Toon posts:

Hoe krijg ik MBR terug? fdisk /mbr werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is vervolg op "Help! 40 Gb & 80 Gb drive opeens leeg". De schuldige is WinOnCD in combinatie met volgens hen 'verouderde' HPT drivers.

Primary en Secundary 6 Gb drives zijn OK. De 40Gb en 80Gb zitten op Highpoint controller aangesloten maar verschijnen als helemaal leeg in partition magic. Ik heb dit probleem kunnen reproduceren met een 30Gb IBM drive.

Question: After installation of WinOnCD I miss the masterbootrecord.

Answer: Highpoint busmasterdrivers (as used on most ultradma66 Abit-Motherboards) cause fatal errors in older versions! (HPT366.MPD Version 1.007 and HPTPWR.VXD Version 1.07 or older) (in the worst case they deletes the MasterBootRecord!!!) The most current drivers from Highpoint work without any problem! Please download them under www.highpoint-tech.com/index-5.htm

:? Welke tool kan ik nu het beste gebruiken om mijn data terug te krijgen?

Verwijderd

waarschijnlijk zijn dan zowel je MBR (te herstellen met FDISK.EXE /MBR ), als je File Allocation Table tabellen (2stuks) totaal kapot.
Dit 2e is niets aan te doen.
File recovery software kan nog helpen, zoals bv Lost and Found 1.06, van www.powerquest.com

Ook ONTRACK heeft wel van dat soort software.

Verwijderd

Topicstarter
Ontrack Easy Recovery 5.0 kan inderdaad een groot aantal files terug halen. Bedankt.

Misschien dat ik lost and found 1.06 daarna nog een keer laat lopen.

Ik ben in elk geval al heel wat minder depri, alhoewel het me wel veel tijd gaat kosten om al die duizenden files te controleren (van de 40Gb zijn helaas enkele tientallen files niet correct ge-recovered) :(

Verwijderd

Ik weet niet of je er wat aan hebt maar goed.
Was zelf vandaag bezig met partition magic ff m`n windows 2000 partitie naar een andere drive copyen. Maar daar wilde ie niet van booten. ff repair disk gemaakt, en gebruik. en heeft MBR aangemaakt. Wellicht helpt het je. Zuurder dan je nu bent wordt het toch niet.

Verwijderd

Ach, had je nou maar win2k gehad :o

Gewoon van win2k cdtje booten en MBR repairen :)