omdat ik voor mijn bedrijf toch een fax wil kopen, ben ik op zoek naar een all in one laser printer die ook kan faxen en scannen (evt met telefoon eraan vast maar hoeft niet)..
ik zou voor "mijn" bedrijf nietvan 1 apparaat afhankleijk willen zijn. Ligt ie plat gelijk kans dat alles plat ligt....
Of klopt dit beeld niet...

• cûora
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 17:54:
[...]
ik zou voor "mijn" bedrijf nietvan 1 apparaat afhankleijk willen zijn. Ligt ie plat gelijk kans dat alles plat ligt....
Nouja zo groot is het bedrijf nu ook weer niet ;) , ik heb altijd nog een inkjet om op terug te vallen.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 17:54:
[...]
Daar zijn garanties voor, in geval van HP CarePAQ's. Hoe belangrijker het apparaat hoe uitgebreider (=duurder) garantie je neemt.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

juist! ;)
Pagina: 1