Toon posts:

9800 Sapphire Pro problemen *noob*

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc die 4 jaar oud is en ik ben deze op het moment aan het upgraden. Vanmiddag heb ik net mijn sapphire 9800 pro binnen gekregen alleen nu past deze niet op me moederbord :S, terwijl ik toch dacht dat alle grafische kaarten op alle moederborden pasten. Op me moederbord heb ik eerst een korte gleuf en daarna een lange gleuf en op me nieuwe grafische kaart zit dus eerst een lange balk en daarna een korte. Weet iemand van jullie een trucje zodat ik deze kaart toch kan laten werken (iig totdat ik mijn nieuw moederbord heb besteld)? En nee de kaart ondersteboven erin duwen werkt niet.

Alle tips zijn welkom

• Hoaxbe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-06 12:39

Hoaxbe

Revived his 9500

Dat oud bordje, was is dat voor model? Het lijkt me dat je geen AGP hebt (toch wel raar :? ) . Welke kleuren hebben die gleufjes allemaal? Wit? Dan zijn het PCI sloten en zal je kaart inderdaad niet passen.

Intel 386 33Mhz - 8MB RAM - VGA en Geluid - 120MB HDD - 14" monochroom - Vergeelde plastic case

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Hoaxbe schreef op 29 juli 2004 @ 13:32:
Dat oud bordje, was is dat voor model? Het lijkt me dat je geen AGP hebt (toch wel raar :? ) . Welke kleuren hebben die gleufjes allemaal? Wit? Dan zijn het PCI sloten en zal je kaart inderdaad niet passen.
maar die hebben ook geen korte gleuf en daarna een lange ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

4 jaar oud mobo....lijkt me duidelijk dan......

Gewoon even kijken op de site van je mobo bakker en zoek je bord op.

Kijk of deze AGP ondersteund...zo niet...wachten op nieuw bordje (vergeet je dan niet ook je geheugen en CPU te kopen...want je oude spullen passen zeer waarschijnlijk ook niet op je bord)

reserveringshouder Tesla Model 3

• killer1979
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
misschien is het handiger om even wat meer informatie te geven oa wat voor computer het is, moederbord/processor etc Anders kunnen we je moeilijk helpen

System Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eventjes gezocht maar ik kan de bestellingsbrief van me computer niet meer vinden dus ik weet helaas niet welk moederbord het is. Kun je dat niet op je eigen computer uitzoeken, ik zie van alles bij apparaat beheer staan maar niet me moederbord.

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

breng die 9800 pro maar terug naar de winkel, en koop eventueel een kant en klare pc, of laat een update door iemand met iets meer verstand van zaken uitvoeren.

bonzaibuddy ziet het al helemaal voor zich: past dat vierkante ding in het midden weer niet :P 'cpu'

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Verwijderd

installeer dit http://www.freedownloadsc...ome_Edition_Download.html
en post de resultaten hier.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:13
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 13:47:
Ik heb eventjes gezocht maar ik kan de bestellingsbrief van me computer niet meer vinden dus ik weet helaas niet welk moederbord het is. Kun je dat niet op je eigen computer uitzoeken, ik zie van alles bij apparaat beheer staan maar niet me moederbord.
SiSoft Sandra, zo te vinden met google (op je moederbord staat het typenummer vaak gedrukt, dus zo valt het ook te zien)

Ik vrees idd dat je geen AGP slot hebt op je moederbord, jammer maar helaas...

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je moederbord type is uit te lezen in het programma CPUZ. Als je nog de mogelijkheid hebt is het inderdaad wel slim om serieus te overwegen om je videokaart weer in te leveren, zomaar een oude PC upgraden zonder dat je weet hoe-en-wat is niet echt verstandig.

🌞🍃

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zo te horen een AGP 1.0 slot, daar gaat een AGP 3.0 kaart niet mee werken. Je kaart is simpelweg te nieuw voor de pc :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoaxbe schreef op 29 juli 2004 @ 13:32:
Nee het is de bovenste gleuf en die is bruin/grijs (het is moeilijk te zien met al dat vast geroeste stof). Bij me oude grafische kaart een riva tnt 2 (kennen we hem nog?) zitten 3 korte balkjes ipv een grote en een kleine zoals bij de radeon.

• RobertDH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-07 20:11
Ik denk dat de 9800 Pro een AGP-kaart met een ander voltage is. Je moederbord werkt waarschijnlijk met een AGP-slot met een verouderd voltage (1.5 of 3.3 volt), waar die 9800 Pro dus niet op past.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga hem zelf ook niet upgraden, ik laat het doen door een vriend die er meer verstand van heeft dan ik. Trouwens me moederbord is AGP 1.0 dus dat word nog ff een tijdje wachten op het nieuwe moederbord+cpu+geheugen.
In ieder geval bedankt jongens.

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Nog even gratis tips.....

Uit andere topics is gebleken dat een 9800pro het best tot zijn recht komt in een systeem met minimaal een 3.0-3.2 GHz P4 (of vergelijkbare CPU).

Ik kan me zo voorstellen dat je nieuwe CPU en die 9800pro een flinke aanslag kunnen zijn op je huidige oude voeding. Voorkom problemen en laat die expert van je ook kijken of dat een probleem gaat worden. Als je tenminste alleen van je huidige systeem je CPU/Geheugen/videokaart/mobo upgrade.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

* Illegal_Alien haalt plaatje uit FAQ:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/FAQ/VB/AGP_voltages.gif

Zie je hier het model AGP slot wat op je mobo zit?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Alien ik had dus het gene wat bij B was, mijn vorige kaart was universeel maar de nieuwe niet.

Cheese_man ik was eigenlijk aan de volgende setup aan het denken

AMD Athlon 64 3200+ (S754, 2,0GHz, 1MB)
Asus K8V Deluxe, K8T800 (Lan, W-Lan, 5.1 Sound, 1394)
512MB PC3200 DDR (2 X)

Ik heb deze lijst nog niet overlegd met die vriend dus ik heb nog geen idee welke voeding ik hiervoor nodig heb of dat deze onderdelen uberhaupt wel compabitel zijn met elkaar

• MacDokie
  • Laatst online: 06-08 20:28
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 16:03:
Alien ik had dus het gene wat bij B was, mijn vorige kaart was universeel maar de nieuwe niet.

512MB PC3200 DDR (2 X)

Ik heb deze lijst nog niet overlegd met die vriend dus ik heb nog geen idee welke voeding ik hiervoor nodig heb of dat deze onderdelen uberhaupt wel compabitel zijn met elkaar
je hebt hiervoor een voeding nodig die minimaal 300watt is. En in je oude pc zit voor 80% zeker een 230watt voeding. Een voeding kost zo'n 25-30 euro dus daar zit de poen niet in.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• kamerplant
  • Niet online
Cheese_man schreef op 29 juli 2004 @ 14:11:
Uit andere topics is gebleken dat een 9800pro het best tot zijn recht komt in een systeem met minimaal een 3.0-3.2 GHz P4 (of vergelijkbare CPU).
Nogal logisch, een Geforce 1 zal ook het best tot zijn recht komen in een 3GHz PC. :+

🌞🍃

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025

512MB PC3200 DDR (2 X)

Een heerlijk Zalman ZM-400-APS zal je echt bevallen... ook zijn er nog merken zoals Enermax en Antec en nog wel een paar andere that will get the job done :)

specs

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Domus schreef op 29 juli 2004 @ 16:08:
[...]

je hebt hiervoor een voeding nodig die minimaal 300watt is. En in je oude pc zit voor 80% zeker een 230watt voeding. Een voeding kost zo'n 25-30 euro dus daar zit de poen niet in.
Een voeding van 25-30 euro is geen voeding...dat is een prul.
Zeker voor het lijstje dat de TS in zijn hoofd heeft is dat veel te min.
Een goede stabiele 300-350 of meer (liefst) is zeker aan te raden.

specs

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

512MB PC3200 DDR (2 X)

Ziet er in principe goed uit. Informeer ook naar andere chipsets en lees via de search over ervaringen van mensen met verschillende moederborden bij die CPU. Levert meestal veel info op. Een 350-400 W voeding van een goed merk zou in principe genoeg moeten zijn. Veel plezier met je nieuwe computer straks.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mjah, de originele vraag is wel beantwoord, nu is het meer een systeembouw-topic geworden. Daar is met een beetje zoekwerk ook door de TS zelf een goed antwoord op te vinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.