Driver compilen (FC2 installer herkent SCSI-HD niet)

Pagina: 1
Acties:

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32
Hoi,

ik ga volgens mij bestwel een noob vraag stellen.

Ik heb dus de source van een scsi driver. Nu wil ik graag fedora 2 draaien op mijn machine. Hoe kan ik doormiddel van de source een driver compilen die in fedora 2 werkt?

Ik heb dus een config en een header file, maar weet niet hoe ik er verder mee moet.
Ik heb hier ook al op gesearched, maar ik kom steeds uit om de kernel opnieuw te compilen. Probleem is, wil ik installen, vind ik geen hdisc, omdat ik geen driver heb.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
Je probleem is dus niet dat je een driver wilt compilen, maar dat je de installatie niet kunt starten omdat de kernel op het installatie-medium jouw SCSI kaart niet ondersteunt.

Welke SCSI-kaart is dat? Heb je gezocht of er andere mensen hebben geprobeerd FC2 te installeren in combinatie met die kaart?

Edit: en dat heb ik ook maar even wat duidelijker in de topictitel gezet, if you don't mind :)

[ Voor 14% gewijzigd door Wilke op 29-07-2004 15:50 ]

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32
Yup.

Ik heb met intel gebeld, en die ondersteunen Fedora 2 niet officieel. Ze waren wel bereid om de source van de drivers te sturen.

Het gaat om een adaptec AIC7902W, de onboard scsi kaart van de Intel SE7501WV2 moederbord, maar zodra je "hostraid" aanzet (hostraid = software raid) moet je dus hostraid drivers hebben. Die drivers zijn nergens te vinden, de laatste distro die ondersteunt word is RH9.0. Onder RH8.0 heb ik het zaakje wel werkend gekregen.

//edit: tnx voor aanpassen topictitel :)

[ Voor 23% gewijzigd door Freezerator op 29-07-2004 15:53 ]

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07-2025

TrJ

debian

kan je de driver niet cross-compileren op een andere bak?