[MySQL] Access Denied?!

Pagina: 1
Acties:

• mr_wizard
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04-2025
Hey,

Ik heb onlangs een server geplaatst met Windows NT 4 Server en o.a. MySQL Server v4.0.20. Nu wil ik erbij vanaf een workstation op een ander netwerk, dus heb ik de user 'root@"hostname"' aangemaakt, hostname is mn @home hostname. Toch blijft hij access denied geven. Ik heb ook geprobeerd root@'ip-adres' aan te maken, zelfde uitkomst.
Ik heb nu een root@'ip-adres' aangemaakt op een PC uit het netwerk van de server en verdomd, die doet het wel.
Iemand een idee? Ik denk niet dat de fout ligt bij routers of firewalls die ertussenhangen, aangezien hij wel een op zich goede MySQL response geeft

R&D professional

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:08
staat root @* niet op deny all (of alle hokjes UIT)? en boven die regel die jij teogeveogd hebt?

[ Voor 12% gewijzigd door consolefreak op 29-07-2004 12:51 ]

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Probeer anders de hostname op '%' te zetten. Dan mag je overal vandaan inloggen, en kun je dus testen of het daaraan ligt.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Define 'ander netwerk' ? Is dat over inet of over dezelfde switch ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• mr_wizard
consolefreak schreef op 29 juli 2004 @ 12:51:
staat root @* niet op deny all (of alle hokjes UIT)? en boven die regel die jij teogeveogd hebt?
Ik kan niet deze functie vinden om eerlijk te zijn.

Hostname op % werkt niet, denied nogsteeds
De pc uit dezelfde switch doet het wel op username@ip-adres, maar ook niet op root@%, de pc die via het internet probeert in te loggen geeft met username@ip-adres ook nogsteeds 'denied', maar geeft

access denied voor user: 'admin@hostname.home.nl' (using password: YES)
en
access denied voor user: 'root@hostname.home.nl' (using password: YES)

Ik heb voor de zekerheid alle passwords gereset, dus daar ligt het ook niet aan.

--> Ik ga nu trouwens een laptop direct op het modem aansluiten, kijken wat hij dan doet

[ Voor 9% gewijzigd door mr_wizard op 29-07-2004 20:13 ]

R&D professional

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-04 23:13

Koelkasten

har har koelkast op je knar

misschien heel simpel maar ik vergeet ook altijd na het aanmaken van users MYSQL opnieuw te starten de deamon. dit moet je altijd doen eer hij de aanpassingen in users en wachtwoorden of rechten doorvoerd.

heb je dus mysql al een keer herstart?

Sommige mensen....

• mr_wizard
Koelkasten schreef op 29 juli 2004 @ 20:18:
misschien heel simpel maar ik vergeet ook altijd na het aanmaken van users MYSQL opnieuw te starten de deamon. dit moet je altijd doen eer hij de aanpassingen in users en wachtwoorden of rechten doorvoerd.

heb je dus mysql al een keer herstart?
Hmm, waarom hebben Win2k ADS kasten dat niet nodig en nu net deze server die NIET naast me staat met NT4 Server wel |:(
Anyway, dat was de oplossing, net gereset en niks aan het handje. Thanx!

R&D professional

Pagina: 1