Toon posts:

Corsair VS1GBKIT400 met Asus A7N8X Deluxe Rev. 2.0?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil upgraden naar 1GB, maar dat is moeilijker dan het lijkt.

Momenteel draai ik Corsair TWINX512-3200LLPT v1.1 met de beroemde Winbond BH-5 chips; loopt als een trein. Geheugen draait momenteel op: 2-3-2-5 @ 400 MHz (200 MHz FSB). Prime95 meerdere uren aan ’t lopen gehad op achtergrond, geen fouten.

Helaas zijn de Winbond BH-5 chips:
- Heel duur (ongeveer twee keer zo veel als value priced ram)
- Heel moeilijk te krijgen (Winbond maakt geen BH-5 meer)

Ik heb al TwinMOS en Transcend geheugen geprobeerd, maar krijg het met geen mogelijkheid (timings/voltages) stabiel (iig niet op 400 MHz).

De memory compatibility tabel op de Asus site lijkt nogal uit de tijd. Bijna alleen maar BH-5 chips erin. Ook dat specifieke samsung geheugen kan ik nergens vinden.

Nu m’n vraag:
Is het Corsair VS1GBKIT400 geheugen compatible met mijn Asus A7N8X Deluxe rev. 2.0, en ik bedoel precies die versie (niet rev. 1.x of non-deluxe)! Moet draaien op 400 MHz, timings boeien niet.

Heeft iemand dit getest? Zo ja, met welke timings/voltage kreeg je het stabiel (Prime95/memtest86)?

Zoniet, is er dan ander geheugen wat ook 400 MHz aankan op mijn bordje (tested and aproved)?

Ik ben nu al bijna 20 euro kwijt aan portokosten, dus wil ik graag zeker weten dat geheugen werkt voordat ik weer geld uitgeef.

Oh, en voordat iemand er over begint: a7n8x + vs1gbkit levert 2 results op.

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Zelf heb ik problemen gehad met een 1G VS-kit op een a7n8x deluxe. Nu draait er twinx 1G probleemloos.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Topicstarter
Welke TwinX precies?