Toon posts:

[Mac OS X] Ibook wil niet met wep (wifi) wel zonder.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een week een Ibook (mijn eerste appel!) met een Airport kaartje, alles werkt perfect ,Ik heb thuis en op mijn werk wifi en zou graag mijn mac er mee koppelen, dit werkt perfect totdat ik WEP inschakel (thuis en op het werk) ik gebruik een 64Bits (10 cijfers) wep wachtwoord, moet ik iets bijzonders instellen? Ik kan met mijn windows notebook (WinXP) en PDA (WinCE5.0) wel verbinding krijgen met wep ingeschakeld.

Ik heb dit kunnen vinden met google..
http://support.earthlink....are/Linksys/9347.psc.html
Maar dit werkt ook niet.

Mac: Ibook G3 600MHZ / 256MB / Airport (11B) / Mac OS X 10.3.4 (met alle updates tot vandaag)

Netwerk: Linksys 11Mbit router

Werk net 8 dagen met Mac OS X dus ben behoorlijk op Noob-Level :+

Verwijderd

Ik zit met een soortgelijk probleem. In het wep netwerk bij mijn ouders kan ik niet komen. Daar geldt de standaard 128bits wep encryptie die mn iBook gewoon aan kan. Ondanks dat ik zeker weet dat ik het juiste wachtwoord intik verkrijg ik geen toegang. Alsof hij het wachtwoord niet goed verzend of zoiets.
WPA bij mij thuis is geen enkel probleem. Beide access points zijn 802.11g 3COM apparaatjes.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik heb zelf een Asus wl-300g en dat werkt wel met wep. Helaas op de een of andere manier alleen met 64 bit en niet 128. Van 128 pakt hij de key niet, ook al tik je hem echt goed in.

Bij 64 bits heb ik eens de key veranderd en wat blijkt: de oude key blijft werken, ik snap daar niets van, behalve dan dat dit accespoint gewoon ruk is. Gelukkig zit er iig iets van wep op, beter dan niets.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Je moet niet het wachtwoord instellen op je mac, maar de key die gegenereert wordt. Dan moet het werken.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Type the $ symbol followed by your WEP encryption key in the Network Password field.

Verwijderd

Met mijn Asus wll-138g lukte het me eerst ook niet, maar nu dus wel! Bedankt!

Verwijderd

Mijn ouders hebben ook een asus accespoint (wl300). Deed het eerst ook niet. Heb toen de key op shared gezet ipv van open. Doet het nu wel :-). Ik ben nu op mijn kamer. Het kan ook anderom zijn.
Pagina: 1