[Access] listbox/subform

Pagina: 1
Acties:

• GeeForce23
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2023
Ik heb een form gemaakt waarmee men, na selectie van een waarde uit een listbox "cmbKruiden", een suform "DatasheetKruiden" oproept. De lijst cmbKruiden worden gevuld door een std query KruidenList & deze KruidenList is tevens source voor het hoofdform.

Hieronder de voorlopige VBA die dit mogelijk zou moeten maken.

Wat ik echter niet goed krijg : eenmaal er een waarde is aangeklikt in de listbox, kan ik geen andere waarde meer selecteren/aanklikken in de listbox. Bedoeling is uiteraard dat er meerdere keren na elkaar een entry kan worden geselecteerd. Kan er mij iemand zeggen wat ik hier over het hoofd zie ?

Option Compare Database
Option Explicit
-----
Private Sub cmbKruiden_AfterUpdate()
Debug.Print cmbKruiden
DoCmd.ApplyFilter , "KruidID = Forms!Kruidenrepertorium!cmbKruiden"
'Me.KruidID.Requery
Me.Refresh
End Sub
-----
Private Sub cmbKruiden_BeforeUpdate(Cancel As Integer)
If IsNull([cmbKruiden]) Then
MsgBox "Gelieve een kruid te selecteren."
Cancel = True
End If
End Sub
-----
Private Sub KruidenList_Enter()
Debug.Print Me.KruidenList.Name
End Sub
-----

Afbeeldingslocatie: http://www.geeforce.be/temp/access.jpg

geeforce design:: -- Desktop : C2D E6600 / ASUS P5B dlx Wifi / 4GB PC6400 / Dell 2407 - Laptop: Sony Vaio FE11 -- MacBook 2,4 GHz

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:02

Boss

+1 Overgewaardeerd

Waarom koppel je dat subform niet gewoon op via KruidID <=> cmdKruiden? Dat zou denk ik ook moeten werken.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• GeeForce23
dat is ook het geval : er wordt een waarde KruidID geselecteerd in cmbKruiden die gerelateerd is aan KruidID in het subform.

De eerste keer gaat het goed, maar daarna kun je geen andere entry selecteren in de listbox

geeforce design:: -- Desktop : C2D E6600 / ASUS P5B dlx Wifi / 4GB PC6400 / Dell 2407 - Laptop: Sony Vaio FE11 -- MacBook 2,4 GHz

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Wat Boss denk ik bedoelt is dat dan de VBA-code overbodig is. Wat bedoel je met 'kan geen andere entry selecteren'? Betekent het dat de lijst alleen nog maar bestaat uit dat ene kruid, dat de dropdown niet meer werkt of dat je hem wel kunt aanklikken maar dat de waarde niet verandert?

Wat is de rowsource van de combobox, is het echt een niet afhankelijk besturingselement of heb je er per ongeluk een veld onder geknoopt?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• GeeForce23
klopt inderdaad dat die VBA gewoon kan worden weggelaten in dit geval, nu ik erover nadenk (weeral te moeilijk gemaakt).

Heb snel een gelijkaardig formpje via de wizard nagemaakt & bleek dat ik 'bewerken/verwijderen' in het hoofdform op 'nee' had staan. Dat was meteen ook de oorzaak van mijn probleem ...

bedankt voor jullie suggesties