Toon posts:

[Apple Keyboard] Dubbele uitvoer bij één toetsaanslag

Pagina: 1
Acties:
  • 862 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Apple mensen,

Het valt me op dat bij ieder Apple keyboard regelmatig dditt vverschijjnsell voorkomt. Het begint mij een beeetje de keeel uit te hangen.

Het lijkt er dus op dat de triggers van de toetsen soms twee keer contact maken bij één aanslag.

Het vreemde hiervan is dat dit nieet alleen bij het nieuwe Apple keyboard het geeval is maar ook bij het model hiervoor. Dit hadden ze bij Apple toch allang gezien en verbeterd moeten hebben!

Weet iemand hoe dit komt en wat je hiertegen kan doen?

Thx.

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 20:12

oscarvdb

and like that...

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 12:17:
Hallo Apple mensen,

Het valt me op dat bij ieder Apple keyboard regelmatig dditt vverschijjnsell voorkomt. Het begint mij een beeetje de keeel uit te hangen.

Het lijkt er dus op dat de triggers van de toetsen soms twee keer contact maken bij één aanslag.

Het vreemde hiervan is dat dit nieet alleen bij het nieuwe Apple keyboard het geeval is maar ook bij het model hiervoor. Dit hadden ze bij Apple toch allang gezien en verbeterd moeten hebben!

Weet iemand hoe dit komt en wat je hiertegen kan doen?

Thx.
Apple bellen en vragen om een nieuw toetsenbord --> garantie? |:(
Of hebben meerdere gebruikers hier last van?

... he's gone.

Verwijderd

Topicstarter
Alle gebruikers hebben hier last van. Het is een fout in het ontwerp, dus een nieuwe vragen helpt niet.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:09

Maximus

There is no substitute

Ik heb met mijn nieuwe Mac toetsenbord nergens last van ?

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 13:22:Het is een fout in het ontwerp, dus een nieuwe vragen helpt niet.
Goh wat klopt er niet in die zin?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 14:47:
[...]

Goh wat klopt er niet in die zin?
Kom nou maar met een nuttig antwoord in plaats van te gaan mierenneuken op woordjes. Je hebt de vraag toch gelezen of kun je niet lezen?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 13:22:
Alle gebruikers hebben hier last van. Het is een fout in het ontwerp, dus een nieuwe vragen helpt niet.
Dat is vreemd, want ik heb hier nog nooit van gehoord (tenzij het tobo kapot was, of een setting verkeerd - bv extreem korte wachttijd voor toetsherhaling).

Waar baseer je dit op?

Heb je het toetsenbord op andere Macs geprobeerd, en andere tobo's op de Mac?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 15:04:
[...]
Kom nou maar met een nuttig antwoord in plaats van te gaan mierenneuken op woordjes. Je hebt de vraag toch gelezen of kun je niet lezen?
Iemand geeft je de beste tip, namelijk claim gewoon je garantie, jij zegt dat dit niet kan doordat het een fout is in het toetsenbord. Wie is hier nu niet nuttig bezig, als je nu zou zeggen dat apple je garantie claim heeft geweigerd is het een ander verhaal. Met zowel mijn keyboard met draad als de bluetooth versie heb ik nergens last van.

Verwijderd

Hier op m'n werk heb ik er wel eens last van. Niet met de witte Apple toetsenborden, maar wel meerdere zwarte toetsenborden. Geen idee of ze er allemaal last van hebben en of het altijd zo is, maar het is hier iets wat vaker voorkomt.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Vreemd, welke tobo's hebben jullie precies? (M/A.... nummer onderop)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik heb er ook last van, zowel bij mijn powerbook als bij de G5 (wit toetsenbord) op mijn werk. Volgens mij ligt het aan het ontwerp van de toetsenborden en wil Steve graag dat je een behoorlijk heftige aanslag gebruikt ipv subtiel over de toetsen zoeven.

At least, al sprekende voor mezelf, wanneer ik harder sla op de toetsen heb ik het probleem niet. Lijkt me echt een ontwerp-dingetje en garantie haalt naar mijn idee weinig uit. Maar probeer het eens, ben benieuwd of jij er ook geen last meer van hebt wanneer je wat lomper tikt.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Hmm, ik heb dit probleem zelf nog nooit ondervonden, heb het zelf net even getest, zelfs als ik de toets iets langer inhouw gebeurt dit niet... heb een Apple Pro ramplank van de New iMac.

ik zou gewoon Apple bellen :)

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:08

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Misschien dat bij "Keyboard" je Delay Until Repeat wat korter gezet moet worden?

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Dit is de eerste keer in 3 jaar dat ik met Mac's werk er van hoor, heb het ook nog nooit meegemaakt. Iedere gebruiker is een beetje onzin, van Mac'ers in m'n omgeving ken ik het probleem ook niet.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06-2025
Verwijderd schreef op 29 juli 2004 @ 13:22:
Ik heb al heel wat Apple toetsenborden onder mijn vingers gehad, en ik heb dat werkelijk nog nooit meegemaakt...

Lijkt eerder alsof iemand hier moeite heeft met stoppen met roken / trillende handen ?

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Wat ik trouwens wel heb, wanneer ik op de 'onderkant' van de enter van m'n Pro (laatste type) toetsenbord druk dat 'ie klemt, gewoonweg omdat 'ie scheef gaat zitten en vervolgens blokkeert. Klein missertje, al heb ik dat alleen bij een enkel spel. Wil je snel ff op enter drukken, :X

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 15-02 00:48
Hier nog iemand met eenn stotterrendd ttoetsenboord (ok, beetje overdreven).
Ik heb ergens in januari een G5 gekocht en het toetsenbord, zo'n witte dus, heeft vanaf het begin al last van het hherhalen van toetsaanslagen. Zeer lastig als je een beetje snel doortikt en je moet iedere keer een paar woorden terugspringen om een woord te corrigeren.
Ik heb 2 dingen bekeken:
De 'repeteervertraging' en het 'toetsrepeteertempo' staan goed ingesteld. Ik moet normaal gesproken een toets bijna een seconde ingedrukt houden wil hij de aanslag gaan herhalen.
Ik heb vervolgens dit toetsenbord op m'n DELL (laat Steve 't niet lezen) aangesloten en daar had ik hetzelfde probleem.

Het is trouwens bij meerdere toetsen zo.

Conclusie: toetsenbord deugt niet en het ligt dus niet aan m'n Apple.
Ik ga 'm ruilen, misschien krijg ik een beter exemplaar.
Trouwens wel idioot dat je voor het bedrag dat je neerlegt, bij zo'n merk, dat al jaren toetsenborden maakt/laat maken een gaar toetsenbord krijgt. En het is dus niet een enkele batch die verkeerd is, want die andere, zwarte, toetsenborden hebben het, zoals ik hierboven las, dus ook. Ze zullen bij Apple zelf toch ook wel eens met die borden tikken :) .

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Da's een fout ja. Niet zozeer in het ontwerp denk ik, aangezien Apple toetsenborden machinaal getest worden tot niveau's die mensen fysiek niet eens kunnen benaderen. Bovendien heb ik het in mijn verschillende Apple tobo's niet. De enige uitzondering is een oude Apple Adjustable Keyboard (zo een die je uit elkaar kunt draaien), waarbij een enkele letter soms even blijft hangen. (Overigens gebruik ik dat tobo al eeuwen niet meer).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
Ik heb het al vaker gehad, zowel met het apple-toetsenbord van de G4 als het Apple-pro toetsenbord van de G5. Na een half jaartje zijn bepaalde toetsen gewoon gaar, zoals de Appel-toets, de alt-toets en de backspace. Ze scharnieren op de een of andere manier waardoor je ze niet meer met 1 vinger in kan drukken.

Erg vervelend als je je bedenkt hoevaak je de appel-toets per dag gebruikt... :(

Obviously you're not a golfer

Pagina: 1