Foto afdrukken prijsvergelijk -> http://www.fotovergelijk.nl
Ik ben nu de volgende weg ingeslagen en loop vast (zoals ik al had verwacht).
via COUNTA tel ik het aantal rijen die gevuld zijn. Dan via concentrate plak ik er een kollom letter bij, je hebt dan bijvoorbeeld A8. Dit is de cel waar ik de informatie uit wil opvragen. Maar hier kom ik dus niet verder. Ik heb geen idee hoe ik nu de informatie kan opvragen. Ik heb bijna alle functies uit excel gebruikt en begin me nu af te vragen of het wel mogelijk is.
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen
via COUNTA tel ik het aantal rijen die gevuld zijn. Dan via concentrate plak ik er een kollom letter bij, je hebt dan bijvoorbeeld A8. Dit is de cel waar ik de informatie uit wil opvragen. Maar hier kom ik dus niet verder. Ik heb geen idee hoe ik nu de informatie kan opvragen. Ik heb bijna alle functies uit excel gebruikt en begin me nu af te vragen of het wel mogelijk is.
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen
Foto afdrukken prijsvergelijk -> http://www.fotovergelijk.nl
hier is tie:
=INDIRECT("a"&COUNT(A2:A65365)+1)
indirect voegt de "a" toe aan de de uitkomst van de rowcount (+1 om dat A1 de teller is en niet in de range zit)
Catch: bij lege regels stopt ie
=INDIRECT("a"&COUNT(A2:A65365)+1)
indirect voegt de "a" toe aan de de uitkomst van de rowcount (+1 om dat A1 de teller is en niet in de range zit)
Catch: bij lege regels stopt ie
Jikra
Iets intuitievere versie:
=INDEX(array,row_num,column_num)
=INDEX(A:A;COUNTA(A2:A65535)+1;1)
Zelfde catch als Jikra: lege regels verzieken het. Als dat een groot probleem is:
A2: 1
B2: eerste omschrijving
A3: =IF(B3<>"";MAX($A$2:$A2)+1;"")
...en de waarde uit A3 doorkopieren naar beneden, waarna je kolom A (met automatische volgnummers) het beste kan protecten of hiden. De laatst toegevoegde entry in kolom B is nu
=VLOOKUP(max(A:A);A:B;2;false)
=INDEX(array,row_num,column_num)
=INDEX(A:A;COUNTA(A2:A65535)+1;1)
Zelfde catch als Jikra: lege regels verzieken het. Als dat een groot probleem is:
A2: 1
B2: eerste omschrijving
A3: =IF(B3<>"";MAX($A$2:$A2)+1;"")
...en de waarde uit A3 doorkopieren naar beneden, waarna je kolom A (met automatische volgnummers) het beste kan protecten of hiden. De laatst toegevoegde entry in kolom B is nu
=VLOOKUP(max(A:A);A:B;2;false)
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.