Toon posts:

Raar probleem pingen laptop.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er even niet meer uit. Ik zit nu achter een laptop waarmee ik alle pc's en servers binnen ons netwerk kan pingen, maar als ik bij een andere pc of server dezelfde laptop probeer te pingen 10.18.22.203 dan krijgt elk systeem een time out. De laptop is van een medewerker en heeft thuis een zoontje die net is begonnen met een Informatica opleiding.

Het blijkt dus dat hij nogal vaak achter deze laptop zit. Gezien enkele spellen die hier op staan 8)7. En aan de medewerker te horen ouwehoert ie er wel meer mee. Waarschijnlijk heeft deze zoon iets op de laptop aangepast waardoor de laptop niet meer te pingen is.

Nu is dus afgesproken dat hij er niet meer aanzit. Maar ik heb nog steeds het probleem dat niks binnen ons netwerk de laptop kan pingen, en unix kan geen verbinding meer maken.

Besturingssysteem windows 2000 service pack 4

- Ik kan de laptop met dameware ook niet meer overnemen.
- E-mail via de interne mailserver werkt wel. (Bijna alles werkt wel op de laptop.)
- Alles behalve een vaag linux proggie dat niet meer kan verbinden.

Wat heb ik al geprobeerd:

- Systeem helemaal nagezocht op firewalls maar niets te vinden.
- Alle anti spyware proggies eraf gehaald misschien dat deze daarvoor zorgden maar helpt ook niet.
- TCP/IP opnieuw geinstalleerd.
- Hele netwerk kaart verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
- Veilige modus (In veilige modus kan de pc wel gepingt worden.) Ik heb al gekeken welke services op dat moment draaien en welke onder de normale modus draaien. Hierna heb ik in normale modus alle andere service's uitgeschakeld maar dit helpt ook niks.
- Als ik windows opstart kan ik in het begin even de pc pingen maar als ik ingelogd ben is het erg snel afgelopen. (Te snel om in task manager te zien welk programma hiervoor zorgt.)

Wie heeft er nog een idee waar ik nog meer naar moet kijken??

Kan de zoon wel bellen maar weet toch wel zeker dat je dan het standaard antwoord krijgt, "Ik heb niks raars gedaan hoor." :( En hij is op vakantie.

Verwijderd

Het kan zijn dat de andere pc's de route niet weten naar die laptop.
Op die laptop kan bijv. een route zijn aangemaakt naar dat netwerk, maar andersom niet.
zoek maar op "Route add" in bijv. google o.i.d.

Wat ook kan...firewall draaien op die laptop ?????

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 14:04 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:47
Staat niet gewoon de XP firewall aan? :?

Sorry, niet gezien dat het 2000 is :X

Ander firewall dan?

[ Voor 50% gewijzigd door Fire69 op 29-07-2004 14:04 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zonealarm? Blackice? Andere firewalls ook gezocht?

offtopic:
Ik zou de zoon het zelf laten oplossen. Er is tenslotte afgesproken dat hij er niet meer aan zou zitten. Als het dan niet meer werk: eigen schuld. Eerst 5 dagen wachten :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is het niet want beide pc's zitten gewoon op hetzelfde netwerk. Zit geen router tussen. Beide systemen zitten in dezelfde ip range. Toch is de laptop niet te pingen. Maar de laptop kan wel elk ander systeem pingen.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op 29 juli 2004 @ 14:05:
Zonealarm? Blackice? Andere firewalls ook gezocht?

offtopic:
Ik zou de zoon het zelf laten oplossen. Er is tenslotte afgesproken dat hij er niet meer aan zou zitten. Als het dan niet meer werk: eigen schuld. Eerst 5 dagen wachten :)
Staat geen enkel firewall programma op. In iedergeval niet tussen software in het configuratie scherm.

Zoon op laten lossen schiet niet echt op ben bang dat het dan alleen maar erger wordt.
De gebruiker heeft als straf al 2 weken zonder zijn unix proggie moeten werken >:) dus vind ik het nu wel tijd om het een keer te fixen.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gezien het feit dat je in het begin wel even kan pingen, maar zodra de notebook verder is opgestart, denk ik toch dat er ergens een process of proggie draait wat dit blokkeert. Kan je een screendump van je tasklist maken?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Onderstaande link is een foto naar een screenshot van de processes die draaien in de taskmanager. Dit is op het moment dat de laptop niet meer te pingen is.

http://members.home.nl/wo.../screenshot/processes.jpg

De processes die er nog boven horen te staan zijn:

cclaw.exe
asenoteb.exe

Als windows in veilige modus wordt gestart werkt alles wel. Op dat moment draaien de volgende processen:

system
smss.exe
winlogon.exe
csrss.exe
exploreer.exe
services.exe
lsass.exe
taskmgr.exe
svchost.exe
winmgt.exe

Deze zorgen dus in iedergeval niet voor problemen.

Ik heb al geprobeerd de rest uit te schakelen maar bij vele geeft hij aan dat het een kritiek proces is.

Verwijderd

Dit probleem heb ik laatst ook gehad met een W2k SP4 laptop (2x om precies te zijn)

Ik heb de oorzaak niet kunnen achterhalen, maar een herinstallatie heeft het bij mij opgelost. Ook ik heb TCP/IP stack opnieuw geinstaleerd kaart opnieuw geinstalleerd. Zelf SP opnieuw uitvoeren hielp niet.

Mijn vermoeden is dat het bij mijn geval te maken had dat de gebruiker thuis software van de breedband provider had geinstalleerd (casema :X ) en dat dit de PC omzeep heeft geholpen.

Suc5

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 14:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem gevonden! Ik heb gewoon zoveel mogelijk services uitgezet bij het opstarten en toen werkte het wel. Hierna 1 voor 1 weer alle services aan. Nu blijkt dat de service "Cisco systems Inc. VPN service" er voor zorgt dat het systeem niet meer te pingen is.

Dit is op zich wel vreemd want de VPN client staat er al zeker een jaar lang op en werkte altijd zonder problemen.

Nu moet ik alleen nog ff bekijken of VPN client nog werkt of dat dit helemaal opnieuw moet worden geinstalleerd.

Bedankt voor alle snelle reacties en hulp.

Topic mag op slot.
Pagina: 1