Toon posts:

OC vraagjes van een beginner.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een paar vraagjes. Ik ben nogal nieuw tot het fenomeen OC en zou het graag eens gaan proberen, maar daarom heb ik een aantal vraagjes.

Ik heb de volgende configuraties om te overklokken.

systeem 1:
* MSI 694D (met laatste bios)
* 2 x Pentium III 533 (FCPGA) (zijn nu 33 + 34 graden)
* 256 MB PC133
* Asus V7100 GeForce2 MX

systeem 2:
* MSI K7 Pro (met laaste bios)
* AMD Athlon 800 Classic (is nu 29 graden)
* 128 MB PC100
* Asus V3400 TNT

Vraagjes:
1. Kan ik deze systemen overklokken?
2. Hoe warm mogen de CPU's worden?
3. Hoe moet je overklokken, ik heb nu een aantal keer geprobeerd, maar dan start heel mijn systeem niet meer op en moet ik de bios resetten. Voordat mijn systeem weer iets doet. Hoe kan dit?
4. Hoe overklok je een Videokaart?
5 Alle tips en opmerkingen zijn welkom.

Thanks already,
Lord Mysterio :'(

PS. Op welk bord moet ik dit eigenlijk plaatsen???

Verwijderd

Ik kan je alleen antwoord geven op de intels en das niet echt moeilijk bij intell je clocked ze over door middel van je FSB hoger te zetten.
Dusse gewoon je FSB met stapjes verhogen mijn 500 loopt 100% stabiel op 133 Mhz FSB
Dat maakt 667 en das toch een redelijke vooruit gang met maar 5 graden meer :)
Zorg uiteraard wel dat je goeie cooling heb (mijne voeten worden hier koud :))
Veel succes en ik hoop dat iemand hier gaat uitleggen hoe je amd lekker opnaaid ik ga namelijk een Tbird 1,3 gigH halen :)

Verwijderd

Je kan wel overklokken maar je moet het stap voor stap doen... Bij die intel machine kan je stap voor stap de fsb verhogen zoals hierboven beschreven staat.. uiteraard moet je bios dit wel toestaan...

bij die athlon kan je ook je fsb verhogen, die heeft alleen niet veel effect omdat die athlon's meestal niet zulke fsb overklokkers zijn... je kan beter de multiplier verhogen, maar volgens mij ondersteund je mobo dat niet...

niet vergeten, altijd kleine stapjes...

suc6 ;)

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

er zit een mooi "Search" knopje ;)

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

komt er weer iemand met dat search knopje, daar krijg ik pas psychotische aanvallen van !!!!! :( :r :( :r :( :r :( :r

Verwijderd

1. Kan ik deze systemen overklokken?
Yep, die p3 moet via FSB en die athlon ook. Je kan je Athlon openbreken en er een GFD opdoen, maar dat is niet aan te raden als je net nieuw bent met overklokken.
2. Hoe warm mogen de CPU's worden?
70 a 80 graden, maar bij 60 wordt je systeem wel aardig instabiel denk ik. Houd er rekening mee dat je bij die athlon een losse tempsensor hebt die je (als je je athlon niet opebreekt) bijna niet tegen je core kunt aankrijgen.
3. Hoe moet je overklokken, ik heb nu een aantal keer geprobeerd, maar dan start heel mijn systeem niet meer op en moet ik de bios resetten. Voordat mijn systeem weer iets doet. Hoe kan dit?
Hoe heb je overgeklokt en hoeveel? Als je tever overklokt 'post' je systeem niet meer en moet je bij wat oudere mobo's je bios resetten.
4. Hoe overklok je een Videokaart?
Met Powerstrip kan het onder andere
Pagina: 1