Toon posts:

[Driver] Nforce 4.27 geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de drivers van mijn mobo willen updaten van de 4.24 whql naar de 4.27.
Maar ik heb nu laast van het volgende probleem:
Als ik in de nvmixer mijn 5.1 configuratie opzet werken de center speaker en de subwoofer niet.
De subwoofer blaast wel maar in de nvmixer wordt er niks van geluid weergeven bij de VU-meter.
Kijk zelf maar op de screenshot:

klik

Ik heb de audio drivers van deze 4.27 al uninstalled en die van de 4.24 opnieuw installed maar het mocht niet baten, ik krijg mijn center en sub niet meer aan de praat :'(

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Check je nForce control panel in je configuratiescherm. Zorg dat de outputs goed staan, en draai de test tone. Zorg ook dat het center channel wordt aangemaakt :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Dat werkt zo niet meer.
In de nvmixer zet ik het op 5.1 geluid en ik draai de wizard waar alles normaal draait maar dan speel ik met winamp een mp3tje en werkt de center niet meer terwijl ie het in de test wel deed.
Bij de vorige driver versie geen problemen alleen kan ik deze nu niet meer installeren...

• gwxkil
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-02 21:51

gwxkil

|::::...

Heb je in Winamp wel Directsound output met hardware ondersteuning enabled?

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ja die output staat goed.
Wat me wel is opgevallen is dat winamp de center speaker niet gebruikt en windvd wel.
Als ik er een dvd insteek en speel die af met 5.1 wordt de center wel gebruikt.
Pfff, wat een gare boel 8)7
Ohja, in spelletjes als quake werd de center ook gebruikt maar na de nieuwe installatie ook niet meer :'(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2004 16:02 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 19:20

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 15:58:
Ja die output staat goed.
Wat me wel is opgevallen is dat winamp de center speaker niet gebruikt en windvd wel.
Als ik er een dvd insteek en speel die af met 5.1 wordt de center wel gebruikt.
Pfff, wat een gare boel 8)7
Ohja, in spelletjes als quake werd de center ook gebruikt maar na de nieuwe installatie ook niet meer :'(
Naar mijn weten wordt de centerspeaker gewoon niet gebruikt bij muziek. Alleen bij 5.1 signaal doet alles mee. In spellen die het ondersteunen, DVD's enz.

Probeer met het volgende bestandje even te testen in Winamp en in Mediaplayer:

http://www.xs4all.nl/~jhkeppel/GoT/6channel.zip

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

BioWEB schreef op 29 juli 2004 @ 20:40:
[...]

Naar mijn weten wordt de centerspeaker gewoon niet gebruikt bij muziek. Alleen bij 5.1 signaal doet alles mee. In spellen die het ondersteunen, DVD's enz.

Probeer met het volgende bestandje even te testen in Winamp en in Mediaplayer:

http://www.xs4all.nl/~jhkeppel/GoT/6channel.zip
Check ook [rml][ Winamp 5] Eindelijk 5.1 surround sound[/rml] voor 5.1 sound in Winamp info :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1