Toon posts:

Configuratie nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil graag een computer kopen met de volgende spullen.

Behuizing: Midi-Tower CL4 P4 ATX / 300W = 31,90
Moederbord: P4VT8+ Socket 478, VIA PT800 = 43,90
Processor: P4 2.8 GHz / 1MB /S478 BOX 800 FSB = 187,90
Geheugen: OEM 512MB DDR-RAM/400 PC3200 = 77,90
Videokaart: Xelo ATI Radeon 9200SE 128MB-DDR TV-out = 51.90
H-disk: IDE 160 GB / 7.200 SP1614C S-ATA, 8MB = 97,90
Verzendkosten = 14 euro

Totaal = 505,40 euro ( Bij gistron.com )

Ik heb hierover drie vragen.

1* Is dit een leuk systeem?
2* weet iemand waar ik dit systeem goedkoper kan krijgen?
3* Nu weet ik dat ze bezig zijn met een BTX moederbord etc is het intressant om hier op te wachten kwa prijzen daling atx spullen en wanneer verwachten ze dat dit geintroduceerd wordt?

Voor vraag twee heb ik gekeken op alternate.nl, informatique, google.nl,sallandautomatisering, aha-computer.de, bora-computer.de en snogard.de maar heb nergens dit spul goedkoper gezien.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-01 22:58

PromWarMachine

Forsaken Archer

Wat wil je van ons weten?

Of dit goed is?
Dan hebben we tenminste nodig wat jij er mee wilt gaan doen.

Of dit goedkoper kan?
http://www.tweakers.net/pricewatch + FAQ van CSL

[ Voor 8% gewijzigd door PromWarMachine op 29-07-2004 12:12 ]

Dividend for Starters

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil er een beetje mee kunnen gamen.
Games
= Battlefield Vietnam en opvolger
= Lock on
= Soldner

File server
Apache server
Mail server
DB server ( mysql, postgresql )

Programmeren
= PHP
= Java

• C-BAS33
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
Ik had i.i.g een andere HD genomen (seagate/western digital). Zelf had ik nooit die kast gekocht... maar als jij hem mooi vind...
Moederbord heeft veel opties en een lage prijs, lijkt me wel ok hoewel ik geen ervaring heb met ASrock.

o, je wilt er ook mee gamen :P dat zou ik met die videokaart niet gaan doen, ik zou een Radeon 9800pro nemen ofzo..

[ Voor 21% gewijzigd door C-BAS33 op 29-07-2004 12:24 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als je ermee wilt gamen raad ik je geen 9200 aan, en al helemaal geen SE. Voor 100 euro meer heb je een kaart die 2x zo snel is (9600pro). Ik heb trouwens dezelfde kast, dat is een schitterend ding voor dat geld. Genoeg ruimte voor HD's, alleen geen slotplaatjes maar van die afbreekdingen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01 06:34
Neem een goedkopere processor (XP 2600+ ofzo) besteed dat geld aan je videokaart en dan kun je een stuk fatsoenlijker gamen. En toetsenbord/muis/monitor/dvd-speler/brander heb je al?

Verwijderd

Topicstarter
muis, toetsenbord, dvd- rom brander etc heb ik allemaal al. Tis geen game pc deze pc gebruik ik naast mijn laptop acer tm800 en wil ik gebruiken voor server, knutsel en eeen heeeeel klein beetje voor af en toe een spelletje

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:27

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

't is dus meer een upgrade.
Kan je dan niet beter in het upgrade topic je vragen stellen? Daar zitten mensen in die je prima adviezen kunnen geven; je zou ook die adviezen kunnen bekijken die ze al gegeven hebben.

ping 127.212.23.124

• Eskimootje
Dan nog is die processor niet de meest gunstige prijs/snelheid keuze. Die 200 Mhz die je meer krijgt kost je 50% van de prijs. Is voor 5-10% snelheidswinst niet in verhouding imho.

Verwijderd

Topicstarter
upgrade kan je het niet noemen die muis,toetsenbord, dvd speler en cd-brander heb ik nog over en liggen bij mij in de kast

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
"Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 8
Stel hier je vraag nog een keer (lees wel even de startpost) en dan help ik (of iemand anders) je daar verder.

Verwijderd

Topicstarter
Eskimootje schreef op 29 juli 2004 @ 12:38:
Dan nog is die processor niet de meest gunstige prijs/snelheid keuze. Die 200 Mhz die je meer krijgt kost je 50% van de prijs. Is voor 5-10% snelheidswinst niet in verhouding imho.
wat bedoel je hier precies mee :?

Verwijderd

Topicstarter
Eskimootje ik snap je niet. Wat bedoel je daarmee

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Daar bedoeld hij mee dat je beter voor een AMD processor kunt gaan. Die is misschien een ietsje minder goed dan de Intel Pentium maar wel een heel stuk goedkoper. Iig staat de hogere prijs van de pentium niet in verhouding met de prestatie-winst vergeleken met de Athlon.

• Eskimootje
Idd UltraR-pc, je betaald dubbel veel om een processor slechts iets sneller te hebben. Dat is soms nodig maar in jouw geval denk ik dat je die extra procent ook nog amper zal gebruiken, je betaald dus veel geld voor weinig.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Het is al gezegd. Beslist die videokaart iets hoger nemen. Daar zal je alleen maar profijt van hebben. De 9200 is wel capabel voor lagere resoluties, maar dan moet je echt bij 800x600 blijven hangen.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Of een systeem wel aan je eisen voldoet, is vaak eenvoudig uit te zoeken m.b.v. wat reviews. Op de frontpage kan je gemakkelijk zoeken naar deze reviews, en ook hier op GoT zijn er verschillende gerelateerde topics te vinden.

Zie bijvoorbeeld:
[rml][ Discussie] Intel LGA775 platform[/rml]
reviews: Intel renoveert P4-platform met Grantsdale en Socket 775
[search=p4vt8]
Socket 478 of socket 775?
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2004

Voor de rest kan ik je verwijzen naar 'Is deze config goed? (CSL FAQ)'.

[ Voor 14% gewijzigd door Laurent op 29-07-2004 14:42 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.