Toon posts:

[IE6] [CSS] Div bug reproduceerbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze week ben ik begonnen aan een nieuwe site, zo goed en zo kwaad mogelijk in XHTML en CSS. Tijdens het bouwen natuurlijk testen of de site goed werkt in de verschillende browsers. Voor zover ik kon testen werkt de site perfect in firefox, opera en IE5 en IE 5.5. In IE6 werkt de site ook goed, alleen ik testte hem laatst bij iemand daar werd de div met tekst niet zichtbaar, pas als je hem nog een keer opende in een nieuw venster kwam de div tevoorschijn. Het probleem is dat ik deze bug op geen enkele andere pc met IE6 ben tegengekomen. Inmiddels heb ik het al getest op meer dan 15 systemen, maar verder kwam ik nergens de bug tegen. Zou het dan toch niet aan mijn CSS liggen?

Het systeem waar de bug naar voren kwam was:

win XP SP1 met IE6 met SP1 en een aantal beveiligingspatches.

Kortom ik zit met het probleem van een bug die ik op geen enkel ander systeem te reproduceren kan.

De pagina is te vinden op http://www.oxe.nl/test/Edit8.html
De style sheet is te vinden op http://www.oxe.nl/test/style.css

Mijn vraag is nu: Krijgen meer mensen de div met tekst niet te zien, of is het echt alleen die PC?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Ik denk dat het alleen die pc geweest is, misschien een renderfoutje of een cache probleem. De markup ziet er redelijk simpel uit, een paar geneste divs en dat is het wel, dus daar kan het niet echt in zitten.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hmm, dit lijkt heel veel op een probleem dat ik ook gehad heb. Dat was ook op een PC met IE6. Een lege HTML comment bovenin het HTML document zet IE in backwards compatibility mode en lost het probleem wel op. (iig bij mij)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

P_de_B schreef op 29 juli 2004 @ 14:33:
Hmm, dit lijkt heel veel op een probleem dat ik ook gehad heb. Dat was ook op een PC met IE6. Een lege HTML comment bovenin het HTML document zet IE in backwards compatibility mode en lost het probleem wel op. (iig bij mij)
backwards compatibility mode :P quirksmode bedoel je zeker ;)

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
André schreef op 29 juli 2004 @ 14:34:
[...]

backwards compatibility mode :P quirksmode bedoel je zeker ;)
Geen idee hoe het officieel heet, als ik javascript:alert(document.compatMode); in de adressbar type krijg ik "BackCompat" als mode, daar komt het van.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl