Ik kom er even niet meer uit. Ik zit nu achter een laptop waarmee ik alle pc's en servers binnen ons netwerk kan pingen, maar als ik bij een andere pc of server dezelfde laptop probeer te pingen 10.18.22.203 dan krijgt elk systeem een time out. De laptop is van een medewerker en heeft thuis een zoontje die net is begonnen met een Informatica opleiding.
Het blijkt dus dat hij nogal vaak achter deze laptop zit. Gezien enkele spellen die hier op staan
. En aan de medewerker te horen ouwehoert ie er wel meer mee. Waarschijnlijk heeft deze zoon iets op de laptop aangepast waardoor de laptop niet meer te pingen is.
Nu is dus afgesproken dat hij er niet meer aanzit. Maar ik heb nog steeds het probleem dat niks binnen ons netwerk de laptop kan pingen, en unix kan geen verbinding meer maken.
Besturingssysteem windows 2000 service pack 4
- Ik kan de laptop met dameware ook niet meer overnemen.
- E-mail via de interne mailserver werkt wel. (Bijna alles werkt wel op de laptop.)
- Alles behalve een vaag linux proggie dat niet meer kan verbinden.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Systeem helemaal nagezocht op firewalls maar niets te vinden.
- Alle anti spyware proggies eraf gehaald misschien dat deze daarvoor zorgden maar helpt ook niet.
- TCP/IP opnieuw geinstalleerd.
- Hele netwerk kaart verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
- Veilige modus (In veilige modus kan de pc wel gepingt worden.) Ik heb al gekeken welke services op dat moment draaien en welke onder de normale modus draaien. Hierna heb ik in normale modus alle andere service's uitgeschakeld maar dit helpt ook niks.
- Als ik windows opstart kan ik in het begin even de pc pingen maar als ik ingelogd ben is het erg snel afgelopen. (Te snel om in task manager te zien welk programma hiervoor zorgt.)
Wie heeft er nog een idee waar ik nog meer naar moet kijken??
Kan de zoon wel bellen maar weet toch wel zeker dat je dan het standaard antwoord krijgt, "Ik heb niks raars gedaan hoor."
En hij is op vakantie.
Het blijkt dus dat hij nogal vaak achter deze laptop zit. Gezien enkele spellen die hier op staan
Nu is dus afgesproken dat hij er niet meer aanzit. Maar ik heb nog steeds het probleem dat niks binnen ons netwerk de laptop kan pingen, en unix kan geen verbinding meer maken.
Besturingssysteem windows 2000 service pack 4
- Ik kan de laptop met dameware ook niet meer overnemen.
- E-mail via de interne mailserver werkt wel. (Bijna alles werkt wel op de laptop.)
- Alles behalve een vaag linux proggie dat niet meer kan verbinden.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Systeem helemaal nagezocht op firewalls maar niets te vinden.
- Alle anti spyware proggies eraf gehaald misschien dat deze daarvoor zorgden maar helpt ook niet.
- TCP/IP opnieuw geinstalleerd.
- Hele netwerk kaart verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
- Veilige modus (In veilige modus kan de pc wel gepingt worden.) Ik heb al gekeken welke services op dat moment draaien en welke onder de normale modus draaien. Hierna heb ik in normale modus alle andere service's uitgeschakeld maar dit helpt ook niks.
- Als ik windows opstart kan ik in het begin even de pc pingen maar als ik ingelogd ben is het erg snel afgelopen. (Te snel om in task manager te zien welk programma hiervoor zorgt.)
Wie heeft er nog een idee waar ik nog meer naar moet kijken??
Kan de zoon wel bellen maar weet toch wel zeker dat je dan het standaard antwoord krijgt, "Ik heb niks raars gedaan hoor."