Kan niet internetten met laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• Kanivan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04-2023
Ik heb een raar probleem. Ik kan niet meer het internet op met mijn laptop. Paar dagen geleden ging alles nog goed. Ik kan wel mail versturen en ontvangen, maar surfen lukt niet. En pingen lukt ook niet. Ik wel een ip adres toegewezen. Als ik bijvoorbeeld naar tweakers.net wil dan krijg ik uiteindelijk de mededeling, "er zijn geen resultaten gevonden voor tweakers.net". Wat kan het probleem zijn?

[ Voor 28% gewijzigd door Kanivan op 29-07-2004 14:20 ]

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-04 15:32
Kan misschien iets te maken hebben met DNS.
Krijg je, als je verbinding hebt met internet (inbel, adsl, cable) een dns-serveradres mee? Dit kan je controlleren met ipconfig /all

• Boegel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01-2018

Boegel

just boegel

Als je met IE surft (wsl wel, anders had je het wel vermeld), heb je toevallig 'Offline werken' niet opstaan ?
Heb ik ook eens een tijdje zitten op zoeken 8)7

dus Bestand -> Offline werken uitvinken (als het aangevinkt staat natuurlijk)

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

Verwijderd

je kan als je een router hebt ook bij dns je router ip adres in proberen te voeren, dan handelt deze het af met het dns wat hij van je provider krijgt

• Kanivan
ik gebruik Firefox als browser en nu ook IE om te testen. Ik krijg een DNS server, zelfs 2. Ik kan wel pingen maar het ip adres van mijn pc, maar pingen naar bv www.nu.nl lukt niet.

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 08:47
Controleer je proxy eens en anders inderdaad je DNS

• Kanivan
ik gebruik geen proxy. er staat ook niets ingevuld bij mijn manual proxy configuration bij firefox. Ik heb nu "direct connection to internet" aangevinkt.

[ Voor 22% gewijzigd door Kanivan op 29-07-2004 15:14 ]

Verwijderd

Firewall gecontroleerd?

• Boegel

Boegel

just boegel

Probeer eens naar http://213.239.154.35/ te surfen... Als dit werkt, maar http://www.tweakers.net niet, dan is het je DNS...

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

• Kanivan
nope als ik via ip adres naar tweakers.net ga dan lukt het ook niet, dus het ligt niet aan de DNS server en de automatische firewall van windows xp staat uit. Ik vind dit nu wel erg vreemd worden....

• Boegel

Boegel

just boegel

Kanivan schreef op 29 juli 2004 @ 15:24:
nope als ik via ip adres naar tweakers.net ga dan lukt het ook niet, dus het ligt niet aan de DNS server en de automatische firewall van windows xp staat uit. Ik vind dit nu wel erg vreemd worden....
En pingen naar 213.239.154.35 (in command prompt) lukt wel ? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Boegel op 29-07-2004 15:28 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijder IP protocol en voeg het weer toe voor de gein.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Kanivan
Boegel schreef op 29 juli 2004 @ 15:27:
[...]

En pingen naar 213.239.154.35 (in command prompt) lukt wel ? :?
nope dat lukt ook niet. Ik heb niets aan mijn laptop verandert sinds de laatste keer... als ik ook niet kon emailen dan zou ik nog denken dat mijn netwerk kaart heel heel misschien kapot kon zijn... maar nu weet ik het niet meer... en het TCP/IP protocol uitzetten en weer aanzetten geeft ook geen verandering.

[ Voor 9% gewijzigd door Kanivan op 29-07-2004 15:34 ]

Verwijderd

Misschien heb je last van een browser-hacker.... oftewel Spyware oid. Een melding "er zijn geen resultaten gevonden voor tweakers.net" wil er nog wel eens op duiden dat er een browser-object geinstalleerd is (waarschijnlijk zonder dat je hebt hebt gemerkt) dat er voor zorgt dat al je url's geredirect worden naar een reclame-boer/zoekpagina.
Laat eens AdAware of PestPatrol op je machine los.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 15:46 ]

• Ratticus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-01-2006
1. zit je kabel in ?
2. is je kabel nog in orde ? (RJ-45 stekker nog goed vast/ geen crossed )
3. staat je proxy af ?
4. staat automatische verbinding op ?
5. kan je bv www.google.com in de cmd pingen en het ip van google : 64.233.183.104 ?
6. in cmd doe eens ene ipconfig /all, wat staat er ?
7. doe eens een ipconfig /release en dan /renew, welke informatie (zoals Ip adres, gateway etc)
als dat 169.xx.xx.xx is dan heb je gene verbinding
8. in cmd ping eens 127.0.0.1 ? als dit nt lukt is je netwerkkaart defect.
9. zet je modem eens af en terug op (stroom afzetten)
10. overloop de configuratie van de modem, krijgt hij een extern adres (bv 87.50.40.30)
11. ovelroop ook de instlelingen van je netwerkadapter (connections)

mja en zo verder... Anti-Virus scan, Spywarescan enzo doen als laatste oplossing
of mss je internetrekening betalen ;-)

I more like doors instead of windows, they are easier to open...

Verwijderd

Bietje laat he ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.