[XP]Setup reboot PC na invoeren key

Pagina: 1
Acties:

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:07

Klippy

Still Game

Topicstarter
Alweer een XP installatie probleem topic, maar ik kon niemand vinden waar hij zo ver in de installatie toch niet meer wil.

Ik heb dus een HD in m'n andere PC gehangen die 2 dagen geleden nog prima werkte op deze PC. Andere PC draaide tot een uur geleden nog perfect Win2K.

Maar nu tijdens de XP installatie gaat alles goed, hardware detectie ook, maar daarna krijg je het scherm met toetsenbord en landinstellingen, Naam opgeven, Product Key invoeren en PC naam en admin. wachtwoord.

En daarna als die dialog dus normaal weg gaat krijg ik een zwart scherm, reboot de hele PC en begint installatie weer opnieuw.

Normaal zit op dat punt geen reboot toch he? Of vergis ik me.
Vind het nogal vaag dat hij net daar fout gaat....

Nog de specs voor de volledigheid.
Asus A7V, AMD TB900, Asus V6800, 512MB PC133 en een Seagate Barracuda 20GB HD.

Ideeën?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nee - daar zou geen reboot mogen zijn. Als je je keyboard en landinstellingen e.d. standaard laat (niets wijzigt), reboot je PC dan ook?

Misschien zit er op je CD een corrupte KBD??.DLL (keyboard driver dll)? :)

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Hmm aan de CD ligt het denk ik niet.

Want ik heb die 2 dagen geleden nog gebruikt voor deze PC en die Cd is al veel vaker gebruikt.
Ik zal idd eens proberen met zelfde keyboard instellingen, verwijder nu altijd Engels en van het Nederlands het NL toetsenbord.
Maar dat ging normaal altijd goed.

Ga zo nog eens testen.

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-04 15:32
Ik heb dit probleem altijd in VMware als ik een XP-installatie hier op een HP Evo 510 machine-tje wil doen.
Thuis op een oude gateway pc heb ik het probleem helemaal niet.

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 23:12

JohnD

Bernd

misschien een idee om de hardware die je niet direct nodig hebt even eruit te halen/uit te schakelen?

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• Klippy

Klippy

Still Game

Topicstarter
Getest, maar werkt nog niet.

Hij wilde net helemaal niet meer beginnen met de setup dus nog maar eens HD geformatteerd en bestanden opnieuw laten kopiëren.

En nu krijg ik tijdens de hardware installatie opeens 2x een DOS scherm met een dialog met de melding "c:\windows\system32\config.nt. Het systeembestand is niet geschikt voor ms-dos en microsoft Windows-toepassingen."
En dan kan ik kiezen Anulleren of Negeren, heb maar 2x negeren gedaan, maar geen idee waar dat opeens vandaan komt.

En daarna crasht hij op precies dezelfde plaats.

Nou verdenk ik zelf toch wel m'n randapparatuur ja, is een oud toetsenbord dat met een verloopstekker van zo'n grote ronde toetsenbord stekker naar PS2 gaat een een seriele muis, omdat het dus fout ga na het stuk waar ook TB config zit ligt het daar misschien aan?

Andere hardware wil ik eigenlijk nog even niet verwijderen. Maar ik ga straks een proberen zonder die muis en met een ander toetsenbord ofzo denk ik.

Pagina: 1